PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari tápou "Nevím, v čem byl problém," kroutí hlavou Vettel

Jana Šrámková / Albert Hadáček / Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka, 2. září 2017, 17:43 Google+

Kvůli dešti si museli v Itálii jezdci na kvalifikaci počkat. Hamilton si vyjel pole position a překonal Schumacherův rekord. Jak hodnotí své výkony jednotliví závodníci a představitelé týmů?

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 03.09. 11:01) Napište svůj názor
Lewis Hamilton při tréninku v Itálii

Lewis Hamilton při tréninku v Itálii | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Nejdříve bych chtěl poděkovat všem fanouškům. Ferrari je tu sice doma, ale i tak se tu ukázali naši fanoušci. Jsme v krásné zemi na historickém okruhu. Večer si dám asi nějaké ty těstoviny, abych to oslavil. 

Zítřek bude záležet na počasí. Mělo by být sucho, takže nás snad čeká normální VC Itálie. Bude to hodně těžké, je skvělé, že je na vrcholu i Red Bull, sám jsem nevěděl, jestli jsem tu pole position získal. Stále tomu nemůžu uvěřit. Šedesát devět. Nemohu tomu uvěřit.

Valtteri Bottas, 6. místo
První a druhá část kvalifikace ještě ušly. V Q3 bylo na trati více vody a já nedokázal dostat pneumatiky do ideálního stavu. Jiným se to povedlo, takže rošt je značně promíchaný. Nevím, proč se nám to nepodařilo, budeme na to muset ještě kouknout. Zítřek bude jiný den, mělo by být sucho a já budu startovat ze čtvrtého místa. Ferrari jsou za námi, takže máme zaděláno na slušný závod, pokud tedy vše půjde v klidu.

Niki Lauda, nevýkonný šéf týmu
Neuvěřitelné. Nemám slov. Lewisovo kolo bylo neuvěřitelné. Valtterimu se to až tak nepodařilo, ale podívejte se na startovní rošt! Je to Hamilton, Stroll, Ocon, Bottas. Neuvěřitelné. Deštivé podmínky nejsou tak těžké a náročné, když máte jezdce jako je Lewis. Dokáže vše poskládat dohromady a zajet fantastické kolo.


RED BULL

Max Verstappen, 2. místo
Jo, byla to dosti záludná kvalifikace, hodně jsme klouzali, ale pak jsme dostali pneumatiky do dobrého rámce a v mém posledním kole vše vyšlo, tak jak mělo. Za druhé místo jsem samozřejmě rád.

Daniel Ricciardo, 3. místo
Byla to docela zábava. Vlastně Q1 a Q2 byly dost příšerné, hodně jsem zápolil. Ve třetí části se to zlepšilo a měl jsem lepší přilnavost. V závěru jsem pak tlačil maximálně na pilu. Bylo to docela těsné. Myslím, že si to fanoušci nakonec užili, což je důležité.

Christian Horner, šéf týmu
Pozitivní den. I přes náročné podmínky se kvalifikovat druhý a třetí po dlouhém čekání je to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Oba jezdci dostali maximum z pneumatik, udělali jsme správná rozhodnutí a adaptovali se na změny. Z toho jsme mohli na konci těžit. Nicméně po penalizacích se posuneme dozadu, ale doufáme v probojování se startovním polem. Fanoušci si zaslouží vidět vzrušující závod jako odměnu za čekání a podporu v dešti.


WILLIAMS

Lance Stroll, 4. místo
Byla to ohromná zábava. Auto se chovalo dobře a já jsem ji zkrátka užíval. Nikdy jsem nejezdil s vozem F1 za mokra, takže jsem sebou musel hodit. Snad zítra budeme moci odjet z první řady dobrý závod. Zažívám skvělé období. Vím, že jsme se v poslední víkendech hodně trápili, dnes se to sešlo dohromady.

Nečekal jsem že takhle vstoupím do dnešního dne, ale závodění je plné překvapení a nikdy nevíte, co se stane. Podmínky byly obtížné, ale zvládli jsme to jako tým. Cítil jsem se jistý, s vozem se dobře jelo a všechno klaplo. Ale závod je zítra a to je to, co se počítá, já se na něj pořádně chystám. Začínám z místa, které je trochu jiné než jindy, ale stát se může cokoliv a my se zítra pokusíme dostat co nejvýše. Zdá se, že náš vůz je stále více konkurenceschopný. Vím, že podmínky nebyly normální, očekávali jsme, že tento víkend, který je ve znamení rychlých rovinek a pomalých zatáček, bude ve znamení naší větší konkurenceschopnosti a jak se zdá, je to tak.

Felipe Massa, 9. místo
Pro tým to byla rozhodně kvalitní kvalifikace. Pro mnoho let se náš vůz choval v deštivých podmínkách špatně a dnes byl naopak vynikající, což bylo pro mě důležité. Byl jsem šťastný, že jsem postoupil do Q3, ale už méně s mou pozicí, určitě bych byl šťastnější, kdybych byl na Lanceově místě. Odvedl fantastickou práci, zajel skvělé kolo i celou kvalifikaci. Bylo nádherné vidět, čeho se mu podařilo dosáhnout, pokud jde o jeho čas. Startujeme po penalizacích na druhém a sedmém místě a vyzkoušíme vše, co je v našich silách, abychom odvedli s oběma vozy dobrý závod.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to dlouhé odpoledne, ale z našeho pohledu se vyplatilo. Je to úžasný výsledek, když se oba vozy dostaly do Q3. Vozy byly dostatečně rychlé, zejména Lance je pro mě pilotem dneška. Na ranní schůzce před tréninkem jsme se ho ptali, jestli chce extra trénink na mokru, protože v dešti nikdy F1 nepilotoval, ale on řekl "Ne, beru to tak, jak to je!" Takže jsme viděli velký talent. Dobrý výkon v deštivých podmínkách je velmi obtížné nějak nacvičit nebo testovat, takže jde o jisté překvapení, které může závod udělat pozitivním nebo negativním. Pro zítřek máme Lance v první řadě, což je v jeho premiérové sezóně skvělé - obrovský úspěch. Uvidíme, co v závodě dokáže. Felipe odvedl také výbornou práci v poměrně složité situaci a odstartuje sedmý. Takže se pokusíme završit víkend slušnou porcí bodů.


FORCE INDIA

Esteban Ocon, 5 místo
V takovéto kvalifikaci je spousta příležitostí a já se dokázal zlepšovat i na dešti. I s vozem formule 1 se dá na vodě jezdit. Tým si to po vší té těžké práci zasloužil. Jejich úsilí je obrovské a my budeme startovat ze třetí pozice. Zítra půjde o pódium a my se budeme snažit. Máme skvělé auto, které se dobře řídilo a je ideálně vyvážené.

Sergio Peréz, 11. místo
Bylo to dlouhé odpoledne a jsem rád, že fanoušci nakonec i přes všechen ten déšť dostali dobrou show. Podmínky byly náročné, na trati byla voda a auta hodně klouzala. Myslím si, že Charlie Whiting udělal dobře, když posunul restart. Podmínky se hodně měnily a bylo důležité mít vhodné pneumatiky pro daný moment. V Q2 jsem z modré směsi přešel na zelenou a měl jsem jen dvě kola na to, abych zlepšil svůj čas. Nakonec mi chyběly 2 tisíciny. Nejezdil jsem ale nejlépe, rozhodně to nebylo perfektní kolo. Byl jsem moc široký v Ascari a pak jsem se dostal moc blízko za Ricciarda, což mi také nepomohlo. Tyhle drobnosti pak rozhodly o tom, že nejsem v TOP 10. Zítra bude pole zamíchané kvůli penalizacím, tak doufám, že své umístění o pár příček zlepším.

Robert Fernley, zástupce šéfa stáje
Po takto dlouhém dni je skvělé, že se nám podařilo dostat tak vysoko. Esteban se dostal do Q3 a bude začínat z třetího místa. Dokázal z deště vytěžit maximum a bude mít šanci bojovat o pódium. Sergio měl smůlu a o pár tisícin se nevešel do první desítky. Startuje ale devátý a má tak šanci ukázat rychlost našeho vozu a snad přiveze nějaké body.


FERRARI

Kimi Räikkönen, 7. místo
Nevím, nebyli jsme prostě dostatečně rychlí. Nevím, jak na tom bylo naše druhé auto, ale já jsem se hodně potýkal s nedostatkem přilnavosti. Asi jsme nedokázali dostat pneumatiky do ideální kondice. Chyběl nám přítlak a tak dále. Vznikne z toho takový nekonečný příběh. Není to rozhodně ideální, uvidíme, jaké bude zítra počasí. Doufejme, že to bude lepší.

Sebastian Vettel, 8. místo
Nevím, v čem byl problém. Překvapilo mě, jak rychle ostatní jezdili, nedokázali jsme se jim vyrovnat. Existuje pár věcí, na které se podíváme. Něco nefungovalo. Máme dobré auto, takže se nemusíme obávat. Zítra toho můžeme hodně získat a předjíždět tady.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 10. místo
Být v první desítce je pro nás hodně dobré odpoledne. Zvlášť tady na Monze to nebylo lehké a podmínky byly náročné. Jsem se svým výkonem spokojen. Bohužel jsem nemohli v Q3 pořádně zabojovat, měl jsem problém s výkonem motoru a vypustil své rychlé kolo. Je to škoda, protože jsme mohli bojovat o víc. Mohli jsme vyjet víckrát a jet na limitu a zariskovat, ale nedostali jsme příležitost. Penalizace znamenají, že odstartuji osmý. Myslím, že nebude pršet a měli jsme dobré výsledky na suchu. Bude to chtít dobrý start, abychom se udrželi skupinky před námi. Máme kolem sebe rychlá auta a snad si pozici udržíme. Boduje se zítra a jsem optimistický.

Fernando Alonso, 13. místo
Pravda je taková, že jsme museli dlouho čekat. Nyní má znovu pršet. Uvidíme, zda stihnou Q3 vměstnat někam mezi. Neměli jsme moc práce, potřebovali jsme se dostat do těch 107 %. Nechtěl jsem se dostat před kolegu v případě, že by bojoval o Q3. Vyjeli jsme v tréninkovém módu a na již použitých pneumatikách.

Když koukám na ty časy, tak bylo reálné dostat se do první pětky. Uvidíme, zda se nám taková šance naskytne i v neděli. Bude to nepředvídatelné, startujeme zezadu a uvidíme, jestli se něco před námi semele.

Eric Boullier, závodní ředitel
Po chaotické sobotě a skvělé práci týmu i jezdců je škoda, že jsme nemohli z dobrých výkonů vytěžit víc. Oba jezdci i přes zpoždění a v těžkých podmínkách jeli dobře a je to povzbudivé, dostat se pohodlně do Q2. Zvolili jsme strategii pozdějšího výjezdu u Fernanda kvůli jeho penalizaci. Jel solidně a mohl být ještě rychlejší. Stoffel do toho dal vše a dostal se do Q3. Rád bych jim poděkoval.

Q3 byla poznamenána zhoršujícím se deštěm a Stoffel tak mohl překvapit, ale bohužel se to nepodařilo. Měl problém s motorem, stále to vyšetřujeme. Nicméně i tak jel fantasticky.


TORO ROSSO

Daniil Kvjat, 14. místo
Dnešek rozhodně nebyl jednoduchý!! Měli jsme trochu problém s vyvážením, bojoval jsem, abych zůstal na trati prakticky v každé zatáčce, jako kdybych měl všude vyletět! Občas bylo také obtížné se rozhodnout, na jakých pneumatikách vyjet - někdy podmínky nahrávaly pneumatikám do mokra, jindy zase do přechodných podmínek... Ale jsem s dnešním výkonem vcelku spokojený, bylo to z mé strany slušné, víc toho udělat nešlo. Zítra to nebude snadný závod, zvláště když bude suchá trať - není to okruh, který by nám vyhovoval. Prostě se budeme co nejvíce snažit a uvidíme, jak dopadneme.

Carlos Sainz, 15. místo
Byla to velmi obtížná kvalifikace a předpovídat počasí bylo ještě těžší... všechno bylo značně choulostivé! Na začátku jsem neměl s přechodnými pneu dobrý pocit, proto jsem přezul na mokré, s nimiž jsem se cítil líp. Pak jsme se rozhodli vrátit na intermediates, protože se s nimi všichni ostatní zlepšili, ale měli jsme nízkou přilnavost. Bylo to kvůli kompromisnímu nastavení s ohledem na zítřejší závod, kdy snad bude sucho. Doufejme, že nám to zítra pomůže, protože v dnešních podmínkách by bylo hodně těžké. Jeli jsme s menším přítlakem než měli naši soupeři, proto jsem hodně s vozem bojoval zvláště v zatáčkách. Zítra kvůli penalizaci začínáme zezadu, ale budeme se snažit získat co nejvíce pozic, takže uvidíme, kde nakonec skončíme.

Jody Egginton, vedoucí výkonu
Budeme mít velmi rušný večer při analýze našich dat, ale také budeme hlídat konkurenci, neboť nám nějaké informace chybí. Po třetím tréninku, kdy došlo k dešti, jsme se rozhodli udělat jeden krátký výjezd kvůli kontrole různých nastavení pro déšť, ten proběhl bez jakýchkoli problémů. V deštivé kvalifikaci jsme zkoušeli nějaké varianty a byli jsme připraveni na mix v Q1, ovšem došlo k rychlému zastavení červenou vlajkou.

Po restartu jsme oba vozy poslali na trať na přechodných pneumatikách, ale i když obě auta prošla do Q2, příliš nefungovaly. Pokusili jsme se v Q2 o stejnou strategii a provedli některé změny nastavení, aby přechodným pneumatikám lépe vyhovovaly, ale nebyli jsme schopni zajet čisté kolo a z toho důvodu jsme nepostoupili. Musíme přesunout svou pozornost na nastavení pro závod, které by poskytlo možnosti oběma vozům dosáhnout co nejlepšího výsledku, nejlépe s oběma na bodovaných pozicích.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 12. místo
Bylo to dnes náročné a to především na přechodných pneumatikách. Bylo to jako jezdit na mýdle. A my neměli přítlak a vyvážení. Na mokrých pneu to bylo lepší a měli jsme dobrou rychlost až do začátku Q2. Nakonec jsme ale z pneumatik nedostali rychlost, když jsme to potřebovali. Zítra uděláme maximum a snad získáme body.

Joylon Palmer, 17. místo
Zajel jsem do boxů pro pneumatiky do přechodných podmínek a prostě jsem je nemohl dostat do optimální kondice. Odjel jsem jedno kolo, ale voda byla prostě všude. Myslím si, že to byla hlavní příčina, proč jsme nemohli ty pneumatiky dostatečně zahřát. Většinou chcete na směs do přechodných podmínek přejít co nejdříve, ale tyhle gumy jsou nové a moc jsme s nimi nejezdili. Musel jsem pak zpátky pro pneumatiky do deště, což nás pohřbilo.

Alan Permane, sportovní ředitel
Na déšť jsme se těšili, protože auto funguje při vyšším přítlaku lépe. Ranní trénink prokázal, že rychlost je dobrá. Bohužel potom ale kvalifikace byla náročná a nedokázali jsme správně pracovat s pneumatikami. Mokré pneu nám vyhovovaly více. Cílem je získat pozice a zmaximalizovat příležitosti. Mělo by být sucho, takže to asi bude jasnější den.


HAAS

Kevin Magnussen, 16. místo
Sedět a sledovat prázdnou trať tak dlouhou dobu je těžké, vyslovuji uznání všem, kteří zůstali. Pro mě to nebyl nejlepší den. Nakonec jsem nebyl schopen dostatečně zahřát pneumatiky do přechodných podmínek. Měl jsem zůstat na mokrých gumách. Vím, že ostatní vpředu s nimi uspěli, my nemáme přítlak, aby to zafungovalo. Pneu do mokra by byla lepší. Byla to ale moje volba, to se někdy stane. Letos je to poprvé, co jsme měli s pneumatikami potíže. Tak to je. Zítra bude naše počáteční pozice trochu lepší, protože jsou tu nějaké penalizace, nicméně jsem zklamán.

Romain Grosjean, 20. místo, nehoda
Věděl jsem, že podmínky nejsou dobré. Viditelnost byla strašná, aquaplaning v rychlosti 300 km/h. Na rovince jsem ztratil vládnu nad vozem. Nic jsem neviděl a nebyl jsem schopen jet ani na rovince. Na jízdu bylo na trati příliš mnoho vody. Chytil jsem masivní aquaplaning a nemohl jsem vůbec nic dělat, přišlo to zcela bez varování. Jen jsem letěl. Měl jsem smůlu, že jsem byl v té době a na tom místě. Možná by bylo správné ještě několik minut počkat. 

Od svého úvodního kola jsem si stěžoval, že to je příliš nebezpečné, vůbec jsem neviděl, kde jsem. A nebyl jsem jediný, dohlédl jsem tak na 25 metrů. Je zřejmé, že nehoda na rovince naznačuje, že auto nešlo ovládat, protože tam bylo mnoho vody. Jsem zklamán, že kvalifikace v takových podmínkách začala, ale co mohu dělat? Nemůžete se otáčet, nevíte, kdo je za vámi, netušíte, kdo je před vámi. Myslím, že jsme měli čekat. Náraz nebyl tak strašný, fyzicky jsem v pořádku, mentálně je to horší, není to vůbec snadné strávit. U auta jsou poškozena kola a přední spoiler, náraz nebyl tak strašný, takže věřím, že bude zítra v pořádku.

Günther Steiner, manažer týmu
Byl to náročný den a zmatená kvalifikace. Romain poškodil svůj vůz ve třetím kole a tím pádem byl brzy ze hry. Máme poškozené auto, které musíme do zítřka opravit. U Kevina se nepodařilo dostat pneumatiky do přechodných podmínek na patřičnou teplotu, nebo aspoň nefungovaly podle očekávání. Dobrou věcí ale je, že po všech penalizacích, které jsou očekávány, se posune někam na 11. místo. Řekl bych, že při veškeré smůle máme aspoň trochu štěstí.


SAUBER

Marcus Ericsson, 18. místo
Dnešní počasí všechno hodně ztížilo. Myslím, že výkon na mokrých pneumatikách byl v pořádku a vyvážení auta bylo také dobré. Bohužel, když jsme přešli na pneumatiky přechodné na konci Q1, nemohli jsme je dostat do správné teploty. Je to zklamání, že jsme v těchto náročných podmínkách nedopadli lépe, ale to se někdy stává.

Pascal Wehrlein, 19. místo
První kola na mokrých pneumatikách byla v pořádku a ve voze jsem se cítil komfortně. Vzhledem k tomu, že se podmínky na trati zlepšovaly, přešli jsme na pneu do přechodných podmínek. Nepodařilo se nám dosáhnout správného okna, takže jsem nebyl schopen zajet lepší kolo. Udělal jsem to nejlepší, co šlo, teď už se soustředím na zítřejší závod.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari tápou "Nevím, v čem byl problém," kroutí hlavou Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 03.09.2017 11:01 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Leclerc odjede několik tréninků za Sauber. Nahradí Wehrleina v roce 2018?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud