"Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

Petr Hlawiczka, 11. srpna 2017, 06:40 Google+

Ředitel Pirelli Mario Isola hovoří o tom, jak zvládli letošní výzvu připravit adekvátní pneumatiky pro novou generaci monopostů, snížit přehřívání a celkově zvýšit životnost směsí tak, aby je piloti už nemuseli tolik šetřit. Co chystají na příští rok?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 11.08. 11:19) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Před sezónou 2017 se změnila technická pravidla, do hry vstoupily širší vozy a dodavatel pneumatik musel připravit také o 25 % širší pneumatiky. A zatímco si piloti v minulých letech často stěžovali na to, jak musí obutí svých aut šetřit, letos zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu.

"Čelili jsme celkem velké výzvě. Během velmi krátké doby jsme museli vyvinout zcela novou pneumatiku. Měli jsme na to šest až sedm měsíců. Testování na dráze trvalo ještě méně. Přišla nová auta a nová pravidla. Poprvé bylo jejich cílem zlepšit výkonnost vozů a ne ji snížit," začíná pro f1technical.net Isola.

"Museli jsme veškerou práci splnit s hybridním vozem. Děkujeme týmům za to, že ta přechodná auta připravily, očividně však plně nereprezentovala výkonnost [současných] vozů," odkazuje na loňské testování, do kterého Ferrari, Mercedes a Red Bull nasadili upravené verze svých tehdejších aut s širšími křídly a dodatečnými prvky ve snaze generovat vyšší přítlak.

img-responsive

Kimi Räikkönen s loňským hybridem Ferrari - s vozem upraveným pro testování širších pneumatik | foto: Pirelli

"My jsme spokojeni, protože jsme měli jasné cíle. Jedním z nich bylo snížit přehřívání a poskytnout jezdcům možnost na to tlačit. To přehřívání jsme snížili hodně," hodnotí zástupce Pirelli změny, které provedli po minulých letech.

"Také se nám podařilo snížit teplotní degradaci, asi až moc ve srovnání s cílem. V plánu pro příští rok tedy máme obecně změkčení o jeden stupeň," naznačuje Isola plány Pirelli pro sezónu 2018.

"Úrovně přilnavosti tam je, to vidíme z časů na kolo. Vozy podávají dobré výkony. Musíme to trochu upravit, abychom dosáhli správných rozdílů mezi směsmi," pokračuje dále a ilustruje to na konkrétních příkladech u letošních produktů.

Například mezi měkkou a středně-tvrdou je rozdíl příliš velký, mezi ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou zase malý. Středně-tvrdá bude novou tvrdou. To znamená, že příští rok uvidíte [v závodech] všechny směsi," dodává Isola. Pirelli kvůli přílišné tvrdosti totiž tu nejtvrdší pneumatiku ze svého portfolia vůbec nenasadí, jak nedávno oznámilo.

img-responsive

Pirelli své pneumatiky pro příští rok upraví, letos jsou příliš tvrdé | foto: Pirelli

Pro lepší vyladění by ale uvítalo více testování: "My víme, že problémem je přílišná zaneprázdněnost týmů během sezóny. Proto je těžké nalézt prostor pro testování pneumatik. Je to však velmi důležité, protože my sice dokážeme simulovat jejich výkonnost, různé konstrukce, jenže je těžké simulovat jejich tepelné vlastnosti či chování pneumatik do deště a přechodných pneumatik."

"Potřebujeme tedy také testování pneumatik do deště a přechodných. Abychom naši práci mohli řádně zvládnout, tak musíme testovat. Dvacet pět dnů je dobrým kompromisem. Loni to možná nestačilo, protože došlo k té velké změně," přibližuje šéf italského výrobce. Týmy ale o takové testování moc zájem nemají protože, během něj nemůžou zkoušet žádné novinky.

"Jde o slepý test. Poskytujeme z něj veškeré záznamy a data ostatním, aby nikdo nezískal výhodu. Na počátku se jen musíme ujistit, že auto funguje řádně. Připravíme plán, dáme jim pneumatiky, které musí na určitý počet kol nasadit," říká Isola k testování pneumatik.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 11.08.2017 11:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s Toyotou TS050 Hybrid při testech v Bahrajnu

VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

Pierre Gasly a Brendon Hartley - nová sestava Toro Rosso pro rok 2018

Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

Ferrari má na svém kontě další rekord, tentokrát v oblasti sběratelství

Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

Lance Strolla v Brazílii zradila technika

"Strollovi by pomohl pomalejší týmový kolega," domnívá se Villeneuve. Williams jej brání

Felipe Massa se šel rozloučit s fanoušky na pódium po závodě v Brazílii

Felipe Massa by mohl reprezentovat Brazílii ve Světové radě motorsportu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s Williamsem FW40 v Maďarsku

Výsledky ukazují, že v F1 nejsem jen díky penězům, poukazuje Stroll

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Takové motory v F1 nemůžou zůstat." Ross Brawn vysvětluje proč

  2. Deficit Hondy? "Úžasný," hodnotí Alonso. "Toro Rosso se má čeho obávat!"

  3. Vettel i přes rychlou stíhací jízdu Hamiltona jako hrozbu nevnímal, naznačil slabinu Ferrari

  4. Ferrari mělo podepsat Verstappena, s Räikkönenem nikdy titul nevyhrají, tvrdí Briatore

  5. Hamilton: Vozy v roce 2018 budou těžké jako autobusy, 3 motory na sezónu stojí za prd

  6. GP BRAZÍLIE: Ferrari poráží Mercedesy i přes úžasnou Hamiltonovu stíhačku

reklama