Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Robert RoBertino Pavelka, 15. srpna 2017, 12:00 Google+

Do Formule vstupoval majitel jediného amerického týmu v současné F1 s cílem zviditelnit své aktivity, ale rozhodně nechtěl hrát pouze roli statisty. První rok mu měl posloužit k adaptaci mezi zavedenými týmy, v druhém už hodlal zlobit favority.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.08. 23:07) Napište svůj názor
Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas má důvody k zadumání | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Místo útoku na vyšší příčky ale došlo k jistému vystřízlivění, které je následováno něčím, co bychom mohli označit za mírnou formu kocoviny. Haas F1 Team je momentálně na sedmé příčce Poháru konstruktérů se ziskem 29 bodů a nejlepší umístění zaznamenal Romain Grosjean v Grand Prix Rakouska. Ale jeho šesté místo je vykoupeno poměrně drsným poznáním, že na vítězného Bottase ztratil více než minutu. Francouz navíc v tréninku za stejným pilotem na pole-position zaostal o 1,226 vteřiny. 

Když byl Gene Haas požádán o zhodnocení dosavadního průběhu sezóny, jeho hlas zněl spíš tlumeně. Asi těžko jásat nad zjištěním, že špičkové týmy jako Mercedes, Ferrari a Red Bull vám unikly o "světelné roky" před zbytkem startovního pole. 

img-responsive

Grosjean v Rakousku prozatím stanovil letošní maximum týmu Haas | foto: Pirelli

"Myslím, že letos máme dva opravdu dobré piloty, kteří by měli vozit pravidelně body, auto je také velmi dobré. Ovšem nad námi se vznáší tmavý mrak, že na nejlepší vozy ztrácíme jednu až dvě vteřiny. Upřímně řečeno nechápeme, jak je možné, že na ně tolik ztrácíme, i když jejich vybavení považujeme za nejmodernější. Kromě nejlepší trojky jsme na tom všichni zhruba stejně. Jestli tedy vidím nějaký zásadní problém, tak že ony tři týmy jsou o světelné roky před ostatními. Pak jsou tu týmy, které vyvíjejí vlastní motory, převodovku a šasi, což pro ně představuje výhodu. Jak je překonat? Upřímně řečeno na to žádná odpověď není, a to je značně depresivní," medituje Haas.

F1 je postavena před dilema

Vzhledem k obrovské mezeře, která tři první týmy odděluje od ostatních - prozatím s výjimkou Baku si mezi sebe rozdělily všechna umístění na stupních vítězů - se nabízí klíčová otázka, jak se s touto situací do budoucna Formule 1 vypořádá. Haas prozatím nevidí ono pověstné světlo na konci tunelu. 

img-responsive

Haas: máme dva piloty, kteří by měli pravidelně vozit body | foto: Haas F1 Team

"Tohle je dilema, kterému F1 čelí. Jsou tu tři týmy vepředu a pak velký balík uprostřed... všichni máme k sobě hodně blízko, ve skutečnosti se celá skupina nachází v rozmezí jedné vteřiny. Takže z hlediska konkurenceschopnosti jsme vyrovnaní jenom proto, že daleko před námi je ona nedostižná trojice, s tím se všichni potýkáme. A je pravdou, že kromě těchto týmů nemá nikdo jiný šanci vyhrát. Pokud jste na šestém až dvacátém místě, taková možnost opravdu není," prohlásil pro server motorsport.com Gene Haas. 

Vytisknout

Diskuze: Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.08.2017 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen si s Ferrari v 1. tréninku vyzkoušel ochranu kokpitu Halo

Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud