Vývoj Mercedesu nás vlastně nezajímá, jezdí v jiné lize, naříká na současnou F1 Sainz

Albert Hadáček, 13. srpna 2017, 16:50 Google+

Jedním z nešvarů Formule 1 posledních let je rozdělení startovního pole na absolutní lídry, střed pole a naprosté outsidery. Navíc v posledních třech letech o titul bojoval pouze Mercedes, dnes se tedy dotáhlo i Ferrari, ale pořád tu máme jen dvě stáje, které jsou schopny pravidelně vyhrávat. Následný odstup zbytku je až na Red Bull děsivý.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sean Gelael první den vůz Toro Rosso STR12 - Renault v Maďarsku

Sean Gelael první den vůz Toro Rosso STR12 - Renault v Maďarsku | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Do značné míry je to otázka peněz, které stáje investují do vývoje a není překvapením, že právě Ferrari, Mercedes či Red Bull pracují i s několikanásobně větším rozpočtem v porovnání s týmy jako Force India či Williams. 

Nový majitel, Liberty Media, si je tohoto faktu vědom a do budoucna by Američané chtěli zavést opatření v podobě levnějších motorů a v úvahu připadají i rozpočtové stropy. To je ale vše otázka budoucnosti, tedy roku 2021, kdy přestanou platit současná pravidla.

Tímto faktem je frustrovaná i řada jezdců - třeba Carlos Sainz. "Rád bych si myslel, že se rozdíly trochu zmenšily, ale pořád je mezi týmy masivní rozdíl. Je to prostě moc," řekl dvaadvacetiletý Španěl, který by nerad strávil svou čtvrtou sezónu u Toro Rosso a aktivně hledá lepší angažmá.

Mercedes nyní nejezdí osamocen na špici a musí svádět souboj s Ferrari. To dle Sainze ještě umocňuje jejich narůstající náskok. "Na druhou stranu, ten rozdíl se zvýšil kvůli boji mezi Ferrari a Mercedesem, jelikož investují více peněz na vývoj," pokračoval Sainz.

"Myslím si, že v současnosti máme ve Formuli 1 dvě rozdílené kategorie a o tom by to být nemělo. Doufejme, že to tak nebude v příštím roce. Nás, tým ze středu pole, ani nezajímá, na čem Mercedes dělá. Jsou prostě v jiné lize," zakončil Sainz.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vývoj Mercedesu nás vlastně nezajímá, jezdí v jiné lize, naříká na současnou F1 Sainz

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku

"Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud