Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Robert RoBertino Pavelka, 15. srpna 2017, 12:00 Google+

Do Formule vstupoval majitel jediného amerického týmu v současné F1 s cílem zviditelnit své aktivity, ale rozhodně nechtěl hrát pouze roli statisty. První rok mu měl posloužit k adaptaci mezi zavedenými týmy, v druhém už hodlal zlobit favority.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.08. 23:07) Napište svůj názor
Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas má důvody k zadumání | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Místo útoku na vyšší příčky ale došlo k jistému vystřízlivění, které je následováno něčím, co bychom mohli označit za mírnou formu kocoviny. Haas F1 Team je momentálně na sedmé příčce Poháru konstruktérů se ziskem 29 bodů a nejlepší umístění zaznamenal Romain Grosjean v Grand Prix Rakouska. Ale jeho šesté místo je vykoupeno poměrně drsným poznáním, že na vítězného Bottase ztratil více než minutu. Francouz navíc v tréninku za stejným pilotem na pole-position zaostal o 1,226 vteřiny. 

Když byl Gene Haas požádán o zhodnocení dosavadního průběhu sezóny, jeho hlas zněl spíš tlumeně. Asi těžko jásat nad zjištěním, že špičkové týmy jako Mercedes, Ferrari a Red Bull vám unikly o "světelné roky" před zbytkem startovního pole. 

img-responsive

Grosjean v Rakousku prozatím stanovil letošní maximum týmu Haas | foto: Pirelli

"Myslím, že letos máme dva opravdu dobré piloty, kteří by měli vozit pravidelně body, auto je také velmi dobré. Ovšem nad námi se vznáší tmavý mrak, že na nejlepší vozy ztrácíme jednu až dvě vteřiny. Upřímně řečeno nechápeme, jak je možné, že na ně tolik ztrácíme, i když jejich vybavení považujeme za nejmodernější. Kromě nejlepší trojky jsme na tom všichni zhruba stejně. Jestli tedy vidím nějaký zásadní problém, tak že ony tři týmy jsou o světelné roky před ostatními. Pak jsou tu týmy, které vyvíjejí vlastní motory, převodovku a šasi, což pro ně představuje výhodu. Jak je překonat? Upřímně řečeno na to žádná odpověď není, a to je značně depresivní," medituje Haas.

F1 je postavena před dilema

Vzhledem k obrovské mezeře, která tři první týmy odděluje od ostatních - prozatím s výjimkou Baku si mezi sebe rozdělily všechna umístění na stupních vítězů - se nabízí klíčová otázka, jak se s touto situací do budoucna Formule 1 vypořádá. Haas prozatím nevidí ono pověstné světlo na konci tunelu. 

img-responsive

Haas: máme dva piloty, kteří by měli pravidelně vozit body | foto: Haas F1 Team

"Tohle je dilema, kterému F1 čelí. Jsou tu tři týmy vepředu a pak velký balík uprostřed... všichni máme k sobě hodně blízko, ve skutečnosti se celá skupina nachází v rozmezí jedné vteřiny. Takže z hlediska konkurenceschopnosti jsme vyrovnaní jenom proto, že daleko před námi je ona nedostižná trojice, s tím se všichni potýkáme. A je pravdou, že kromě těchto týmů nemá nikdo jiný šanci vyhrát. Pokud jste na šestém až dvacátém místě, taková možnost opravdu není," prohlásil pro server motorsport.com Gene Haas. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.08.2017 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen si s Ferrari v 1. tréninku vyzkoušel ochranu kokpitu Halo

Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  2. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  3. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  4. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

  5. FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

  6. McLaren je s novým vozem kvůli pozdnímu přechodu k Renaultu ve skluzu. Jak ho doženou?

reklama

Zprávy odjinud