"Hlučnější, levnější, lepší." Takové motory si pro F1 přeje její nový šéf

Petr Hlawiczka, 9. srpna 2017, 06:30 Google+

Nový výkonný ředitel Formule 1 Chase Carey si přeje v budoucnu ve své sérii vidět hlučnější, levnější a lepší motory, než jsou ty dnešní. Rovněž usiluje o spravedlivější rozdělení příjmů mezi týmy.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 10.08. 23:42) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Nový směr v oblasti motorů, snižování nákladů a spravedlivější rozdělování příjmů podle něj povede v budoucnu k lepšímu závodění. "Některým iniciativám se už věnujeme. Jednou z nich je nový motor," potvrzuje Carey, jenž v F1 převzal žezlo po Berniem Ecclestoneovi.

"Klobouk dolů před Mercedesem, který mistrovsky zvládl to, co máme nyní. Rozdíl ve výkonnosti je ale příliš velký. Proto chceme věci zjednodušit s mottem: hlučnější, levnější, lepší," popisuje současný stav v F1, kde je v motorech na špici Mercedes. Naproti tomu Honda za ním i po třech letech zaostává zhruba o 100 koní.

"Další oblastí jsou náklady. Existují týmy, které teď utrácejí 500 milionů dolarů (11,1 miliard Kč) ročně, zatímco u ostatních to je 100 milionů dolarů. To brzdí a deformuje soutěžení," uznává 63letý Američan. "Cílem musí být možnost pro týmy si ve sportu vydělat peníze, ale pravdou je, že momentálně žádný tým zisku nedosahuje."

img-responsive

"Klobouk dolů před Mercedesem, rozdíl ve výkonnosti je ale příliš velký," říká Chase Carey (vlevo) | foto: FIA

Ty totiž všechno, co dostanou, utratí. Proto se Carey nebojí změnit systém distribuce peněz a omezit náklady. Po vypršení současné Concordské dohody v roce 2020 chce pro dosažení vyrovnanějších příjmů pro týmy sáhnout i na historický bonus (68 milionů dolarů), který dostává pouze Ferrari.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Hlučnější, levnější, lepší." Takové motory si pro F1 přeje její nový šéf

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 10.08.2017 23:42 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Stará a současná generace motorů Renault

O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama