DISKUZE K ČLÁNKU Honda spěchá a už jedná s dalším týmem místo Sauberu

Říká se, že v letní přestávce by mohla nastat okurková sezóna, ale zatím tomu příliš okolnosti nenasvědčují. Pokud pomineme slovní přestřelku Haas versus Renault, tak živo je i na dalších úrovních.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda spěchá a už jedná s dalším týmem místo Sauberu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 04.08.2017 07:25 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Limbi (Hlasovali 4 lidé) 03.08.2017 07:57
Tak nevím jestli jste vůbec poslední roky McLaren… »
» uzivatel001890 (Hlasoval 1 člověk) 03.08.2017 07:23
Podle mě McLaren riskuje ... pokud Honda teď… »
» uzivatel001890 (Hlasoval 1 člověk) 03.08.2017 08:15
Mclaren nemá hlavního sponzora už mnoho let,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No tak jestli má McLaren kontrakt s Hondou už jen na jednu sezonu, tak to hodně mění situaci, alespoň v mých očích. Čekal jsem že ten vztah je smluvně vázán po mnohem delší období a bral jsem to tak že McLarenu to "trpění" se jednou vrátí a ještě budou mít stále od Hondy balík. Teď už se ale z Hondy stává normální dodavatel bez exklusivního vztahu. Už začínám chápat proč chce McLaren klidně i Renault.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Není to tak dávno, co jsem zde četl, že mají smlouvu s Hondou včetně sezony 2020. Na druhou stranu není to tak dávno co jsem zde četl že představenstvo Mercedesu odsouhlasilo dodávky motorů Mercedes McLarenu. Informací je taková spousta a tolik protichůdných, takže na to co je pravda, si budeme muset počkat. 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.41.XXX
        Já myslím, že tam je nějaká výkonostní klauzule, kdy je umožněn odchod po třech letech v případě nedosažení určitých výsledků. Myslím, že to bylo i v nějakém článku už před rokem nebo dvěma.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mac_

          Mac_

          89.24.109.XXX
          Honda vychovává úplně novou generaci motorářů a McLaren je v roli pokusného králíka. Udělali (McL) velkou chybu, že si nezmapovali situaci u Hondy, ještě než se smluvně uvázali, ale možná to ani dost dobře nešlo. Japonci jim namazali huby medem, spíš mě překvapuje, jak Honda přecenila svoje možnosti... Nevíte, kdo konkrétně rozhodl u McL o přestupu k Hondě? Nechce se mi věřit, že by Dennis sám udělal takovou chybu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.41.XXX
            Plně souhlasím s tím co jste napsal. Myslím, ež to byl Denis a že tobyla jedna z věcí co mu v McLarenu zlomila nakonec vaz. Na jeho obranu to byla jediná možnost jak mít alespoň vidinu vítěze v šampionátu. Mercedes má svou stáj a nikoho by před sebe nepustil. Renault tolik neprosazuje sebe, ale tam by to podle mě blokoval i Red Bull, který je takový jejich dlouholetý partner. Denis to vzal na sebe a šel do rizika, které mu bohužel nevyšlo, ale dle mého jiná cesta pro zachování stáje jako aspiranta na titul opravdu nebyla.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • SergioPÉREZ

            SergioPÉREZ

            78.108.155.XXX
            Velkou měrou to spískal asi i Alonso, měl trvat na tom, aby se motory Mercedes vůbec neměnily, no po válce každý generál. Teď Ála bude rád, aby aspoň byl tam, kde byl před 3. roky před tou motorovou blamáži, 07

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001890

      uzivatel001890

      85.239.64.XXX
      Podle mě McLaren riskuje ...
      pokud Honda teď půjde k Toro Rosso... A pak se zlepší - jako že bych tomu věřil že to jednou přijde ...
      Bude Redbull jejich jednička
      Parádní spojení a velká síla s potenciálem na Tituly. Jestli se tu někteří holedbají, že šasi Mclarenu je skvělé (podle mě se to těžko dá posoudit - neni asi špatné, ale jestli je lepší než Redbull, Mercedes a Ferrari bych si moc jistý nebyl.
      Výsledek by nakonec mohl být, že Redbull bude mít tovární motory a silný tým, zatímco Mclaren se bude dále propadat a jeho síla bude už jen v tom, že majitelé v tom topí více peněz než Williams
      Mclaren prostě neměl vztahy s Japonci tolik narušovat, prtože i když to bylo špatné, stejně těmi kritikami nemohli rychle ani dlouhodobě nic získat - jen zhoršili svoje postavení...
      A výsledek je že mají špatnou pozici a Tovární motory mít nebudou Honda pak upřednostní Redbull - který má skvělou Image a je to super tým a reminiscence na dobu Senny se vymění za moderní Redbull - Honda Image ...
      pěkně to zazdili (i s pomocí alonsa - kterého frustraci sice chápu, ale né už to že se tolik navážel do hrdých Japonců, to bylo hrozně špatné a zbytečné - sám tím také nic nezískal

      SUMA: Těším se za dva tři roky na Redbull - Honda v čele šampionátu
      A kde bude Mclaren?

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.41.XXX
        Tak nevím jestli jste vůbec poslední roky McLaren sledoval, ale napsat, že "narušovali vztah" je největší nesmysl, co jsem tu za dlouho četl. Po dva roky kdy byla Honda výkonově na úrovni GP2, McLaren prohlašoval jak pevné spojení mezi nimi je. Až letos už museli dát Hondě nůž na krk a není se čemu divit. McLarenu mizí dlouholetí sponzoři, protože díky Hondě ztrácí jméno jedné z největších a nejúspěšnějších stájí v F1. To co předvedli letos (s novým motorem) dokázalo McLarenu, že prakticky pořád nevědí jak postupovat při návrhu koncepce aktuálních PJ. Rád bych také připomněl jak se choval RedBull k Renaultu (se kterým mimochodem vyhrál všechny tituly) v první sezóně nových PJ. Marko po 3 závodech vyhrožoval odchodem dokonce z F1. Taky nemluvím o tom, že RedBull jednal s Hondou a zbaběle utekl, když zjistil jakou ztrátu Honda má. Vy jste v podstatě napsal, že McLaren si zničil vztah s Hondou. Bohužel je to naopak, protože McLaren se Hondě snažil hodně pomoci i personálně, ale Honda to vzhledem k odlišnosti kultury odmítla. Jako fanda McLarenu sleduji opravdu každou zmínku o McLarenu velmi pozorně. Navíc Honda už si myslím nepřijme jiný tým jako výhradního odběratele, takže i kdyby to dopadlo jak říkáte, tak pochybuji, že by dodávala jen dvojci Red Bull Toro Roso. Denisovi dalo pěkně zabrat bránit Hondě v dodávání do jiných týmů.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          85.239.64.XXX
          Mclaren nemá hlavního sponzora už mnoho let, Denis chtěl hodně peněz a vše vsadil na to že s Hondou bude hned úspěch.
          Neměli v žádném případě mediálně krytizovat Hondu i když měli důvod a Honda dobrá nebyla to je jasné - ale to se může přeci stát a měli s tou možností počítat!!!
          Pro mě jsou paca, když si to předem malovali jako za Senny a ... no hloupé - Honda to pokazila souhlasím, ale rychle to prostě nenapravila protože to nebylo v jejích schopnostech, nebo měla jen smůlu na rozhodnutí.
          Ale i odejít od ní mohli bez mediálních kritik - chovají se hloupě
          Japonci jsou Japonci - nebudou se veřejně s nima hádat.
          Já jsem zas fanoušek Hondy a věřím že tentokrát už neutečou a nakonec budou mít dobrý motor ... ... Pro Redbull
          PS: Redbul měl o něco větší právo si stěžovat, protože byl ryzí (nebo víc) zákazník Renaultu, zatímco Honda myslím Mclarenu dává motory zdarma a možná i peníze navíc.
          Ale Mclaren prostě nepočítal s variantou která nastala a pokazil to úplně Stejně Alonso tam šel s pohádkama, že jedině "Mclaren-Honda může porazit Mercedes" ... komické, když ještě ani nevyjeli - musel přeci vědět, že to není jisté ...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.41.XXX
            Ono jde o to, že kdyby Honda přijala postupy, které mohla, tak by taky byli jinde. McLaren měl celková provozní data z první specifikace motorů mercedes, které všem ujeli. Počítám, že měli nejen data ale minimálně přehled o rozmístění základních komponent a konceptu. Mclaren Hondě tyto informace nabídl, ale ta je odmítla s tím, že mají vlastní filozofii. Nic proti tomu, ale pokud nemám žádné zkušenosti s F1 (jako že aktuální lidi v Hondě jí nemají), tak nezahodím pomocnou ruku a aspoň se podívám proč to mercedes udělal takhle a ne jinak. Tím pádem zahodili dva roky, protože až letos postavili motor na stejném konceptu jako mercedes. Takže jejich hrdost stála mclaren dva roky, potenciální sponzory a celkově spoustu peněz, protože nezapomínejme, že se platí týmům dle umístění v tabulce šampionátu. Ano honda platí McLarenu, ale je otázkou jestli je to tolik, aby to pokrylo ztráty, které jim způsobila. Kritika je dle mého naprosto oprávněná, jelikož dva roky se protrpěli až k ještě většímu propadu. Od Hondy se očekávalo, že postaví silný spalovák a bude dolazovat elektriku kolem, jenže právě spalovák je jejich největší slabinou. S tím se nepočítalo protože motory honda byly v době působení v F1 vždy jedny z nejsilnějších a to jak v turboéře, tak v atmosferické. Poznámku s Red Bullem neberu ani náhodou. Renault z nich udělal předního odběratele a soustředil se na jejich úspěch. Po asi pěti letech přišel první problém a po dvou měsících vyhrožovali odchodem. Takže dle vašich měřítek je tohle normální, ale není normální, že si McLaren stěžuje na Hondu po 3-letech slepého vývoje? Tak to potom jo. Honda je bohužel pro McLaren velká slibotechna a kdyby více makali a přijali, že jejich systém práce je pro F1 nedostatečný, tak by možná už měli motor alespoň na úrovni Renaultu.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001890

              uzivatel001890

              85.239.64.XXX
              S tím Redbullem - neříkám, že se mi to líbilo - to vůbec, měl jsem tehdy docela zlost na ně - a byl jsem rád že se Renault nedal odradit - a pořídil si tým - jenže v tom to je i Honda si to nedá úplně líbit, protože prostě kdyby bylo předem dané, že se vše povede byl by to jiný svět a každý má své metody těžko chtít po Japoncích, když se jim něco nepovede, aby se okamžitě vzdali své kultůry a stali se Němcena :))) - Nebo radši Britama - abychom se vyhli Historické konotaci :)

              A ta koncepce, pokud vím - oni schválně nekopírovali Mercedes a právě věřili, že mají lepší nápad a jinou architekturu, díky níž získají výhou. To se docela i vědělo Denis to věděl, Alonso na tom základě myslel, že vyhrají šampionát.
              Jenže Pak se ukázalo, že je to bez šance - byly ty žetony, samosebou čas letí tři roky na takové změny není nic (i blbá diplomka se dělá několik let), tím hůř že nemůžete úplně zastavit a každý druhý víkend musíte jet s tím co máte - je to trága to je jasné...
              Navíc máte ty žetony a nevíte jak to celé překopávat
              Podle mě práce Hondy je více méně OK - Podívej jak Renault vyvíjí a ten na tom byl lépe a stejně má i s malými updaty hodně práce ... Honda musela za pochodu měnit koncepci to prostě není vůbec jednoduché klidně může zase něco pokazit - (proto jedině chápu úvahy Mclarenu o odchodu)
              Ale k čemu je když je Mclarem veřejně pořád krytizuje a alonso furt "S tak špatným motorem jsem ještě nejel" a podobně ... to je trapné - Když se nedaří a někdo tě jen kope do zadku ... to prostě nepomůže
              A ty nabýdky na pomoc - to je jen co je v médiích - reálně to nic neřeší - mohou být dobří inženýři a ty by Honda asi vzala, ale může to jen plodit ještě větší chaos a toho se asi logicky bojí ... Protože je to fakt složité

              Pokud budou kopírovat Mercedes - což asi dělají, budou zase mít problém, jak se stát lepšími a oni si patrně pořád chtějí nechat nějaké své přístupy z nichž by mohla vzniknout nějaká případná výhoda....

              Ale ok Neví se jestli vůbec někdy vyroběji dorý motor pro F1, ale zase se za pár let změní pravidla ... a kdo ví... Prostě chtěli být továrním týmem a teď už v podstatě nejsou protože zničili vztah a nebo jsou teď na hraně.
              pokud odejdou - budou už jen doufat, že Honda nedá třeba i v r.2020 Redbullu nebo někomu super motor...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          85.239.64.XXX
          (Na Hondě je už nyní jasně vidět, že postupuje s dlouhodobími plány a vůbec se nesnaží o rychlé řešení - snaží se o to, aby v několikaleté perspektivě měla konečně dobrý motor - proto chtěli klidně i Sauber..
          Ale to už možná bude pro Redbull a Mclaren bude mít co?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001890

          uzivatel001890

          85.239.64.XXX
          (jo a ještě jsem zapomněl, že kapitola sama pro sebe byli ty pravidla o zmražení vývoje ty měli také velký dopad (na Hondu v situaci, kdy zvolila špatný koncept) - ono se těžko zlepšuje, když vlastně hledáte, jak něco zlepšit a zároveň nechcete žádný díl vyměnit ...)

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mac_

            Mac_

            89.24.109.XXX
            Že se tebou nesouhlasím skoro v ničem je jedna věc, je to tvůj názor. Ale ty hrubky, Milane, ve tvým věku? 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.41.XXX
            Právě to pravidlo byla poslední šance Hondy na co se vymlouvat. Teď mají volné ruce. Od Prosince vědí co postavili za střep a ani do prvního závodu nespravili spolehlivost. První motor, který je alespoň částečně použitelný je 3 specifikace letošního. A ten ztrácí vždycky minimálně 11 km/h na rovince a to mluvím o Maďarsku probůh!!! Letos mohli měnit a nevyměnili skoro nic, co by razantně zvedlo výkon. Alespoň ta spolehlivost se lepší. Mě to taky netěší sám sem si přál aby to spojení fungovalo, ale chce to změnit přístup. A je vidět, že když Hondě hrozí ztráta McLarenu, tak najednou dokáže specifikace sázet rychleji.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Tak Denis nevedel co to bude obnaset za problemy a mozna i proto branil dodavky jinam, aby nebyla prace Hondy roztristena mezi vice tymu a Honda se mohla v klidu venovat posunu motoru a McL navrchol.
          Osobne si myslim, ze McL by mel jeste pristi rok venovat Honde a zkoumat jeji potencial, protoze jestli odejde moc si nepolepsi a pokud se Honde zacne za rok, dva darit tak RB bude mit zajem. To pak verim, ze RB budou tezko porazet. RB ma dle meho asi nej sasi, Ferrari a Mercedes rovnez skvele a myslim, ze McL ma srovnatelne. Mercedes v Madarsku zrovna nepredvedl extra casy na kolo.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.41.XXX
            V Maďarsku to Mercedesu nejelo hlavně díky rozvoru, ten mají o pořádný kus delší a na pomalé tratě je to zabíjí. Ve spa to bude jiná písnička. Já Denisovo postup zcela chápu. Chtěl vytvořit něco jako měl McLaren s Mercedesem, protože to fungovalo bezvadně. Je otázkou jak moc se Honda zlepší protože ty přínosy 10-15 koní při ztrátě téměř 150 jsou celkem málo. Kdyby měli jasno kde je zakopaný pes, tak by asi dokázali přinést víc. Těžko říct, třeba je něco osvítí a pátá spec. se dotáhne alespoň na ten Renault v tom případě by nemělo smysl přecházet, ale už těm prohlášením Hondy nevěřím.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama