Kvjat se po penalizacích necítí být pod zvláštním tlakem

Robert RoBertino Pavelka, 28. července 2017, 11:25 Google+

Ruský pilot neprožívá zrovna nejlepší období. Výsledkově zaostává za svým španělským kolegou, od Grand Prix Kanady sbírá tresty nejen přímo v závodech, ale i po nich od "zeleného stolu". Jeho jezdecký projev se dostává pod palbu kritiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniil Kvjat si žádný tlak nepřipouští

Daniil Kvjat si žádný tlak nepřipouští | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Kanada, Ázerbajdžán, Rakousko, Velká Británie. To je přehlídka Kvjatových neúspěchů, mezi nimiž najdeme i "bratrovražedné" střety s týmovým kolegou. Po nich se jeho konto trestných bodů zastavilo na čísle devět a ocitá se tak v ohrožení, že případný další vážnější incident může vést k nucené pauze. K jeho poslednímu incidentu se ještě v předvečer závodního víkendu v Maďarsku vrátil šéf týmu Franz Tost.

Pokud byl vedoucí činitel Toro Rosso poněkud shovívavý a vinu nakonec rozdělil mezi své svěřence, daleko ráznější byl Jacques Villeneuve jr., dle jehož hodnocení by tým se sídlem ve Faenze měl raději ruského bohatýra nechat doma (více zde). Přes všechny tyto okolnosti Kvjat tvrdí, že se necítí být pod nějakým extrémním tlakem.

"Žádný tlak necítím ani mu nepodléhám, především proto, že šlo o dva zcela odlišné typy havárií. Koneckonců, neměním svůj přístup, jsem tu proto, abych závodil a ne se vyhýbal kolizím. Před posledními dvěma závody se vyskytly určité problémy, a když startujete pod tlakem, nikdy to nedopadne dobře. Obvykle se po takových závodech jenom zhluboka nadechnete a pokračujete," vysvětluje Kvjat.

img-responsive

Mnoho důvodů k úsměvu Kvjat nemá, ale o sobě nepochybuje | foto: Red Bull Content Pool

Pořád je tu ale devět trestných bodů, které pro pilota představují určitý stupeň ohrožení a mohou ovlivnit jeho závodní výkony a přinutit ho, aby byl na trati opatrnější. Kvjat si ale nic takového nepřipouští a nabízí srovnání s mnohem slavnějším kolegou.

"Limitovat mě to nebude, podívejte se na Vettela a jeho licenci. Pořád to není jedenáct bodů, takže můžete konat svou práci. Není to nic, co by mě mělo nějak znepokojovat," prohlásil Kvjat, který měl v minulosti právě s Vettelem dva incidenty, přičemž druhý do značné míry ovlivnil jeho návrat z Red Bullu zpět do Toro Rosso.

img-responsive

Daniil Kvjat a Carlos Sainz v zaváděcím kole před závodem v Silverstone | foto: Red Bull Content Pool

Po zmíněném týmovém rozboru za přítomnosti Sainze jr. a šéfa Franze Tosta Kvjat naznačil, že ze strany vedení nedošlo k žádnému direktivu, po němž by se měl jeden či druhý upozadit. Důraz byl kladen, aby se maximálně vyhnuli potížím a jeden druhému nepřekáželi, jinak mají volné pole pro závodění.

"Nešlo o žádnou schůzku toho druhu, abychom jeden druhému ustupovali, požadavek týmu byl v tom směru, abychom závody dojížděli s oběma vozy. Můžeme spolu závodit, ale bez podobného ohrožení, to bylo jediné doporučení, které ze strany týmu zaznělo," dodává Kvjat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvjat se po penalizacích necítí být pod zvláštním tlakem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettela  Fernando Alonso na tiskovce v Barceloně

Piloti Ferrari o ochraně Halo nepochybují. Alonso též s rozhodnutím FIA souhlasí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud