Renault a Kubica po testu v Maďarsku: Jaký byl jeho výkon? Vrátí se k závodění?

Petr Hlawiczka, 3. srpna 2017, 06:20 Google+

Renault ve středu v Maďarsku zakončil sezónní testy s Robertem Kubicou, jenž se po šesti letech opět zapojil do oficiálního testování týmů Formule 1. Hnán svými věrnými příznivci ujel vzdálenost dvou velkých cen - 142 kol. Jaký byl jeho výkon?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 03.08. 13:47) Napište svůj názor
Robert Kubica s Renaultem RS17 vyráží do akce

Robert Kubica s Renaultem RS17 vyráží do akce | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Polák měl k dispozici šasi RS17 č. 4. Jeho program se skládal z různých vyhodnocování aerodynamiky kolem předních a zadních kol, odlišných směsí pneumatik a aerodynamického mapování předního křídla.

Zkoušel dlouhé i krátká jízdy a svůj nejrychlejší čas dosáhl odpoledne na ultra-měkkých pneumatikách: 1:18,572 min. Pro srovnání: Nico Hülkenberg v sobotní kvalifikaci, kdy na dráze nebylo tolik gumy jako při testech, dosáhl 1:17,468 min, Jolyon Palmer 1:18,415 min - oba na pomalejší super-měkké směsi.

"Byl to pro mě tady fantastický pocit ve voze RS17. Úžasné bylo i pozorovat tolik fanoušků, kteří přišli, aby mě sledovali na dráze, takže vám všem děkuji. Až doposud to byla úžasná cesta, během níž jsem si odpověděl na mnoho otázek," popisuje Kubica.

"Hodně jsem se toho dozvěděl o poslední generaci aut, jelikož mezi ní a vozy F1, které jsem řídil v minulosti, je poměrně dost rozdílů. Auto je určitě širší než dříve," hodnotí pilot současnou techniku, u které poukazoval zejména na váhový rozdíl - minimální hmotnost totiž za tu dobu stoupla o více než 100 kg, on přitom pozná navýšení 20 kg v rallye voze, který váží 1300 kg.

100% spokojený není, z fyzického pohledu je ale vše OK
"Jsem spokojený, ale ne 100%. Největší rozdíl je v tom, že tohle auto nemá nic společného s předchozími vozy, které jsem nedávno testoval. Když máte tolik odlišných věcí, tak to normálně trochu trvá, než si zvyknete."

"Nico Hülkenberg řekl, že jakmile budu schopen jezdit tady, tak toho budu zřejmě schopný kdekoliv. Můžete předpokládat, že to nebylo snadné, což neskrývám - bylo to ale dobré. Mohl bych zítra v pohodě jezdit znovu, takže úroveň fyzické kondice je slušná, což je dobré znamení. Existují stránky, které je třeba zlepšit, ale tak tomu je vždy," pokračuje Polák.

img-responsive

Technika se za posledních pár let hodně změnila, Robert si ale rychle zvykl | foto: Renault Sport F1

"Z fyzického pohledu to je uvnitř vozu mnohem lepší, než to zvenku vypadá. To je to nejdůležitější. Nepociťoval jsem žádnou bolest. Vlastně se cítím docela dobře. Samozřejmě jsem unavený. Bylo horko a já jsem 8 hodin jezdil. Vystoupil jsem jen jednou na 10 minut."

Jak velké úpravy pro něj učinil Renault ve voze a na volantu?
Na kolik mu byl monopost ušit na míru? "Pokud jde o přizpůsobení volantu, tak tam nebylo nic uděláno zvlášť pro mě. Upravena byla řadicí páčka, ale na to jsem byl zvyklý i v minulosti. Používají to tak i některé jiné týmy, které znám, a používal jsem to tak v simulátoru. Není nic, co by bylo uděláno striktně pro mě.

Volant byl v posledních dnech přizpůsoben, šlo ale jen o přemístění polohy tlačítek, abych mohl vyšší priority snadněji ovládat, a tlačítka s nižší prioritou, která nikdy nepoužíváte, se přesunula do míst, kde dosahujete obtížněji," prozrazuje Kubica.

img-responsive

Renault oceňuje výbornou zpětnou vazbu Roberta Kubicy | foto: Renault Sport F1

"Dokázal jsem metodicky postupovat v programu týmy a myslím, že jsme dosáhli slušného pokroku. Mé porozumění RS17 a pneumatikám pro rok 2017 se hodně zvýšilo."

V padoku se spekulovalo o tom, že by snad mohl nahradit Jolyona Palmera. Co tedy bude nyní následovat? "Po dnešku je příliš brzy hovořit o tom, co by mohlo být dalším krokem. Prozatím moc děkuji všem v týmu Renault Sport F1 za to, že se tento test mohl uskutečnit," odpovídá vyhýbavě Kubica.

Hodnocení týmu
Vážnost, s jakou Renault přistoupil k tomuto testu, jde vidět z toho, jak málo o možnosti návratu Roberta k závodění hovoří. O detailech nechce nic prozrazovat, členové týmu nic nekomentují, utrousí maximálně několik obecných slov.

Co tedy na jeho testování řekl sportovní ředitel Alan Permane? "Šlo o plný a produktivní den, během kterého jsme ujeli vzdálenost dvou velkých cen. Propracovali jsme se obsáhlým programem a Robert nám dokázal poskytnout skvělou zpětnou vazbu."

"RS17 i přes extrémní teploty na dráze jezdilo bezchybně. Nasbírali jsme během uplynulých dvou dní spoustu dat, která přidáme k lekcím ze zdejší velké ceny. Máme toho tedy dost pro další optimalizaci vozu pro příští závody, které budou následovat po letní přestávce," dodává Permane.

Více o možném návratu k závodění by nám mohlo napovědět nasazení Kubicy do některého z tréninků během závodního víkendu. Podal včera natolik dobrý výkon, že se toho dočkáme hned po letní přestávce v belgickém Spa?

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault a Kubica po testu v Maďarsku: Jaký byl jeho výkon? Vrátí se k závodění?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 03.08.2017 13:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

V továrně Hondy

Honda spěchá a už jedná s dalším týmem místo Sauberu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud