DISKUZE K ČLÁNKU Alonso byl zralý na penalizaci, tvrdí Palmer. Co mu na Španělově jízdě vadilo?

V Grand Prix Belgie těch penalizací bylo opět několik, počínaje technickými, kvůli kterým se měnila podoba startovního roštu, až po závodní, které do určité míry ovlivnily pozice Räikkönena a Péreze.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso byl zralý na penalizaci, tvrdí Palmer. Co mu na Španělově jízdě vadilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 30.08.2017 15:42 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovali 3 lidé) 28.08.2017 13:40
Jenom tak přemýšlím, jak by komisaři Alonsa… »
» Situs (Hlasovali 3 lidé) 28.08.2017 13:55
A dalších 100 míst vzad na startovním roštu v… »
» uzivatel001639 (Hlasovali 2 lidé) 28.08.2017 12:25
Palmer ho tam taky trochu povodil, takze si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • vojtano

    vojtano

    88.102.102.XXX
    Kdyby nebyla vnější část zatáčky vyasfaltována, asi by ten souboj a drženi pozice za každou cenu vypadal jinak.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    62.240.164.XXX
    Zdarec pánové. Jsem hrozně potěšen, že v této diskuzi jsou velmi racionální názory, které opravdu hodnotí co se stalo. Je to super zjistit, že jsme alespoň jednou koukali na stejný závod. Takže za sebe jenom písnu své co nejstručnější hodnocení.
    ---Asi už všichni víte, že mám rád závodění a ne nějaké přednosti nebo vystrkování z dráhy. Proto musím napsat, že pro mě to bylo jasné. Penalta jak pro FA tak pro JP. Je jedno jaké to mělo nebo nemělo následky, stejně tak jako je jedno jak by to jednoho nebo druhého postihlo. V rámci konzistence posuzování prostě měli oba dva dostat penaltu 10 s stopandgo (u FA by se proměnila na posun na startu příští VC, paradoxně trest, netrest) a JP by dojel ještě hůř než dojel, ale taky bez bodů, (takže taky trest, netrest). Co je na celé věci neuvěřitelné je, že se zde ozvala potrefená husa JP a komisaři nereagují ani na to. Byla by legrace, kdy FIA a komisaři překvapili a udělili nakonec trest posunu na startovním roštu v Itálii oběma. Ten ukejhanej by si nakonec svými kecy vybrečel trest hlavně pro sebe.
    ----
    No a FI, na to lze říci jenom jediné. SP si myslí, že FI je jeho a může si dělat co chce a absolutně není schopen respektovat svého týmového kolegu, natož připustit, že ten týmový kolega je prostě lepší. Už jsem to psal dříve, ale bez ohledu na peníze by mu mělo vedení FI dát jasně najevo, že poškozuje tým a pokud nebude týmový hráč, bude prostě příští rok bez místa. Vím, že je to těžké rozhodnutí, ale jak je tu níže správně psáno, jeho chování stejně povede jenom k tomu, že přijdou o peníze na Prize money. Pak už jde jenom o matiku. Je to víc nebo méně než týmu FI dávají sponzoři SP ??? Kdo ví.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • virtual

      virtual

      193.165.237.XXX
      Už jsem to možná někdy psal, ale co pořád všichni máte s těma penalizacema? Čím víc se budou za "každou blbost" rozdávat, tím bude závodění nudnější, sterilnější a bude se míň závodit. Navíc si tím odporuješ, píšeš, že nemáš rád "nějaké přednosti", ale chceš oba penalizovat za to, že si nedali přednost. Prostě při závodění se snažíš získat výhodnější pozici, a když se dostaneš do nevýhodnější pozice, musíš se stáhnout. A je na pilotech, aby se s tím bez zbytečných kolizí a se ctí vypořádali. Osobně bych penalizoval jen "causing a collision", kdy pilot druhého zbytečně sestřelí...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        No je vidět, že moc neznáš mé názory a je tedy pochopitelné, že se ti to mé zjednodušené vyjádření zdá odporující si. Já si to nemyslím a pokusím se vysvětlit.
        ---Okruh ve SPA má šířku minimálně na 3 auta jak jsme viděli již v historii několikrát, tak třeba i v neděli v podání VB, DR a KR. Je pro mě jako pro závodníka a sportovce tedy naprosto nepřijatelné, aby si někdo z nějakého hloupého titulu, že závodí usurpoval trať pro sebe a způsobem, který je na videu vystrčil druhé z tratě. To je prostě faul a opravdu nevím proč by měl FA v zatáčce 7 dávat přednost JP a stejně tak nevím proč by to mělo být v zatáčce 8 obráceně. To, že mám někde první čumák nebo i půlku auta neznamená, že druhého naberu na rohy a vyvezu ho ze silnice. Nevím proč by měl předjíždějíci dávat přednost předjížděnému a brzdit, když se předjížděný chová jako prase a i přesto, že na volné straně silnice má místo pro další dvě auta vyjede na stranu na které ho někdo předjíždí. To prostě nemá se závoděním nic společného a jestli si to myslíš jak píšeš, nemáme se dál o čem bavit.
        ---I přes to to dopíšu. Závodění prostě není prasení. Závodník F1 má být vzorem řidičského umění a ne prasení, pokud si prostě špatně najede jednu zatáčku musí se smířit s tím, že bude férově předjet a pokud na to má, má další kola na stejně férové předjetí podle stejných pravidel zpět.
        ---Už vůbec nevím co bylo zbytečného na penalizaci SP v incidentech s EO. To by mě zajímal tvůj názor. To i tohle se ti zdálo jako závodění ???? Kdyby byl EO tak nezkušenej a mladicky "blbej" jak rád zdůrazňuje právě SP, mohli být oba dost významě rozmlácený právě v tu neděli. Stačilo by jenom, aby byl EO stejnej prasák jako SP a rozmlátili se dost významně a možná sebou v prvním případě vzali i chudák NH.
        ---Tvůj názor prostě nechápu a ani ho nehodlám nijak akceptovat. Pokud chce někdo jezdit jako prase, existují závody, které se jmenují Destruction derby. Tam se mohou psychopati vybláznit dle pravidel, ale do F1 patří závodění, vzájemná úcta a tvoření vzorů a příkladů pro ostatní a to zejména pro mladé řidiče.
        ---Nepřál bych ti, aby jsi třeba na dálnici potkal někoho jako je SP a ten tě jenom protože je první, natlačil do svodidel a ty by jsi se tam ani nerozbil, ale u soudu by ti řekl já jsem chtěl jet jenom první a byl jsem tam dřív, viděl jsem to ve formuli 1. To by asi podle toho jak píšeš bylo super a nedej bože, že by to byla nehoda se zraněním. Pak teprve bych chtěl vidět tvojí reakci jako toho zraněného a sestřeleného.
        ---Nebo ještě lépe, na dálnici jedeš v pravém pruhu do levé zatáčky(tedy na vnějšku), vlevo vedle tebe tedy na vnitřku jede takový "JP" a najednou tě vytlačí mimo silnici, protože se podle předpisů řadil do pravého pruhu a jako obhajobu použije slova já jsem tam měl čumák auta první. Prostě nepochopitelný a podle mě špatný názor.
        ---Navíc nesmyslnej alibismu, že tohle řešit není třeba. To je srabárna největšího zrna a tou komisaři F1 oplývají v obrovské míře a proto se děje co se děje. Až jasně řeknou, že si prostě soupeři musí nechat na trati místo ať jede první nebo předjíždí a budou to řádně trestat, bude se naopak závodit mnohem více a třeba dva piloti se předjedou hned několikrát jako blahé paměti třeba AS s NM v roce 91, 92 atd.. Závodili tvrdě, ale férově a s úctou jeden ke druhému.
        ---uf to bylo zase "stručné", ale jinak to prostě nejde.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • virtual

          virtual

          193.165.237.XXX
          Zareaguju jen na první a třetí odstavec
          --- Ke kontaktu nedošlo, první auto si drželo svoji stopu, tedy nikdo nikoho nevystrčil. Pokud opakovaně nemění směr, zvlášť při brždění, trať si opravdu "usurpuje" ten první, to je dokonce pravidlo motoristického sportu! Pokud bys sám závodil, věděl bys, že nejrychlejší průjezd zatáčkou je po jediné trajektorii. Pokud mám výhodnější pozici (jsem o půl auta vepředu) a pojedu jinou, utaženější stopu, prostě přenechám tuto výhodu soupeři - pustím ho, dám mu přednost.
          Naopak, ten vzadu (mmj. i proto, že "vidí víc") musí brát ohled na vozidlo před ním (a jeho předpokládanou dráhu), tedy pokud se někam nevejde, musí i ubrat nebo přibrzdit. To jsou základní pravidla, platící už mnoho desítek let!
          --- Zkus hádat co znamená "causing a collision"...? Není to náhodou zrovna případ SP a EO?
          BTW Závodění na uzavřené dráze vůbec nemá smysl porovnávat s provozem na silnicích, tam platí jiná pravidla. Na dráze nejsou jízdní pruhy, formule nemají blinkry nebo brzdové světlo atp.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pikaso

            Pikaso

            77.104.216.XXX
            Na většině dnešních okruhů už to není pravda. Tratě jsou širší a dá se to projet více stopama.
            Trošku jsem závodil ale jenom na motokárách a ne organisovaně (taková uzavřená skupina asi 20 amatérů), ale nikdy bych si nedovolil poslat soupeře do gum(ven z trati). Když na to soupeř měl a poslal to po de mne tak jsem mu tam to místo prostě nechal a pak jsem měl vždy několik možností. 1) Pokud budeme stejně dobří a budeme mít stejně výkonná auta musím čekat já na jeho chybu nebo ho k ní donutit pokusy o předjetí. Určitě ne tím, že to do něj napálím. No a když tu chybu udělá očekávám stejnou závodní profesionalitu od něj, tedy to, že mě nepošle do gumu nebo snad to do mě nenapálí. To není uhýbání a vyklízení stopy, to je prostě závodění a respektování sportovního ducha.
            2) o tom co kdo vidí bych asi moc nemluvil. Ti chlapci mají mnohokráte vycvičenější smysly než mi a v 99 procentech vždy ví, koho a jak daleko za sebou mají. Tedy já jsem to věděl, i když byl soupeř třeba ještě 3 metry za mnou. Pokud jsem závodník a vím, že jsem udělal chybu díky níž mě soupeř dojíždí a bude se pokoušet mě předjíždět tak prostě v okamžiku toho útoku zatáčku "prodám", těsně za ním se vrátím na vnitřní stopu a díky dřívější možnosti přidat plynu budu mít daleko lepší výjezd ze zatáčky a vrátím se zpět před něj. 3) no a pokud budeme mít pořád stejné auto, ale budu si myslet, že jsem trochu lepší tak mu to vrátím v příštích kolech a sportovně a ne jako JP. Ten jasně ví, že má mnohem lepší auto než FA a mohl si dát k snídani zcela jinak a férově. FA už jenom oplácel, ale i za to si zasloužil trest. ------samozřejmě těch možností bych mohl vyjmenovat více, ale vzal jsem jenom ty základní-------
            Ve všech případech se dostáváme k tomu, že se bude daleko víc závodit a budeme mít na co koukat. Pokud to nechám jak píšeš, nebudu nic trestat, žádná předjetí nebudou, protože pak si každej řekne jsem tu dřív tak ho trefím oni mě za to nepotrestají, protože ten za mnou je závodník a aby se vyhnul střetu vyjede raději mimo trať a nechá mě hezky vyhrát. Opravdu skvělé vyhlídky. Pak už zůstane opravdu jenom to objíždění s DRS nebo jasně lepším autem. To, ale nejsou a nikdy nebyly žádné závody.
            ----
            Ano silnice je úplně něco jiného, ale jezdí po ní lidé, kteří občas koukají na automobilové závody a bohužel všichni nejsou tak inteligentní, aby to co vidí nepřenášeli na silnice. Osobně už jsem se s takovými borci na silnici několikrát potkal a je opravdu skvělé, když já se svou stařičkou jedničkovou oktávkou předjíždím na přehledném úseku "debila", s Mercedesem a ten si najednou uvědomí, že ho přece nemůže předjet taková stará šunka. Začne přidávat, tlačí se na střed silnice a pokud neuberu tak mě takhle poveze až do zatáčky nebo třeba i vstříc protijedoucímu kamiónu.
            ----
            A už jenom stručně závěrem. Náhodou vím co to znamená příčina nehody, kolize nebo střetu nebo jak se to dá ještě přeložit, ale kdybych to nevěděl mohu si to klidně přeložit. Každý internetový prohlížeč disponuje slovníky. No a nemohl jsem si být zcela jist, že jsi u článku JP vs FA směřoval svou poznámku právě ke konfliktu SP a EO. Promiň nejsem jasnovidec.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    212.24.138.XXX
    Žolyjone, neřeš, ty už v F1 dlouho nebudeš

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jenom tak přemýšlím, jak by komisaři Alonsa potrestali? Deset vteřin stop&go? Takže by mechanici vytlačili vůz s Alonsem z garáže, deset vteřin by před ní postál a pak by ho zase zatlačili zpátky? 12

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      A dalších 100 míst vzad na startovním roštu v Monze, aby měl trest celkem 165 trestných míst navíc po výměnách PU Hondy 12

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        Mozna to i Ala proto zabalil. Bylo by to pro nej hodne ponizujici, kdyby mu nejakych 10 vterin vymerili. To by asi uz Ala nerozdychal vubec 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    jen přidám video [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.77.XXX
      Palmer ho tam taky trochu povodil, takze si myslim, ze si nemaji co vycitat

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Upřímně, já nemám vytlačení v zatáčce rád, jsem v tom celkem přísný. Problém je že ani pravidla v tomto nejsou zcela jasná, a pokud nejsi vyloženě přední kolo na přední kolo, tak to nikdo netrestá. No a je jasné že když je zatáčka dlouhá tak pokud někdo není v té zatáčce evidentně rychlejší tak ten na vnitřku má výhodu a dostane se trochu vpřed, pak to ten druhý musí buď vzdát nebo je vytlačen. Kdyby to trestali vždy, nebylo by o čem, no praxe ukazuje že pokud máš výhodu vnitřku a dokážeš čumák dát trochu vpřed pak jen hlupák nechá tomu druhému místo 07

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.73.XXX
          Palmer v prvni zatacce byl na vnitrku a vypadalo to stejne jak uz jsem psal. Jak rikas, vnitrni stopa znamena ze dostanes kola pred soupere. Je i otazka, co souper chce, jestli prostor a riskovat, ze u auta na vnitrku dojde ke smyku, no nevim. Proste kdyz jsem ten vzadu a neni tam misto, nemuzu to tam prat jako bych mel prazdny okruh

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • virtual

            virtual

            193.165.237.XXX
            Pánové, souhlasím s váma, nic zákeřného jsem v tom souboji neviděl, dávali si oba stejně, navíc PAL mohl očekávat, že Honda do cíle nevydrží, resp. že by brzy dostal další šanci na předjetí. Nejprotivnější mi přijdou pak různé ukřivděné reakce do vysílačky, proto se mi líbilo, že to VET po restartu zkusil, HAM se bránil, ale souboj dopadl bez zbytečné kolize (co znělo vysílačkou tentokrát raději nepouštěli) 03 Naopak zbytečná mi přišla druhá kolize obou FI...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001639

              uzivatel001639

              89.111.77.XXX
              FI take nechapu, ze uz od zacatku nemaji tymy jasne nelajnovano co se smi a nesmi. vzdyt preci uz davno mohli rici: "kdyz za tebou pojede kolega ze staje, tak mu proste nechas prostor, aby nedoslo ke kolizi a ten prostor si holt musis pohlidat". Je jasne, ze predjizdi skoro vzdy ten kdo je rychlejsi, takze v zajmu tymu je, aby i rychlejsi jezdec sel dopredu. Nereknu kdyby slo o bednu, ale jim jde o body pro tym a prachy tymu.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • virtual

                virtual

                193.165.237.XXX
                Asi se to těžko "lajnuje", neboť by se vždy někdo cítil ukřivděný. U OCO to bude mladická nerozvážnost, u PER zas jižanská horkokrevnost, a ustoupit nechce ani jeden ani o píď. Výsledkem je, že se slušnou technikou neplánují boje třeba s RB nebo Renaultem, akorát dokola do sebe bourají...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Oni o tom asi mluvili, akorát Peréz nosí do firmy tolik peněz, že si myslí, že pro něj to neplatí. Nepochopil, že pokud se bude pořád chovat tak jako ve Spa, tým přijde o spoustu bodů, klesne v umístění, pak dostane méně peněz a bude mít míň financí na vývoj dalšího vozu. Míň peněz = méně konkurenceschopný vůz = ještě méně peněz = ještě méně konkurenceschopný vůz =............

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama