"Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím jezdí soupeři

PH, 12. srpna 2017, 12:00 Google+

Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hovoří o tom, proč tolik zaostávají za konkurencí - na vývoj současného konceptu pohonné jednotky potřebují více času, rok zkrátka na změnu motoru nestačí. Ví, na jakou úroveň se musí dostat i jaké řešení používají soupeři, o nasazení konkrétních vylepšení teprve rozhodují. Kvůli spolehlivosti nechtějí nic uspěchat.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 15.08. 12:57) Napište svůj názor
McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku

McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Honda letošní sezónu zahájila velkým zklamáním. Už při testech se ukázalo, že jejich motor není výkonnostně tam, kde by měl po loňském ročníku být, hodně pokulhávala i spolehlivost nového konceptu, pro který se rozhodli.

Nepodcenili v Japonsku výzvu, kterou kompletní změna pohonné jednotky obnáší? "Z pohledu konceptu, ano - podcenili jsme to. I když to trochu trvalo, než se to stabilizovalo, tak jsme věděli, že jde o fázi, kterou musíme překonat - bylo to velmi těžké," přiznává Hasegawa pro Autosport.

"Mysleli jsme si, že jsme se přípravě věnovali dostatečně dlouho, proto jsme vývoj tohoto motoru zahájili v květnu. Jeden rok ale nestačí. Teoreticky řečeno jsme už dosáhli určitých dobrých pokroků. Jsme uprostřed našich cílů, na dostižení špičky ale potřebujeme ještě několik kroků," pokračuje zástupce Hondy.

img-responsive

Honda směr zná, neví ale, jaké prvky musí nasadit | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Sakuře už připravují 4. specifikaci letošního motoru a chystají se na její nasazení hned po letní přestávce ve Spa. Výkon však nemá být o moc vyšší, McLaren proto vážně uvažuje o ukončení partnerství a přechodu k Renaultu.

Honda ale tvrdí, že má ve vývoji několik klíčových vylepšení a ví, jak dostihnout soupeře s nejlepšími motory - Mercedes a Ferrari: "Víme, jaký je cíl, který ostatní týmy už dosáhly. Víme, že většina týmů využívá stejný koncept, jako náš motor, ale samozřejmě neznáme přesné řešení, přesnou konstrukci, zda můžeme dosahovat stejné výkonnosti."

"Ale známe směr a některé prvky, jak tu výkonnost dosáhnout, jen jsme stále neuzavřeli to, které prvky je třeba nasadit. Soustředíme se zejména na spalování a také na všechny oblasti, jako je spotřeba paliva a pomocné díly. Více výkonu se snažíme nalézt všude," uzavírá Hasegawa.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím jezdí soupeři

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.08.2017 12:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica nedostal příležitost si otestovat Williams z roku 2014

Kubica se testu se starým Williamsem nedočkal, otevírají se dveře pro di Restu?

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Palmer má zatím jednu jistotu - sezónu u Renaultu dokončí

Palmer si svou sedačku ještě může zachránit. Renault ale stanovil podmínku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  2. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  3. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  4. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

  5. FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

  6. McLaren je s novým vozem kvůli pozdnímu přechodu k Renaultu ve skluzu. Jak ho doženou?

reklama