O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Petr Hlawiczka, 9. srpna 2017, 06:20 Google+

Poradce Renaultu Alain Prost uvedl, že se žádnému z výrobců motorů nechce vracet k bývalým V8 či V10 motorům.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.08. 23:58) Napište svůj názor
Stará a současná generace motorů Renault

Stará a současná generace motorů Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V současné době se formují budoucí pravidla týkající se motorů po roce 2020. Snahou je současné agregáty zjednodušit, zlevnit a případně i zlepšit jejich zvukový projev. Uvažuje se o zachování motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a o zrušení toho pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a se zavedením standardizovaných dílů.

V8, V10 ani V12 motory se však nevrátí: "Podle toho, jak teď uvažují, neexistuje konstruktér, který by se chtěl vrátit k atmosférickým motorům. Chtěli by mít motory, které alespoň nebudou tak složité, jaké jsou dnes, ale zachovat elektrickou složku jiným způsobem, možná ji využívat v jiných věcech. Nechtějí se vrátit zpět, což dává smysl," potvrzuje Prost.

Renault v současné době působí v F1 i ve Formuli E, což je dle něj logické: "Formule 1 je špičkou motorsportu. Možná někdy můžete změnit pravidla a využívat jinou technologii. Pokud chce výrobce vyrábět jiná auta, proč by neměl být v F1 a zároveň ve Formuli E? Dává to smysl."

img-responsive

K bývalým atmosférickým motorům s větším počtem válců se výrobci už vracet nechtějí | foto: Renault Sport F1

"Hodně se učíme. Je to dobré pro všechny. Když jste celosvětovou společností, máte odlišný způsob marketingu či prodeje. Musíte být zastoupeni všude. Žijeme ve světě, který se hodně mění. Pokud působíte v různých oblastech, tím je to lepší," dodává Prost.

Google+ Vytisknout

Diskuze: O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.08.2017 23:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen prozatím není příliš spokojen

Jsem rychlejší než napovídají výsledky, stojí si za svým Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud