O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Petr Hlawiczka, 9. srpna 2017, 06:20 Google+

Poradce Renaultu Alain Prost uvedl, že se žádnému z výrobců motorů nechce vracet k bývalým V8 či V10 motorům.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 10.08. 23:58) Napište svůj názor
Stará a současná generace motorů Renault

Stará a současná generace motorů Renault | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V současné době se formují budoucí pravidla týkající se motorů po roce 2020. Snahou je současné agregáty zjednodušit, zlevnit a případně i zlepšit jejich zvukový projev. Uvažuje se o zachování motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) a o zrušení toho pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) a se zavedením standardizovaných dílů.

V8, V10 ani V12 motory se však nevrátí: "Podle toho, jak teď uvažují, neexistuje konstruktér, který by se chtěl vrátit k atmosférickým motorům. Chtěli by mít motory, které alespoň nebudou tak složité, jaké jsou dnes, ale zachovat elektrickou složku jiným způsobem, možná ji využívat v jiných věcech. Nechtějí se vrátit zpět, což dává smysl," potvrzuje Prost.

Renault v současné době působí v F1 i ve Formuli E, což je dle něj logické: "Formule 1 je špičkou motorsportu. Možná někdy můžete změnit pravidla a využívat jinou technologii. Pokud chce výrobce vyrábět jiná auta, proč by neměl být v F1 a zároveň ve Formuli E? Dává to smysl."

img-responsive

K bývalým atmosférickým motorům s větším počtem válců se výrobci už vracet nechtějí | foto: Renault Sport F1

"Hodně se učíme. Je to dobré pro všechny. Když jste celosvětovou společností, máte odlišný způsob marketingu či prodeje. Musíte být zastoupeni všude. Žijeme ve světě, který se hodně mění. Pokud působíte v různých oblastech, tím je to lepší," dodává Prost.

Google+ Vytisknout

Diskuze: O návrat k V10 či V8 motorům nemá nikdo zájem, říká Prost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 10.08.2017 23:58 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton v závodě v Japonsku

I v druhém tréninku dominoval Hamilton. Verstappen druhý nejrychlejší

Daniel Ricciardo by rád příští rok ukončil letitou nadvládu Mercedesu v F1

Red Bull uspíšil vývoj vozu pro rok 2018, nechce zopakovat chybu

McLaren bude opět vyhrávat, věří Ojjeh

"Manželství s nepřekonatelnými rozdíly." Majitel McLarenu promluvil o rozchodu s Hondou

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas v závodě v Malajsii

První trénink ovládl Hamilton. Toro Rosso ukázalo nové tváře

Max Verstappen před závodem v Japonsku

Verstappen prodlužuje smlouvu s Red Bullem

Daniil Kvjat v Maďarsku

Smráká se nad Kvjatem? Doufám, že mi tým situaci objasní, prohlásil ruský pilot

Red Bull rukavice zkoušel už v GP Maďarska

Ve Formuli 1 se budou opět testovat biometrické rukavice

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen prozatím není příliš spokojen

Jsem rychlejší než napovídají výsledky, stojí si za svým Räikkönen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Haas odmítl požadavek Ferrari. Do jedné věci si Američané zkrátka mluvit nenechají

  2. Proč je Räikkönen nejlepším týmovým kolegou, kterého kdy Vettel měl?

  3. Ferrari na vratké lodi, Mercedes pod plnými plachtami a Nový Zéland znovu na scéně

  4. Renault podcenil varování. Vysoké sebevědomí si pak vyčítal dlouhých 22 let

  5. Jak vnímá Button IndyCar a Formuli E? Nebere si servítky

  6. Renault se u motoru pro rok 2018 zaměřuje na kvalifikační mód. Abiteboul vyčíslil ztrátu

reklama

Zprávy odjinud