Rosbergův nečekaný odchod přinutil Mercedes vytvořit si záložní plán

Robert RoBertino Pavelka, 24. srpna 2017, 19:10 Google+

Když se Nico Rosberg loni rozhodl pět dní po zisku mistrovského titulu zcela nečekaně ukončit svou kariéru, způsobil tím lidem ve vedení Mercedesu nemalý počet vrásek. Protože podobnou situaci nikdy nelze vyloučit, musí být u třícípých hvězd připraveni na vše.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Po oslavách přišlo rozčarování, na které musel Mercedes reagovat

Po oslavách přišlo rozčarování, na které musel Mercedes reagovat | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Jak už bylo řečeno, nic nenaznačovalo tomu, že tehdy jedenatřicetiletý syn mistra světa Keke Rosberga (dobyl svůj největší výsledek v F1 v roce 1982) dá F1 vale, vždyť na konci června v minulém roce uvedl nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda, že v podstatě byla potvrzena dvouletá smlouva. Stejný Lauda pak o pět měsíců později konstatoval, že tým vypadá jako spolek blbců. 

Každopádně tehdy nebyl Mercedes na podobnou situaci připraven, proto si z ní nyní chce vzít ponaučení. Po delších průtazích nakonec přišel do týmu Valtteri Bottas s jednoročním kontraktem, ovšem délka jeho působení v týmu třícípé hvězdy je stále ještě pod pláštěm otazníků, i když se Fin dokázal velmi dobře integrovat a má na svém kontě už dva vyhrané závody. Lewis Hamilton je u týmu smluvně vázán do konce roku 2018, ale po loňské skutečnosti se chce šéf týmu Toto Wolff pojistit proti případnému opakování situace jako u Rosberga.

"Ve Formuli 1 jsou jisté dílčí body, které musíte mít na zřeteli, takový plán B. Pokud je podepsaný kontrakt, ještě to nutně neznamená, že dopadne tak, jak byl sepsán. Všechno se může změnit. Nyní máme plán A, ale velkou roli mohou hrát i následné okolnosti, protože trh s piloty projde v letech 2018 a 2019 velkými změnami. Takže je důležité zvážit i plán B či dokonce C," prohlásil Toto Wolff. 

img-responsive

Navzdory testům a slibným výsledkům si Wehrlein musel na kokpit Mercedesu nechat zajít chuť | foto: Pirelli

Některým pilotům doběhne kontrakt na konci této sezóny nebo v závěru té příští. Už od konce roku 2016 se neustále zvažují různé varianty a možnosti, kdo by od koho mohl odejít a kam zamířit. A právě s ohledem na smlouvy jsou hlavními tématy takových diskusí především špičkoví piloti. Wolff po určité době přiznává, že tým je spokojen s angažováním Bottase poté, co se Pascal Wehrlein ukázal být jako stále nedostatečně zkušený.

"Jde o komplexní záležitost. Jde totiž o dost eventualit, kam by ten který pilot mohl zamířit. Určitě tu je hrstka šikovných pilotů, kteří by mohli za Mercedes závodit. Takže musíme zvážit všechny případné scénáře. Rozhodování je velmi těžké. Je snadné řešit problémy, když jsou signalizovány dopředu, ale Nicovo rozhodnutí přišlo zčistajasna ve chvíli, kdy už většina týmů měla smluvně zavázané jezdce na další rok. Proto to nebylo jednoduché. Věděli jsme, že Pascal je jednou z variant, ale pořád je ještě příliš mladý, abychom ho posadili do auta schopného vítězit a nechat ho soupeřit s nejlepším pilotem v závodním poli. Valtteri byl náš primární kandidát, ale Williams si ho klidně mohl ponechat. A to nebyl jediný faktor. Záležitost měla více aspektů - zda bude odsouhlasena finanční kompenzace Williamsu. Co bude s Pascalem? A ještě ukončení Nicova kontraktu. Nakonec se prokázalo, že námi zvolené řešení bylo opravdu dobré," zdůrazňuje Wolff.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Rosbergův nečekaný odchod přinutil Mercedes vytvořit si záložní plán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

Renault přemýšlí, že by se již naplno začal věnovat vývoji příštího vozu

Renault nechce bojovat uprostřed pole, začne se už soustředit na auto pro rok 2019?

McLaren získal významnou finanční injekci

Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Lewis Hamilton skončil loni v Monte-Carlu až na sedmém místě

Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 poháněným Hondou

Toro Rosso může s Hondou vyhrávat závody, domnívá se jeho technický ředitel

Pohonná jednotka Hondy, která je v F1 stále tou nejméně konkurenceschopnou

Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel na tiskovce po závodě v Maďarsku

Pořád mám na to, abych vyhrával, sebevědomě tvrdí Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

  5. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  6. "Red Bull je v pomalých zatáčkách nejlepší, Max v Monaku může vyhrát," věří Jos Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud