"Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

Petr Hlawiczka, 11. srpna 2017, 06:40 Google+

Ředitel Pirelli Mario Isola hovoří o tom, jak zvládli letošní výzvu připravit adekvátní pneumatiky pro novou generaci monopostů, snížit přehřívání a celkově zvýšit životnost směsí tak, aby je piloti už nemuseli tolik šetřit. Co chystají na příští rok?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 11.08. 11:19) Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017

Pneumatiky Pirelli pro sezónu 2017 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Před sezónou 2017 se změnila technická pravidla, do hry vstoupily širší vozy a dodavatel pneumatik musel připravit také o 25 % širší pneumatiky. A zatímco si piloti v minulých letech často stěžovali na to, jak musí obutí svých aut šetřit, letos zaznamenáváme pozitivní zpětnou vazbu.

"Čelili jsme celkem velké výzvě. Během velmi krátké doby jsme museli vyvinout zcela novou pneumatiku. Měli jsme na to šest až sedm měsíců. Testování na dráze trvalo ještě méně. Přišla nová auta a nová pravidla. Poprvé bylo jejich cílem zlepšit výkonnost vozů a ne ji snížit," začíná pro f1technical.net Isola.

"Museli jsme veškerou práci splnit s hybridním vozem. Děkujeme týmům za to, že ta přechodná auta připravily, očividně však plně nereprezentovala výkonnost [současných] vozů," odkazuje na loňské testování, do kterého Ferrari, Mercedes a Red Bull nasadili upravené verze svých tehdejších aut s širšími křídly a dodatečnými prvky ve snaze generovat vyšší přítlak.

img-responsive

Kimi Räikkönen s loňským hybridem Ferrari - s vozem upraveným pro testování širších pneumatik | foto: Pirelli

"My jsme spokojeni, protože jsme měli jasné cíle. Jedním z nich bylo snížit přehřívání a poskytnout jezdcům možnost na to tlačit. To přehřívání jsme snížili hodně," hodnotí zástupce Pirelli změny, které provedli po minulých letech.

"Také se nám podařilo snížit teplotní degradaci, asi až moc ve srovnání s cílem. V plánu pro příští rok tedy máme obecně změkčení o jeden stupeň," naznačuje Isola plány Pirelli pro sezónu 2018.

"Úrovně přilnavosti tam je, to vidíme z časů na kolo. Vozy podávají dobré výkony. Musíme to trochu upravit, abychom dosáhli správných rozdílů mezi směsmi," pokračuje dále a ilustruje to na konkrétních příkladech u letošních produktů.

Například mezi měkkou a středně-tvrdou je rozdíl příliš velký, mezi ultra-měkkou, super-měkkou a měkkou zase malý. Středně-tvrdá bude novou tvrdou. To znamená, že příští rok uvidíte [v závodech] všechny směsi," dodává Isola. Pirelli kvůli přílišné tvrdosti totiž tu nejtvrdší pneumatiku ze svého portfolia vůbec nenasadí, jak nedávno oznámilo.

img-responsive

Pirelli své pneumatiky pro příští rok upraví, letos jsou příliš tvrdé | foto: Pirelli

Pro lepší vyladění by ale uvítalo více testování: "My víme, že problémem je přílišná zaneprázdněnost týmů během sezóny. Proto je těžké nalézt prostor pro testování pneumatik. Je to však velmi důležité, protože my sice dokážeme simulovat jejich výkonnost, různé konstrukce, jenže je těžké simulovat jejich tepelné vlastnosti či chování pneumatik do deště a přechodných pneumatik."

"Potřebujeme tedy také testování pneumatik do deště a přechodných. Abychom naši práci mohli řádně zvládnout, tak musíme testovat. Dvacet pět dnů je dobrým kompromisem. Loni to možná nestačilo, protože došlo k té velké změně," přibližuje šéf italského výrobce. Týmy ale o takové testování moc zájem nemají protože, během něj nemůžou zkoušet žádné novinky.

"Jde o slepý test. Poskytujeme z něj veškeré záznamy a data ostatním, aby nikdo nezískal výhodu. Na počátku se jen musíme ujistit, že auto funguje řádně. Připravíme plán, dáme jim pneumatiky, které musí na určitý počet kol nasadit," říká Isola k testování pneumatik.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 11.08.2017 11:19 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Felipe Massa je jedním z kruhu užších kandidátů na místo pro rok 2018

Williams zužuje seznam možných adeptů na místo vedle Strolla

Kimi Räikkönen stále cítí šanci

Räikkönen: Ferrari ztratilo šanci na titul? To je jen výmysl novinářů

Na Monze se Hamilton dostal do čela kvalifikačních statistik, ale...

Ach ty rekordy! Hamilton může být první, ale také až pátý...

Stoffel Vandoorne si ve Velké ceně Singapuru dojel pro svůj životní výsledek v F1

Vandoorne píše o rozchodu s Hondou a nejlepším víkendu kariéry, mrzí ho prohra s Palmerem

Renault

FIA zpřísňuje pravidla pro motory, mění systém superlicence a definuje detaily Halo

Charles Leclerc dostane významnou příležitost u Sauberu

Leclerc za Sauber odjede 4 páteční tréninky. Blíží se vstup Alfy Romeo do F1? + VIDEO

Felipe Massa v Singapuru

Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s Williamsem FW40 v Maďarsku

Výsledky ukazují, že v F1 nejsem jen díky penězům, poukazuje Stroll

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  4. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  5. Webber v Singapuru nechápal komisaře, Hamiltona "chránil" Senna

  6. Vettel měl zřejmě Verstappena v mrtvém úhlu, domnívá se Hamilton + VIDEO

reklama