DISKUZE K ČLÁNKU Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Kde jsou problémy současného rozložení sil ve Formuli 1.A má Carlos Sainz případné řešení?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Potřebujeme více zábavy, týmy ze středu pole musí bojovat o pódium, tvrdí Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 21.08.2017 13:50 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 5 lidé) 20.08.2017 15:45
Málo si pamatuješ. Ano, nyní bylo období 3 let… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 20.08.2017 07:51
V každé lidské činnosti se doporučuje dvakrát… »
» Pepan (Hlasovali 2 lidé) 20.08.2017 06:37
To s tím komunismem jsem tady před časem taky… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Stabilní pravidla by se měla postarat o to že se rozdíly časem opět smrsknou, ale obavu mám z těchto motorů, protože tam to vypadá že továrny maj na své straně velký a zaručený rozdíl. Možná je to komplexním vývojem, možná softwarem, možná obojím, ale ten rozdíl je u Ferrka a Mercedesu vůči jejich zákazníkům oproti dřívějšku velmi patrný.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      A proč tedy ani Mercedes ani Ferrari nejsou ochotni dodávat motory McLarenu, když by ho pomocí software motoru dokázali uzemnit?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Milan B.

        Milan B.

        88.80.244.XXX
        McLaren predsa odstúpil od motorov Mercedes s predstavou, že nebude večne druhý, ale prvý pred Mercedesom. Hlúpe rozhodnutie.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Myslím si že jim vyhovuje pozice McLarenu a nechtěj aktivně vstoupit do jednání kde by bylo výsledkem odstřihnutí Hondy z F1 což by bylo přijímáno vedením F1 negativně. A také myslím že přibrat tým s ambicemi na titul je pro ně zbytečná zátěž, kdy dříve či později přijde i téma zda maj stejné motory, možná oprávněně, a v každém případě je to pro ně jen komplikace navíc. Nejlépe mít odběratele co drží pusu a krok a ambice na titul tam nejsou vidět. Navíc Ferrari do McLarenu by třeba moc nevonělo obecně.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          Honda je ve Formuli 1 jen pro ostudu, její motor může odebírat jen naprostý zoufalec, což McLaren není. Udržet Hondu ve Formuli 1 znamená odsoudit jeden tým do podoby statisty, a to není v zájmu ani majitelů Formule 1.

          A pokud jde o McLaren jako adepta na titul nevidím to tak růžově. Hoda přispívá do rozpočtu 35-40%, bez ní bude McLaren rozpočtově jen průměr. A pokud jde o motor, ten by přece v jejich voze nebyl na té úrovni jako u Mercedesu?

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            I špatná Honda je určitě v zájmu majitelů F1, a Honda přispívá hodně, ale o kolik McLaren díky špatným výsledkům přišel? To je také vina Hondy, ono to nakonec může být klidně šul nul a proto už McLaren vážně uvažuje o konci s Hondou. No bohužel není tu žádný jiný odběratel a tím pádem má McLaren s nějakou dohodou asi smůlu.
            Jinak pokud vím tak McLaren v roce 2014 neměl to samé jako tovární Mercedes.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              neměl od okamžiku, kdy vešlo ve známost, že odchází k hondě, ale neměli jen software, železo dostali stejné jako meďáci...

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Mclaren měl naposledy auto na titul v roce 2008 jestli se nemýlím. Pak možná vyhráli pár závodů v RB éře. Jinak v r 2014 byl Mclaren snad nejhorší tým na Mercedesu. Popravdě, co se ambicí na titul nyní týče, tak kromě první trojky k tomu má blíže i rok a půl starý tovární Renault. Mclaren je momentálně s ambiceni na titul tak 5. tým. Z historie se nedá žít věčně 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.155.XXX
    Jednoduché řešení: jednoduchý motor dostupný všem. A po dobu 3 let neměníjíci se pravidla, taky samozřejmě jednodušší hlavně v oblasti penalizací za techniku a nesmyslného posouvání na roštu. Sainz, u Fandů si stěžuješ na špatném hrobě. Musíš to poslat tomu nejvyššímu v té vaší vertikální struktuře F1, kterého zajímá jenom automobilový byznis, a nějaké poskoky stájí s jejích touhou po zajímavějších závodech bere jako vedlejší produkt, se kterým nemíní ztrácet čas. Holt máš Sainz smůlu, že ses nenarodil do zlaté éry kdy F1 byla skutečnou Formulí 1, a ne jako dnešní Fejk. Tam by sis určitě zazávodil a užil pódia přesně dle tvých závodnických představ. 11

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      V každé lidské činnosti se doporučuje dvakrát měřit, a až pak řezat, pro diskusi tedy se dvakrát zamyslet, než napíši hloupost. Jednotné motory nic neřeší, Ferrari a Haas mají stejný motor, rozdíl na kolo je obvykle 2 sekundy, Stejně tak Mercedes, FI a Williams mají stejný motor, přesto rozdíly jsou obvykle 1,5 respektive 2,5 sekundy. A RB či Torro Rosso mají opět stejný motr, přesto RB pravidelně bojuje o pódium zatímco TR jen bodově paběrkuje. Motory dnes opravdu nejsou problém, devět týmů má motory kde je rozdíl jen v několika desetinách sekundy na kolo mezi nejslabším a nejsilnějším motorem. Rozdíly sekund děla šasi.

      Takže pokud chceme zajistit vyrovnané pole, budeme muset šáhnout především k jednotnému šasi, ale bude to ještě Formule 1.

      A ta zlatá éra Formule 1 byla která éra? Já sleduji Formuli 1 od roku 1981 a nepamatuji období, kdy by se celé pole pohybovalo v rozmězí řekněme jedné sekundy, naopak ¨pamatuji hodně sezon kdy jeden tým zásadně dominoval.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • snebka

        snebka

        193.179.111.XXX
        Jsem rád, že se najdou i lidi, kteří sledují F1 tak dlouho a vnímají jí objektivně. Ne smyslem dříve byla F1 lepší protože ... Sám pamatuju, že když jsem ještě jako dítě sledoval F1 na počátku tisíciletí často jsem v průběhu závodu usnul 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • SergioPÉREZ

        SergioPÉREZ

        78.108.155.XXX
        70" 80" 90" byla bezva léta pro F1. Teď je dopředu všechno jasné, kdo vyhraje a kdo se stane Mistrem. Místo předjíždění se pomocí všech pomůcek objíždí, a když to nejde na trati, tak pneumatikama přes Boxy. A neříkal jsem "stejné" motory, ale jednoduché a levné, tak že i poslední Sauber se rozhodne dle typu okruhu, jestli flexibilně namontovat V8,V10,V12 atmosféru, a né být odsouzen na chvost pole přiškrceným hybridem a povinností i co se jezdeckého složení poslouchat FERRARI. Takový vůz z pohledu "závodnícké" hodnoty = "nula"...a že tam takových vozu je....nesmysl dlouhodobě jet Mistroství světa F1 jenom na "jeden" tým, možna teď s Ferkem na dva. Bída a doba temna, nic víc nic míň,.. 11

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Málo si pamatuješ. Ano, nyní bylo období 3 let dominance jednoho týmu. Na začátku tisícíletí byla ještě větší dominance Ferrari, v 90. letech zase dominance Williams Renault. V boji o titul byly zajímavé roky 2005, 2006, 2007, 2008. 2009 a nová pravidla opět dominantní Brawn... poté dominance RB a SV, ale ta nebyla tak markantní. F1 vždy byla, je a vždy bude o jednom, max dvou týmech. Jen vyjímečně se stávalo, že by v sezóně vyhrálo více než 3 týmy. Lidé mají tendenci idealizovat si minulost, ale tady to není nasnadě. Na co atmosferické víceválce, který jsou dnes přežitek. Na co unifikace motorů, či šasi? Toto je F1, né GP2 nebo Indy, kdo na to nemá technologicky či finančně, ať to nedělá...

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            78.108.155.XXX
            Ve všem mám opačný názor 12, Za prvé: Minulost si neidealizuji, ta už z podstaty je dána přesnou posloupností příčin a následků, proto se opírám o neměnná fakta. Naopak Vy si idealizujete, hlavně budoucnost! 2) Největší nuda v F1 jsou léta 2010 a výše a to nesmyslně se neustále se měnícími pravidly FIA které proti minulosti vedly vždy k horšímu. 3) v tomto desetiletí i tom minulém běžely a stále běží Tituly jak na běžícím pásu ale jen jednoho Týmu. Teď je to a ještě bude s Mercedesem největší předvídatelnost a dominance v celé její historii. Aby ještě v minulém desetiletí FIA nějak korigovala dominanci jednoho týmu změnila bodování a postupně dále změna i ty drážky pneu, ale hlavně na RB motor. Posledních 20 let na závody nemá vliv "čistý" motoristický souboj týmu, ale vždy od "stolu" FIA pravidla, která jsou "šita" ne pro všechny ale některému, většinou nejbohatšímu týmu. 4) Nevím proč mi někdo neustále podsouvá nějakou "unifikovanost" jak motorů, šasí..a tak nesmyslně odkazuje na GP2 a INDY. Unifikovanost se právě nacházi ve všem co je spjato s Hybridy a všemi rekuperacemi. 5) Neustále si pletete závodní monopost s cestovním automobilem, proto už z podstaty věci je zásadní chybou, aby Formule1 byla podřízena pro vývoj Aut, máte zásadně špatný pohled na celou věc, a popírá se tak vznik a filozofie závodních monopostů. Ty vznikly na základě nadšení Fandů jezdců, kteří postupně odhazovaly,odlehčovaly a"očesavaly" nepotřebné věci: světla, blatníky, sedadla...a mnoho dalších až se časem vyprofiloval monopost . Dnes se jde neustále opačným směrem: zvyšuje hmotnost, omezuje spotřeba paliva, šetří pneu, motor se "obalil" pro závody nepotřebnýmy nesmysly, o aeru spíše pro letadla, které zrošilo boj kolo na kolo a DRS ani nema cenu psát a posledním nesmyslem je tá střecha v podobě Halo..raději končím je mi z toho zle. 6) srdcem Formule 1 byl je a bude jedině burácející objemově pumpující motor. To nikdy nepůjde obkecat. Ty dnešní automobilové eko hybridní úsporné rekuperační perpetum kardiostimulátory se nikdy v závodním monopostu F1 neměly objevit!!! 7) Nevidím žádnou "unifikovanost" a hlavně proč by F1 mělo škodit více dodavatelů motorů, tak aby zbytek světa pole F1 si bez problému mohl nasadit jakýkoliv V8,V10,V12 silnou atmosféru flexibilně dle typu okruhů a nebýt tak závislý na Automobilkách Mercedes, Ferrari, Renault, a odkázany tak i z jezdci dělat jenom křoví pár vyvoleným...aha idealizuji si minulost, je to "nemoderní"....čím kvalitnější modernější motory z aut, tím nekvalitnější nudnější předvídatelnější závody monopostů Formule jedna. Tato rovnice relativity F1 nejde oje...... 11

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.128.XXX
          I v těch letech bylo plno nudných závodů kdy jezdil na čele někdo z náskokem půl minuty a podobně. A s předjížděním to také až tak slavné nebylo, viděl jsem například dost záznamů VC z Laudovy éry ve Ferrari.

          Jednoduchý a levný motor je v kontrastu s Formulí 1 totální nesmysl, ale budiž. V letech 2010-2013 byly tři dodavatelé motorům, používal se jednoduchý muzejní motor, osmiválcová atmosféra. Ke všemu byl zmražený vývoj motorů a výkony byly uměle dorovnány. Přesto když se podívám na kvalifikaci a výsledky závodů, bylo pole podobně "vyrovnané" jako nyní. Třetí čtvrtý jezdec dostával v kvalifikaci sekundu, ten poslední 3-4 sekundy. A v závodě obvykle dojíždělo v jednom kole s vítězem dalších 5-7 jezdců, ostatní dostali kolo.

          Současné motory prostě nejsou problém, z hlediska výkonů je rozdíl mezi Mercedesem, Ferrari a Renaultem zanedbatelný. Z hlediska ceny stojí roční dodávka motorů srovnatelně jako před dvaceti lety (a tehdy byla tvrdší měna).

          Pokud bychom chtěli vyrovnané pole, museli byxchom zavést jednotné vozy, ale to by Formule 1 byla jen další z formulových sérií.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Ľahká pomoc. Za majstra sveta vyhlásiť desiateho a je to. Ďaľším krokom môže byť diktatúra proletariátu...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    Nejde o rozestupy, ale spolehlivost dnešních aut je příliš vysoká. Z F1 se vytratil prvek nejistoty ze selhání techniky a je to vina jen a pouze FIA, protože selhání techniky dále penalizuje, takže stáje jsou nuceny stavět čím dál spolehlivější vozy a tím pádem nedochází k odstoupením, která by umožnila dostat vozy středu pole alespoň v některých závodech na podium.
    Pokusy o komunistické prostředí nebude fungovat, protože i disciplína zajištění rozpočtu je součástí F1 a nevidím důvod, proč by měli ti neschopní bý zvýhodněni v tomto ohledu

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      To s tím komunismem jsem tady před časem taky zmiňoval a byl jsem setřen. Spousta lidí nechápe, že F1 je v prvé řadě byznys a o sport jde až na druhém místě, byť je to prezentováno opačně. Stáje, které seženou více peněz, holt mají lepší techniku a ty s menším rozpočtem jim většinou jenom dělají křoví. Občas se sice blýsknou nějakým úspěchem, ale z dlouhodobého hlediska je nemožné, aby v tabulce předstihly týmy, které jsou výrazně finančně lépe zajištěny.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      V situaci kdy se počítá každý závod do bodování, a ne jako dřív, kdy se počítalo například jedenáct z šestnácti nejlepších výsledků, si žádný jezdec s ambicí na titul nemůže odstoupení dovolit. A bojím se že k staršímu modelu bodování mistrovství de Formule 1 už nevrátí, takže to bude už navždy hlavně o spolehlivosti.

      Na druhou stranu, týmu který nemá mistrovské ambice nic nebrání ani dnes, jít na hranu rizika, a pokušet se na úkor spolehlivosti zvýšit výkon vozu pro daný závod kde má možnost nadprůměrného výsledku.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama