Verstappen i Ricciardo musí v Itálii počítat s penalizacemi na startu

Robert RoBertino Pavelka / PH, 28. srpna 2017, 13:30 Aktualizováno 28.8.2017, 17:00 Google+

"Máš-li škodu, o posměch se nestarej" praví české přísloví, které by se spíš hodilo pro holandskou hvězdu F1. Verstappen nejenže už pošesté došel do boxů Red Bullu předčasně, nyní ještě musí čelit nemilé situaci v podobě penalizace za použití nové pohonné jednotky.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 29.08. 07:00) Napište svůj názor
Max Verstappen bude v Itálii čelit penalizaci

Max Verstappen bude v Itálii čelit penalizaci | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Verstappenův Red Bull na pátém místě projel vracečkou La Source a přeřadil ze třetího na čtvrtý rychlostní stupeň, když jeho motor Renault náhle ztratil výkon a přešel do bezpečnostního režimu, o který se chybně postaralo čidlo detekující ztrátu tlaku v čtvrtém ze šesti válců.

Max Verstappen už vyměnil čtvrtý motor s vnitřním spalováním, což znamená, že nyní bude následovat penalizace a posun na startovním roštu. Navíc je Holanďan i na hranici s MGU-H, kde použil zatím tři, ostatní komponenty zatím využil pouze dvakrát.

"Jeho frustraci chápu, ale většina z daných položek je mimo naši kontrolu. Teď k tomu přibylo ještě rozladění z posunu na startu na Monze, což pro něj bude opravdu těžké zklamání. Naši partneři se nám omluvili a přiznali, že spolehlivost motorů není taková, jaká by měla být," uvedl Christian Horner a jeho výpad proti francouzskému dodavateli motorů byl hodně tvrdý.

Výměně motorů se nevyhne ani jejich druhý jezdec Daniel Ricciardo, jenž už také využil čtyři spalovací motory, turba a dokonce pět motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Red Bull tedy v Itálii nečeká snadný závod. Kvůli deficitu ve výkonu Renaultu si záměrně vybírají právě nejrychlejší trať, kde jsou jejich šance na vítězství nejnižší. Naopak si pak hodně věří na Singapur, kde očekávají, že budou o vítězství bojovat s Ferrari - Mercedes podle nich bude až za nimi.

Verstappen zatím nedokončil plnou polovinu z dvanácti Grand Prix: cíl neviděl v Bahrajnu, Španělsku, Kanadě, Ázerbájdžánu, Rakousku a nyní v Belgii. Z nich šlo čtyřikrát o mechanickou závadu. Momentálně je na šesté příčce průběžné klasifikace se 67 body a jeho ztráta na týmového kolegu činí téměř tolik bodů, kolik sám doposud získal - pětašedesát.

"Max je nešťastný a zoufalý. Problémy se netýkají vozu, jde o motory. Nevíme, co se u Renault děje, ale vždy dodával oběma pilotům stejné vybavení, po celou dobu naší spolupráce. Je to smůla, že při závodech se porucha vyskytne vždy jen na jedné straně garáže. Daniel měl také nějaké závady, ale vždy to bylo spíš v pátek nebo sobotu. Bylo to další pódium, o které možná přišel, takhle se to stalo už třikrát nebo čtyřikrát, kdy přišel o dobré umístění bez vlastní viny," pokračuje Horner.

img-responsive

Max Verstappen je v nezáviděníhodné pozici | foto: Red Bull Content Pool

Renault jakoby stále nebyl schopen se vypořádat s érou hybridních motorů V6 a po tři a půl roku nadále zaostává za Ferrari a Mercedesem. Ale Horner je přesvědčen, že se všechno ještě může změnit a Renault opět vystoupá na samotný vrchol.

"Pořád existuje naděje. U Ferrari to dokázali. V roce 2014 na tom byli ještě hůře než Renault, ale investovali do správných oblastí, přivedli správné lidi a dostali se na konkurenceschopnou pozici. To jenom potvrzuje, že pokud existují správní lidé, vůle, touha a finance, je všechno možné," dodává Horner.

Vytisknout

Diskuze: Verstappen i Ricciardo musí v Itálii počítat s penalizacemi na startu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 29.08.2017 07:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jolyon Palmer by v Belgii potrestal Alonsa

Alonso byl zralý na penalizaci, tvrdí Palmer. Co mu na Španělově jízdě vadilo?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud