Budete závodit zodpovědně, dostali pokyn piloti Force Indie

Robert RoBertino Pavelka, 1. září 2017, 12:15 Google+

Série soubojů jdoucích za hranici týmové spolupráce u týmu Force Indie vygradovala při Grand Prix Belgie situací, na kterou vedení reagovalo jasně - pokud se podobná situace bude opakovat, dojde na tvrdé tresty. Jak jsou piloti instruováni před italským závodem?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 01.09. 13:03) Napište svůj názor
Piloti Force Indie absolvovali pohovor, vedení jim nadále věří

Piloti Force Indie absolvovali pohovor, vedení jim nadále věří | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Ve Spa-Francorchamps nebyl přítomen ani šéf týmu Vijay Mallya, ani jeho zástupce Robert Fernley, nicméně ihned po závodě přišlo pro Estebana Ocona i Sergia Péreze důrazné varování, že jejich "hrátky", stojící Force Indii cenné body, nebude dále tolerováno. V médiích se dokonce objevily zprávy, že by mohlo dojít i na závodní distanc. Tým je nyní přesvědčen, že důrazná domluva oběma pilotům prospěla.

"Musíme přijmout fakt, že máme dva skvělé a talentované piloty a oba jsou tím pádem maximálně soustředění a plní odhodlání. Přesně to od nich chceme a rozhodně nemáme zájem v nich tyto vlastnosti tlumit. Debaty, které jsme s nimi vedli, evidentně nefungovaly, takže muselo dojít na důraznější pohovor. Vijay samozřejmě v tomto směru minulý týden intervenoval, takže myslím, že je ta záležitost za námi. Z pohledu týmu je nutné pojistit čtvrté místo v Poháru konstruktérů, to je pro tým nejdůležitější. Z hlediska pilotů je třeba dosáhnout toho, aby jejich reputace zůstala čistá, protože jde i o jejich budoucnost i mimo Force Indii, pro ně oba," vysvětluje situaci Robert Fernley.

img-responsive

Fernley (zcela vlevo) popírá, že by tým hovořil o vyloučení ze závodu | foto: Sahara Force India

Jestliže bezprostředně po Grand Prix Belgie to vypadalo, že se vedení rozhodne k sobě oba kohouty ani nepustit na dohled, Fernley vysvětluje, že závodit spolu pochopitelně nadále mohou, ale musí maximálně respektovat zájmy týmu. 

"Nechceme jim bránit v boji o pozice. Existuje řada situací, které není možné stoprocentně kontrolovat, třeba start - jak byste mohli něco takového zvládnout, když každé auto jede jiným směrem? Takže je chceme nadále povzbuzovat při jejich závodním úsilí, ale musí se přitom chovat zodpovědně. Proto musí v první řadě myslet na tým, protože tým teď bude všechno více než pečlivě monitorovat z boxové zídky," pokračuje Fernley.

Baku nepomohlo?

Situace ve Spa-Francorchamps ale nebyla jedinou, téměř shodná záležitost se stala i v Baku, kde pro změnu skončil na zdi Pérez. Musí tedy následovat logický dotaz, jak se pohovory s piloty změnily od těch, které následovaly právě po Grand Prix Ázerbajdžánu.

"Domnívám se, že změna nastala především v té oblasti, že si oba piloti podstatně více uvědomují, že to není přijatelné. Zvláště když máte v týmu ostříleného pilota a vedle něj mladého dravce. Proto občas dojde na ostré lokty, což se také stalo v Baku. Ve Spa to bylo poněkud odlišné a myslím, že si oba uvědomili, že to neprospívá jejich kariéře. Podívali se na záznam, probrali to rovněž s týmem. Uvědomili si, že v několika bodech došlo ke špatnému úsudku z obou stran, budou se tím zabývat a hodlají to vyřešit," navázal Fernley.

img-responsive

Chlapci, přestaňte už konečně blbnout... jenže to nás pak můžete i dohonit. Nebo říká Max Verstappen něco jiného? | foto: Red Bull Content Pool

Jak to je s týmovým trestem?

Jestliže se bezprostředně po závodě objevily dokonce náznaky, že by v případě dalšího konfliktu mohla následovat nucená přestávka pro pachatele, Fernley situaci zklidňuje a vysvětluje, že žádné sankce ze strany týmu v takovém případě nehrozí.

"Především je potřeba vzít na vědomí, že tato záležitost je vnitrotýmovou věcí a jde tedy o názor naší stáje. Budeme se zabývat tím, co je potřeba naléhavě řešit, ale nemyslím, že bychom sáhli k tak drastickým opatřením. Všechny týmy mají v určitém období podobné problémy, vše se vyřeší a jede se dál. Je to součást přirozeného vývoje. Z našeho hlediska je to v jistém bodu problém příjemný, protože naznačuje, že se blížíme ke špičce. Je na nás, abychom se s tím vyrovnali jako tým," uzavírá Fernley.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Budete závodit zodpovědně, dostali pokyn piloti Force Indie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 01.09.2017 13:03 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W08 EQ Power+

Mercedes letos už slabiny svého vozu nevyřeší, připouští Hamilton

Sergio Pérez na tiskovce v Itálii

Sergio Peréz poslal téměř 4 miliony korun na pomoc obětem zemětřesení

Daniel Ricciardo v závodě v Singapuru

Silniční a F1 motory nemají žádnou spojitost, zaměřme se na velkolepost, vybízí Horner

Na projížďce horami se čtyřkolkou

Farmáři se pustili do Hamiltona kvůli pokryteckému přechodu na vegánskou dietu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 poháněným Hondou

"Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

Kimi Räikkönen po nehodě před sebou hrne Red Bull Maxe Verstappena

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton začíná opět nejlépe

Mercedes na úvod v Monze o sekundu rychlejší než Ferrari, McLaren před…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

  4. Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

  5. KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

  6. GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

reklama