Více disciplíny, méně emocí. To je recept pro Kvjata

Robert RoBertino Pavelka, 8. srpna 2017, 18:30 Google+

Ruský pilot si v posledních závodech rozhodně nemohl stěžovat na nepřízeň zájmu. Jenže takového, který by si určitě rád odpustil. Výsledkem jeho počínání je hned několik trestných bodů a ohrožení v podobě nucené jednozávodní pauzy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Franz Tost nabádá svého svěřence k větší disciplíně

Franz Tost nabádá svého svěřence k větší disciplíně | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Začalo to kolizí s Fernandem Alonsem a Maxem Verstappenem v Rakousku, pokračovalo karambolem s týmovým kolegou ve Velké Británii a vyústilo dalším incidentem s Lance Strollem v kvalifikaci na okruhu Hungaroring. Když k tomu přičteme i ne zrovna povedený víkend v Kanadě, tak výsledkem této nepříjemné linie byl výstup až na hranici 10 trestných bodů. Další dva a ruský pilot si od závodění v jednom případě odpočine.

První otázka, která fanouška F1 napadne, se týká přístupu týmu. Takové jednání pochopitelně nemůže projít bez odezvy, což nakonec šéf stáje z Faenzy Franz Tost potvrdil. Nemá sebemenší výhrady, co se týče závodního tempa rodáka z Ufy, to s trpělivostí už je to trochu jiné.

img-responsive

Daniil Kvjat a Carlos Sainz v zaváděcím kole před závodem v Silverstone | foto: Red Bull Content Pool

"Daniil odvádí dobrou práci, tedy kromě některých začátků závodu, kdy je příliš netrpělivý nebo až moc riskuje. Pokud se zaměříte na jeho rychlost při závodě, pokud má kolem sebe dost místa, jeho časy jsou opravdu velmi slušné a konkurenceschopné. Chtěl by uspět, chce předjíždět i tam, kde k tomu nejsou nejlepší nebo minimální podmínky, právě v takových situacích je třeba větší disciplíny. Ať už to je důsledek nějaké frustrace, jakmile jste v autě, zvláště na začátku závodu, musíte své emoce krotit, protože jakmile se vymknou vaší kontrole, uděláte chyby, které vedou k nehodám. Pokud tohle pominu, ostatní je v pořádku, máme od něj dobrou technickou odezvu, vykazuje solidní rychlost, zkrátka svou práci zvládá dobře," komentuje Kvjatův projev Tost.

Připouští, že ony předchozí problematické situace vedou k častým "hovorům do duše", aby se Kvjat vyhnul dalším incidentům. A lehké to není. Kvjat chce své zaváhání odčinit, o to víc je přemotivovaný a dělá další chyby, které vedou k napjatým vztahům v týmu. Začalo to rozdílným názorem na kvalifikační taktiku v Montrealu, problémy se Sainzem jr. na startu v Baku, kde se Španěl po návratu Daniila na trať otočil. Po Silverstone Tost nabádal oba piloty ke vzájemnému respektu s tím, že další případné incidenty už by se řešily o stupeň výš, tedy v kompetenci samotného Red Bullu. 

img-responsive

Kvjat v poslední době moc důvodů k úsměvům nemá | foto: Red Bull Content Pool

"Pak bychom spolu museli k jednomu stolu a Red Bull by reagoval. Možná nejdřív peněžitou pokutou, nebo také jinak. Ale naštěstí k ničemu takovému zatím nedošlo a doufám, že se do podobné situace nedostaneme. Proto o případném postihu nechci mluvit, protože věřím, že se prostě nestane," vyslovil přání Tost.

Je ale nutné podotknout, že Daniil Kvjat byl právě po kolizi se Sebastianem Vettelem v Grand Prix Ruska 2016 exemplárně potrestán a přeřazen z týmu Red Bull do "béčka" Toro Rosso. To umožnilo se Maxi Verstappenovi, který ho v týmu nahradil, značný kariérní posun. Paddockem se ovšem tehdy nesly zprávy, že by k podobné výměně nejspíš stejně došlo na konci sezóny.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Více disciplíny, méně emocí. To je recept pro Kvjata

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nico Hülkenberg přemýšlí o druhé polovině sezóny

Kubicův test byl hodně působivý, zhodnotil Polákův výkon Hülkenberg

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud