Kubica už po letní pauze? Vyjádřili se jak Hülkenberg, tak Renault

Robert RoBertino Pavelka, 27. července 2017, 12:15 Google+

První a zatím jediný polský pilot Robert Kubica po úspěších ve Formuli 1 prožil těžké martyrium a vypadalo to, že jeho závodní dny jsou sečteny. Po nehodě v Ronde di Andora, závodě rallye málem přišel o ruku a s nadějnou kariérou v F1 byl konec.

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 29.07. 16:06) Napište svůj názor
Robert Kubica v dobách své aktivní kariéry v F1

Robert Kubica v dobách své aktivní kariéry v F1 | foto: Renault Sport

Sdílejte článek

Pokud se podíváme do historie F1, tak pilotů, kteří prožili těžkou nehodu a dokázali se vrátit v plné formě je opravdu jako šafránu. Nepodařilo se to legendárnímu Stirlingu Mossovi po jeho karambolu v Goodwoodu 1962, po těžkém zranění nohy už nenavázal na slibně se rozvíjející kariéru Jean-Pierre Jabouille, děsivá nehoda v Monaku 1994 de facto znamenala i konec existence v F1 pro Rakušana Karla Wendlingera, jen u zkoušek v kokpitu AGS zůstalo v případě Didiera Pironiho, pro nějž byl osudový trénink na Grand Prix Německa 1982. To je jen pár případů.

Nastává pro Roberta Kubicu po 6. únoru 2011, kdy havaroval s vozem Škoda Fabia, nová kapitola v F1? Polák prodělal sedm operací a dlouho se spekulovalo, zda vůbec bude schopen řádně hýbat rukou. Jenže nezmar Kubica už rok po své nehodě otestoval vůz F1 ve Valencii a Paul Ricardu, letos se rovněž posadil do Renaultu a zvýšil tím značně dohady, zda se do kokpitu značky, se kterou absolvoval svou poslední sezónu v F1 (2010) opět nevrátí. Nahrávala by tomu skutečnost, že výkony Jolyona Palmera v týmu žlutočerných nejsou bůhvíjaké. 

Hülkenberg vidí Hungaroring jako ideální

Spekulace zašly tak daleko, že se dokonce hovořilo o výměně Kubici za Palmera už v Maďarsku. Nakonec se ale všechno srovnalo do normálu a tým potvrdil Kubicovu přítomnost v Maďarsku, ale v pozávodních testech. Současný pilot Renaultu Nico Hülkenberg je přesvědčen, že právě maďarský okruh je pro polského pilota vhodný pro další posílení sebevědomí.

img-responsive

Nico Hülkenberg považuje Hungaroring pro Kubicu jako dobrou volbu | foto: Renault Sport F1

"Je to jedna z nejnáročnějších tratí, protože má jedinou rovinku, na které si můžete trochu odpočinout. Po závodním víkendu bude trať pořádně pogumovaná, takže přilnavost bude maximální. A pokud někdo projde takovou zkouškou, může klidně absolvovat Grand Prix," vyslovil svůj dojem německý pilot pro magazín Auto Motor und Sport.

Svou polévku si přihřálo i další německé periodikum Bild, podle nějž je za testem v Maďarsku "tajný plán" Renaultu, jehož záměrem je prokázat Kubicovy schopnosti - pokud by na Hungaroringu udělal dojem, údajně by mohl vyměnit Palmera už na sklonku srpna při Grand Prix Belgie.

Renault má jasno - letos ne

Bylo tedy na francouzské automobilce, aby vyslovila své konečné resumé ohledně spekulací týkajících se Kubici a Palmera. Jasné stanovisko zaujal ředitel Renaultu Cyril Abiteboul - podle něj je Kubicova středeční účast při testech rovněž zkouškou, zda se tým bude zabývat jeho dalším angažmá, ovšem rozhodně ne ve stávající sezóně.

"Naše podpora Palmera pokračuje - žádná změna tohoto plánu se nechystá. Je pravda, že po dosavadních zkouškách Roberta je třeba všechno řádně a následně prověřit. Absolvoval testy s vozem specifikace 2012, ale rovněž prošel důkladnou lékařskou kontrolou a strávil hodně času při práci na simulátoru - ty zatím nebudeme rozebírat. Na základě těchto těchto zkoušek potřebujeme vytěžit co nejpřesnější informace, jak realistická je možnost, že by Robert opět pilotoval současný vůz F1, a to i v závodním módu. Poslední možností, jak k tomu získat potřebné údaje, je maďarský test, my té příležitosti chceme využít. Ale skutečně jde o záležitost středně až dlouhodobou. Nejde o žádnou krátkodobou akci vedoucí k nějaké změně současné sestavy," prohlásil Abiteboul.

img-responsive

Cyril Abiteboul tvrdí, že Kubica je jen jedním z kandidátů | foto: Renault Sport F1

Kubica nemá nic jistého

I kdyby dvaatřicetiletý Polák v maďarských testech uspěl, v žádném případě to automaticky neznamená, že se mu tím otevírají brány pro sezónu 2018 v barvách Renaultu. I v tomto směru je Abiteboul pragmatický a zachovává si obezřetný odstup.

"Robert může být kandidátem pro rok 2018, ale předtím, než ho za něj budeme plnohodnotně považovat, musíme ho důkladně sledovat - zvláště potřebujeme vědět, že se dokáže se současnými vozy s větším přítlakem a výkonem patřičně vyrovnat. Vozy, které měl doposud k dispozici, nejsou v tomto směru dost reprezentativní. Upřímně řečeno, ani výborný výkon při testech ještě nebude znamenat naše okamžité rozhodnutí, jak už jsem uvedl, je to ještě otázka delšího pozorování," vysvětluje Abiteboul.

Palmer se prozatím nemusí bát

Jolyon Palmer prozatím neprožívá nejlepší rok, i když je to otázka relativní. V posledních pěti závodech dojel třikrát těsně za bodovanou hranicí a na Silverstone mu vůz odepřel poslušnost během zahřívacího kola. Abiteboul také rázně vyvrací všemožné dohady, že by jeho další existence u Renaultu byla zpochybněna.

img-responsive

Současná sestava by měla vydržet do konce tohoto roku | foto: Renault Sport F1

"Palmerovi jsem jasně řekl, že Robert pro něj není bezprostřední hrozbou. Pochopitelně už se zabýváme výhledem na rok 2018 a Jo je jeho součástí. Je to jen v jeho rukou. Naše testování s Robertem nemá nic společného s tím, co se týče o tomto víkendu Jolyona nebo i po letní přestávce. Ve Spa rozhodně žádná výměna pilotů nepřichází v úvahu, zdůrazňuji to proto, že jsem četl nějaké zprávy, které cosi podobného naznačovaly. Takže potvrzuji - ve Spa pojede Jo a náš plán je takový, že nás bude reprezentovat do konce sezóny. Robert a Jo jsou momentálně zcela odlišné aspekty," pokračuje Abitebou.

Jo musí nabýt sebevědomí

Abiteboul se ještě vrátil naposledy k britské Grand Prix a až příliš časnému ukončení závodu pro Palmera. Dokonce zašel tak daleko, že podle jeho názoru teď bude na Jolyonovi, aby opět nabyl důvěry v tým, jehož přičiněním nemohl na domácí půdě předvést očekávaný výkon.

"Palmer musí nabýt důvěru v sebe sama, ale také v tým a nakonec je třeba, aby posílil své sebevědomí a to ho dovedlo na bodované příčky. Doufám, že mu k tomu pomůže nový balíček změn, které pro Budapešť chystáme. Snad tu získá body a opět i důvěru v tým. Musí se k tomu postavit jako kterýkoli pilot v F1 v podobné situaci. Nepopírám, že určitý tlak existuje, nacházíme se v konkurenčním prostředí, to se nikdy nevypaří. Proto nejde jen o krátkodobý tlak," uzavírá Abiteboul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kubica už po letní pauze? Vyjádřili se jak Hülkenberg, tak Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 29.07.2017 16:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Felipe Massa s Williamsem na Okruhu Amerik

Nejrychleji jel v Austinu Massa - překonal 341 km/h, podstatně více než Honda

Navzdory neúspěchu neztrácí Ricciardo smysl pro humor

Ricciardo neměl tušení, že Verstappen dostal vylepšený motor. Jeho reakce?

Kymácí se pod Arrivabenem jeho křeslo?

Marchionne o možném odvolání Arrivabeneho kvůli neúspěchu Ferrari

Lewis Hamilton se raduje z vítězství po závodě v Austinu

FOTO: Závod v Austinu s mistrovskými oslavami u Mercedesu

Carlos Sainz pro tým Renault

Renault chválí výborného Sainze. Hned v prvním závodě mu pomohl překonat Haas

Pohonná jednotka Honda RA617H pro McLaren MCL32

Alonso odstoupil kvůli závadě MGU-H, v Mexiku ho čeká trest. Hondu problémy moc mrzí

Max Verstappen předjíždí Sebastiana Vettela v závodě v Japonsku

"Nejhorší penalizace, jakou jsem kdy viděl," komentuje Lauda potrestání Verstappena + VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (17:00 - 18:00)
    • Kvalifikace (20:00 - 21:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Současné pojetí motorů dle Illiena zašlo příliš daleko

Uznávaný Illien promluvil. Otevřeně vysvětlil problém motorů F1, politiku…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GRAFIKA: Startovní rošt v Austinu po penalizacích za výměny motorů a zdržování soupeřů

  2. "Nejhorší penalizace, jakou jsem kdy viděl," komentuje Lauda potrestání Verstappena + VIDEO

  3. "S Alonsem to bylo těžké, neustále nás kritizoval," mrzí šéfa Hondy

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v USA: Bottasovo zklamání, nejhorší výkon Verstappena

  5. Hamilton odstartuje z pole-position s Vettelem po svém boku, padaly tresty

  6. Korunovace se odkládá, Hamilton ale udělal další výrazný krok k titulu + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud