Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Robert RoBertino Pavelka, 15. srpna 2017, 12:00 Google+

Do Formule vstupoval majitel jediného amerického týmu v současné F1 s cílem zviditelnit své aktivity, ale rozhodně nechtěl hrát pouze roli statisty. První rok mu měl posloužit k adaptaci mezi zavedenými týmy, v druhém už hodlal zlobit favority.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.08. 23:07) Napište svůj názor
Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas má důvody k zadumání | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Místo útoku na vyšší příčky ale došlo k jistému vystřízlivění, které je následováno něčím, co bychom mohli označit za mírnou formu kocoviny. Haas F1 Team je momentálně na sedmé příčce Poháru konstruktérů se ziskem 29 bodů a nejlepší umístění zaznamenal Romain Grosjean v Grand Prix Rakouska. Ale jeho šesté místo je vykoupeno poměrně drsným poznáním, že na vítězného Bottase ztratil více než minutu. Francouz navíc v tréninku za stejným pilotem na pole-position zaostal o 1,226 vteřiny. 

Když byl Gene Haas požádán o zhodnocení dosavadního průběhu sezóny, jeho hlas zněl spíš tlumeně. Asi těžko jásat nad zjištěním, že špičkové týmy jako Mercedes, Ferrari a Red Bull vám unikly o "světelné roky" před zbytkem startovního pole. 

img-responsive

Grosjean v Rakousku prozatím stanovil letošní maximum týmu Haas | foto: Pirelli

"Myslím, že letos máme dva opravdu dobré piloty, kteří by měli vozit pravidelně body, auto je také velmi dobré. Ovšem nad námi se vznáší tmavý mrak, že na nejlepší vozy ztrácíme jednu až dvě vteřiny. Upřímně řečeno nechápeme, jak je možné, že na ně tolik ztrácíme, i když jejich vybavení považujeme za nejmodernější. Kromě nejlepší trojky jsme na tom všichni zhruba stejně. Jestli tedy vidím nějaký zásadní problém, tak že ony tři týmy jsou o světelné roky před ostatními. Pak jsou tu týmy, které vyvíjejí vlastní motory, převodovku a šasi, což pro ně představuje výhodu. Jak je překonat? Upřímně řečeno na to žádná odpověď není, a to je značně depresivní," medituje Haas.

F1 je postavena před dilema

Vzhledem k obrovské mezeře, která tři první týmy odděluje od ostatních - prozatím s výjimkou Baku si mezi sebe rozdělily všechna umístění na stupních vítězů - se nabízí klíčová otázka, jak se s touto situací do budoucna Formule 1 vypořádá. Haas prozatím nevidí ono pověstné světlo na konci tunelu. 

img-responsive

Haas: máme dva piloty, kteří by měli pravidelně vozit body | foto: Haas F1 Team

"Tohle je dilema, kterému F1 čelí. Jsou tu tři týmy vepředu a pak velký balík uprostřed... všichni máme k sobě hodně blízko, ve skutečnosti se celá skupina nachází v rozmezí jedné vteřiny. Takže z hlediska konkurenceschopnosti jsme vyrovnaní jenom proto, že daleko před námi je ona nedostižná trojice, s tím se všichni potýkáme. A je pravdou, že kromě těchto týmů nemá nikdo jiný šanci vyhrát. Pokud jste na šestém až dvacátém místě, taková možnost opravdu není," prohlásil pro server motorsport.com Gene Haas. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.08.2017 23:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První jízda Alonsa s novým McLarenem MCL33

VIDEO: Jak zní Renault za zády nového vozu MCL33? McLaren ho už ve Španělsku testuje

McLaren MCL33

McLaren odhaluje nový monopost MCL33, překvapuje zbarvením + FOTO

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen při představení nového vozu

Ferrari podle Vettela dosáhlo s novým vozem opět obrovského pokroku

Zbrusu nové Ferrari SF71H

Ferrari odhaluje svou nejnovější zbraň: Dočká se s vozem SF71H konečně titulu?

Mercedes F1 W09 EQ Power+

Mercedes předvádí nástupce mistrovského vozu: nový W09 + FOTO

Robert Kubica v F1 stále usiluje o návrat do závodního kokpitu

Kubica už byl téměř přesvědčený o tom, že bude v Austrálii závodit

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen si s Ferrari v 1. tréninku vyzkoušel ochranu kokpitu Halo

Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari odhaluje svou nejnovější zbraň: Dočká se s vozem SF71H konečně titulu?

  2. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  3. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  4. Toro Rosso si pochvaluje první "perfektní" test s Hondou v Misanu + FOTO

  5. Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

  6. Nové auto ukázal i Renault: žlutočerný RS18 + FOTO

reklama

Zprávy odjinud