Moje sezóna? Fantastická! hodnotí první poločas Alonso

Robert RoBertino Pavelka, 9. srpna 2017, 11:10 Google+

Porovnávání je věc relativní. Záleží na osobním úhlu pohledu a jak dotyčný hodlá klást konkrétní údaje vedle sebe. To je případ dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa, kolem jehož osoby neustále panuje spousta dohadů a otazníků.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 10.08. 20:51) Napište svůj názor
Fernando Alonso je prozatím spokojen - tedy po osobní stránce

Fernando Alonso je prozatím spokojen - tedy po osobní stránce | foto: McLaren

Sdílejte článek

Důvodem je především stále ne dostatečně utěšitelná forma McLarenu, u něhož Španěl tráví už třetí rok (pokud do toho nebudeme počítat jeho první angažmá v roce 2007). Když budeme výsledkově srovnávat loňskou a letošní první polovinu sezóny, má navrch jasně ta z roku 2016, kdy měl Alonso po jedenácti závodech na kontě páté, šesté a sedmé místo a 24 bodů v klasifikaci. Letos zůstává u dvou bodovaných příček a zisku o 14 bodů menšího.

Nicméně šestatřicetiletý Fernando Alonso Diaz prohlašuje, že ačkoliv je momentální situace pro jeho tým velmi náročná až neuspokojivá, osobně prožívá "fantastické" období, protože po několika sezónách je po stránce konkurenceschopnosti opět na výši a užívá si jízdu nové generace monopostů F1. K pohodě dle jeho slov přispěla i navzdory odstoupení úspěšná prezentace v závodě 500 mil INDY.

"Jako tým se sezónou dosud nemůžeme být spokojeni. V minulém roce jsme pravidelně působili v Q3, naše průměrná pozice byla deváté, desáté místo. Letos zatím trochu zaostáváme. Ale po osobní stránce prožívám velmi, velmi dobrý rok. Vozy specifikace 2017 mi umožňují návrat k mému stylu jízdy. Cítím se mnohem konkurenceschopnější než v minulých letech, na trati mám pocit, že jsem pro ostatní soupeřem. Absolvoval jsem také závod v Indianapolisu, což byl s ohledem na trať skvělý zážitek. Takže první polovinu sezóny hodnotím jako fantastickou," shrnul své dojmy Alonso. 

img-responsive

Maďarsko je pro exmistra světa zatím letošním maximem | foto: McLaren

Bolestí je spolehlivost

Šéf týmu McLaren Eric Boullier apeluje především na oblast spolehlivosti, ve které stáj neustále zaostává především díky Hondě, stejně tak je problémem nedostatečný výkon. Příliš na tom nezměnily ani poslední závody, kdy došlo k určitému zlepšení.

"Co se týče spolehlivosti a výkonu, tak rozhodně nemůžeme mluvit o uspokojení. Když budu chtít pronést nějaké hodnocení po polovině šampionátu, tak musíme opravdu hodně tvrdě pracovat na tom, aby se náš výkon a konkurenceschopnost blížila bodu, kde jsme byli v loňském roce. Musíme ještě tvrději pracovat, abychom naplnili naše ambice. Zatím nejsme na místě, kde bychom si přáli být," vysvětluje Boullier.

img-responsive

Stoffel Vandoorne si pochvaluje i malé, drobné posuny vpřed | foto: Honda Racing F1

Druhý pilot Stoffel Vandoorne dokázal na Hungaroringu letos poprvé bodovat; podruhé tak dokázal ve své kariéře dojet na desátém místě a od svého úspěšného debutu v Bahrajnu 2016 se opět zapojil do první desítky. 

"Zlepšení, kterého postupně dosahujeme, je povzbudivé. Ve voze se cítím závod od závodu víc komfortně, na podvozku je jasně znát, že jsme se posunuli vpřed. V posledních závodech byl výkon velmi dobrý. Každý detail je nesmírně důležitý, takže i maličkosti při nastavení mi pomohly získat dobrý pocit z chování vozu," připojuje se Vandoorne.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Moje sezóna? Fantastická! hodnotí první poločas Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 10.08.2017 20:51 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Objeví se na bocích nějakého monopostu opět značka Porsche?

Co mají u Porsche za lubem, chystají se dobýt F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud