"Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím jezdí soupeři

PH, 12. srpna 2017, 12:00 Google+

Sportovní šéf Hondy Jusuke Hasegawa hovoří o tom, proč tolik zaostávají za konkurencí - na vývoj současného konceptu pohonné jednotky potřebují více času, rok zkrátka na změnu motoru nestačí. Ví, na jakou úroveň se musí dostat i jaké řešení používají soupeři, o nasazení konkrétních vylepšení teprve rozhodují. Kvůli spolehlivosti nechtějí nic uspěchat.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 15.08. 12:57) Napište svůj názor
McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku

McLaren poháněný Hondou při testech v Maďarsku | foto: McLaren

Sdílejte článek

Honda letošní sezónu zahájila velkým zklamáním. Už při testech se ukázalo, že jejich motor není výkonnostně tam, kde by měl po loňském ročníku být, hodně pokulhávala i spolehlivost nového konceptu, pro který se rozhodli.

Nepodcenili v Japonsku výzvu, kterou kompletní změna pohonné jednotky obnáší? "Z pohledu konceptu, ano - podcenili jsme to. I když to trochu trvalo, než se to stabilizovalo, tak jsme věděli, že jde o fázi, kterou musíme překonat - bylo to velmi těžké," přiznává Hasegawa pro Autosport.

"Mysleli jsme si, že jsme se přípravě věnovali dostatečně dlouho, proto jsme vývoj tohoto motoru zahájili v květnu. Jeden rok ale nestačí. Teoreticky řečeno jsme už dosáhli určitých dobrých pokroků. Jsme uprostřed našich cílů, na dostižení špičky ale potřebujeme ještě několik kroků," pokračuje zástupce Hondy.

img-responsive

Honda směr zná, neví ale, jaké prvky musí nasadit | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V Sakuře už připravují 4. specifikaci letošního motoru a chystají se na její nasazení hned po letní přestávce ve Spa. Výkon však nemá být o moc vyšší, McLaren proto vážně uvažuje o ukončení partnerství a přechodu k Renaultu.

Honda ale tvrdí, že má ve vývoji několik klíčových vylepšení a ví, jak dostihnout soupeře s nejlepšími motory - Mercedes a Ferrari: "Víme, jaký je cíl, který ostatní týmy už dosáhly. Víme, že většina týmů využívá stejný koncept, jako náš motor, ale samozřejmě neznáme přesné řešení, přesnou konstrukci, zda můžeme dosahovat stejné výkonnosti."

"Ale známe směr a některé prvky, jak tu výkonnost dosáhnout, jen jsme stále neuzavřeli to, které prvky je třeba nasadit. Soustředíme se zejména na spalování a také na všechny oblasti, jako je spotřeba paliva a pomocné díly. Více výkonu se snažíme nalézt všude," uzavírá Hasegawa.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Jeden rok na vývoj nového konceptu motoru nestačí," tvrdí Honda. Ví, s čím jezdí soupeři

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 15.08.2017 12:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Palmer má zatím jednu jistotu - sezónu u Renaultu dokončí

Palmer si svou sedačku ještě může zachránit. Renault ale stanovil podmínku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud