Kvjat se po penalizacích necítí být pod zvláštním tlakem

Robert RoBertino Pavelka, 28. července 2017, 11:25 Google+

Ruský pilot neprožívá zrovna nejlepší období. Výsledkově zaostává za svým španělským kolegou, od Grand Prix Kanady sbírá tresty nejen přímo v závodech, ale i po nich od "zeleného stolu". Jeho jezdecký projev se dostává pod palbu kritiky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniil Kvjat si žádný tlak nepřipouští

Daniil Kvjat si žádný tlak nepřipouští | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Kanada, Ázerbajdžán, Rakousko, Velká Británie. To je přehlídka Kvjatových neúspěchů, mezi nimiž najdeme i "bratrovražedné" střety s týmovým kolegou. Po nich se jeho konto trestných bodů zastavilo na čísle devět a ocitá se tak v ohrožení, že případný další vážnější incident může vést k nucené pauze. K jeho poslednímu incidentu se ještě v předvečer závodního víkendu v Maďarsku vrátil šéf týmu Franz Tost.

Pokud byl vedoucí činitel Toro Rosso poněkud shovívavý a vinu nakonec rozdělil mezi své svěřence, daleko ráznější byl Jacques Villeneuve jr., dle jehož hodnocení by tým se sídlem ve Faenze měl raději ruského bohatýra nechat doma (více zde). Přes všechny tyto okolnosti Kvjat tvrdí, že se necítí být pod nějakým extrémním tlakem.

"Žádný tlak necítím ani mu nepodléhám, především proto, že šlo o dva zcela odlišné typy havárií. Koneckonců, neměním svůj přístup, jsem tu proto, abych závodil a ne se vyhýbal kolizím. Před posledními dvěma závody se vyskytly určité problémy, a když startujete pod tlakem, nikdy to nedopadne dobře. Obvykle se po takových závodech jenom zhluboka nadechnete a pokračujete," vysvětluje Kvjat.

img-responsive

Mnoho důvodů k úsměvu Kvjat nemá, ale o sobě nepochybuje | foto: Red Bull Content Pool

Pořád je tu ale devět trestných bodů, které pro pilota představují určitý stupeň ohrožení a mohou ovlivnit jeho závodní výkony a přinutit ho, aby byl na trati opatrnější. Kvjat si ale nic takového nepřipouští a nabízí srovnání s mnohem slavnějším kolegou.

"Limitovat mě to nebude, podívejte se na Vettela a jeho licenci. Pořád to není jedenáct bodů, takže můžete konat svou práci. Není to nic, co by mě mělo nějak znepokojovat," prohlásil Kvjat, který měl v minulosti právě s Vettelem dva incidenty, přičemž druhý do značné míry ovlivnil jeho návrat z Red Bullu zpět do Toro Rosso.

img-responsive

Daniil Kvjat a Carlos Sainz v zaváděcím kole před závodem v Silverstone | foto: Red Bull Content Pool

Po zmíněném týmovém rozboru za přítomnosti Sainze jr. a šéfa Franze Tosta Kvjat naznačil, že ze strany vedení nedošlo k žádnému direktivu, po němž by se měl jeden či druhý upozadit. Důraz byl kladen, aby se maximálně vyhnuli potížím a jeden druhému nepřekáželi, jinak mají volné pole pro závodění.

"Nešlo o žádnou schůzku toho druhu, abychom jeden druhému ustupovali, požadavek týmu byl v tom směru, abychom závody dojížděli s oběma vozy. Můžeme spolu závodit, ale bez podobného ohrožení, to bylo jediné doporučení, které ze strany týmu zaznělo," dodává Kvjat.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kvjat se po penalizacích necítí být pod zvláštním tlakem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s ochranou kokpitu při pátečním tréninku na Monze

Force India se obává, že kvůli Halo nestihne připravit vůz pro předsezónní testy

Oliver Turvey při testech s McLarenem v Bahrajnu

Ztráta Sauberu je pro Hondu velkým zklamáním

Nico Hülkenberg před závodem v Silverstone

Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

Stoffel Vandoorne s McLarenem při testech v Maďarsku

Zkušenosti se začínají vyplácet, po přestávce budu ještě lepší, říká Vandoorne

Vettel, Sebastian

Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

Fernando Alonso přemýšlí, co dále

Alonso o svém přestupu rozhodne možná až v prosinci. Co je jeho prioritou?

Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso STR12 v Maďarsku

Ke spolupráci Hondy s týmem Toro Rosso nedojde, co je důvodem?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettela  Fernando Alonso na tiskovce v Barceloně

Piloti Ferrari o ochraně Halo nepochybují. Alonso též s rozhodnutím FIA souhlasí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje plány: letos by mohla připravit ještě další 3 specifikace motoru

  2. Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

  3. Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

  4. Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

  5. Renault uznává, že na svém motoru před sezónou změnil až příliš mnoho věcí

  6. FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

reklama

Zprávy odjinud