O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

PH, 9. srpna 2017, 07:30 Google+

Poradce Renaultu Alain Prost uvedl, že se žádnému z výrobců motorů nechce vracet k bývalým V8 či V10 motorům.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.08. 23:58) Napište svůj názor
Stará a současná generace motorů Renault

Stará a současná generace motorů Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V současné době se formují budoucí pravidla týkající se motorů po roce 2020. Snahou je současné agregáty zjednodušit, zlevnit a případně i zlepšit jejich zvukový projev. Uvažuje se o zachování motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a o zrušení toho pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a se zavedením standardizovaných dílů.

V8, V10 ani V12 motory se však nevrátí: "Podle toho, jak teď uvažují, neexistuje konstruktér, který by se chtěl vrátit k atmosférickým motorům. Chtěli by mít motory, které alespoň nebudou tak složité, jaké jsou dnes, ale zachovat elektrickou složku jiným způsobem, možná ji využívat v jiných věcech. Nechtějí se vrátit zpět, což dává smysl," potvrzuje Prost.

Renault v současné době působí v F1 i ve Formuli E, což je dle něj logické: "Formule 1 je špičkou motorsportu. Možná někdy můžete změnit pravidla a využívat jinou technologii. Pokud chce výrobce vyrábět jiná auta, proč by neměl být v F1 a zároveň ve Formuli E? Dává to smysl."

img-responsive

K bývalým atmosférickým motorům s větším počtem válců se výrobci už vracet nechtějí | foto: Renault Sport F1

"Hodně se učíme. Je to dobré pro všechny. Když jste celosvětovou společností, máte odlišný způsob marketingu či prodeje. Musíte být zastoupeni všude. Žijeme ve světě, který se hodně mění. Pokud působíte v různých oblastech, tím je to lepší," dodává Prost.

Google+ Vytisknout

Diskuze: O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.08.2017 23:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s ochranou kokpitu při pátečním tréninku na Monze

Force India se obává, že kvůli Halo nestihne připravit vůz pro předsezónní testy

Oliver Turvey při testech s McLarenem v Bahrajnu

Ztráta Sauberu je pro Hondu velkým zklamáním

Nico Hülkenberg před závodem v Silverstone

Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

Stoffel Vandoorne s McLarenem při testech v Maďarsku

Zkušenosti se začínají vyplácet, po přestávce budu ještě lepší, říká Vandoorne

Vettel, Sebastian

Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

Fernando Alonso přemýšlí, co dále

Alonso o svém přestupu rozhodne možná až v prosinci. Co je jeho prioritou?

Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso STR12 v Maďarsku

Ke spolupráci Hondy s týmem Toro Rosso nedojde, co je důvodem?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen prozatím není příliš spokojen

Jsem rychlejší než napovídají výsledky, stojí si za svým Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje plány: letos by mohla připravit ještě další 3 specifikace motoru

  2. Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

  3. Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

  4. Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

  5. Renault uznává, že na svém motoru před sezónou změnil až příliš mnoho věcí

  6. FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

reklama

Zprávy odjinud