DISKUZE K ČLÁNKU FIA opět řeší spalování oleje místo paliva a zavádí nové limity týkající se jeho spotřeby

Úpravy ohledně paliva proběhly v letošním roce už jednou, konkrétně před Grand Prix Ázerbajdžánu. Nyní FIA zveřejnila další informace, platné od maďarského závodu plus výhledy na rok 2018.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA opět řeší spalování oleje místo paliva a zavádí nové limity týkající se jeho spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 26.07.2017 09:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 25.07.2017 08:42
No, se závěsy si FIA poradila celkem rychle,… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 25.07.2017 07:40
Ikdyz pro zavody neplati emisni limity jako pro… »
» uzivatel001639 (Hlasoval 1 člověk) 25.07.2017 09:51
Je fakt, ze ty zavesy sly rychle. Tady mozna bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    No, se závěsy si FIA poradila celkem rychle, upravila pravidla, vyslala kontrolory do každé stáje a rovnou řekla tohle neprojde a bylo hotovo. S tím olejem nějak FIA nemá tolik odvahy. Omezené množství oleje navrhoval třeba Mercedes ihned po tom co se objevili spekulace o spalování oleje, tedy ještě před sezonou, tehdy navrhoval 5 litrů, nevím proč až teď, v půlce sezony to tam začíná FIA teprve šroubovat a ještě s nějakýma vyjimkama a odkladem. Pravdila mluvěj jasně, olej se nesmí používat jako palivo, čili v tomto směru si myslím že by po vzoru závěsů měla FIA jednat také mnohem svižněji, jasně a rázně.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001639

      uzivatel001639

      89.111.73.XXX
      Je fakt, ze ty zavesy sly rychle. Tady mozna bude i problem, ze ten olej nemusi byt spotřebovan jako palivo, ale proste muze nekde utikat, turbo, MGU-H, atd, nevim. Prijde mi to ale jako moc velky unik. FIA ma asi strach, ze by hodne zmenila rozlozeni sil nebo je v tom namocene Ferrari a boji se ze by jediny tym, ktery ted souperi s dominantnim Mercedesem, pripravila o moznost s nim bojovat. Tezko rici co v tom je. Na konci roku, by ale melo byt jasne dane omezeni na minimalni spotrebu oleje pro pristi sezonu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.128.XXX
        Taky si myslím, že to není tak jednoduché. Olej prostě do paliva unikat bude. Jde jen o množství, aby se toho nezneužívalo. Rozumím i vyjímce. Ten motor, který je už v provozu je nějak postavený. Kdyby to zavedli hned, počítám, že většina motorů by se musela vyměnit. A konstrukčně to určitě bude problém udělat radikálněji. I nově vyrobené motory byly už vykonstruované s nějakou spotřebou oleje. Omezit to pod, řekněme, 0,1l/100km bude vyžadovat zase konstrukční úpravy trvající možná i měsíce. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001639

          uzivatel001639

          89.111.77.XXX
          Souhlasim. Na konci sezony at padne poradne omezeni a pres zimu na tom muzou vsichni zamakat. Kdyz jde pres zimu udelat novy motor, tak proc by nemelo jit omezit olejove ztraty umyslne ci neumyslne.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001639

    uzivatel001639

    89.111.73.XXX
    Ikdyz pro zavody neplati emisni limity jako pro bezna auta, atk proste nechapu, ze jim někdo povolí spotřebu takového velkého množství oleje. Povolil bych tak 0,1l oleje a nazdar. Jestli to někteří nezvládají, tak ať si ty motory dají do pořádku. FIA pořád něco hlídá, ale koukám že není schopná uhlídat nic. Ono to vypadá, jak FIA všechno možné kontroluje, ale uhlídá vůbec něco???

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      193.86.205.XXX
      neuhlídá nic. FIA je v tomhle úplně stejná, jako ostatní přebujelé organizace. třeba EU. ta taky vydává spoustu předpisů ( třeba zrovna ty emisní ) a na podvody po dobu několika let není schopna přijít. tohle mi přijde úplně stejné, jen s tím rozdílem, že díky díře v pravidlech to dosud není podvod, ale šikovné využití té mezery.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001639

        uzivatel001639

        89.111.73.XXX
        Pravidla F1 jsem necetl, ale prijd emi divne, ze toto neni podchyceno. Proste bych jednoduse v pravidlech uvedel, ze jako palivo je mozne pouzit pouze to co je vyslovne povoleno a to je benzin, takovy a makovy. Jestli to zere olej olej pres krouzky tak mozna budis, ale na tohle mohli prijit uz pred desitkami let a omezit to a jestli nekdo pristrikuje olej do paliva, tak take davno vyresene. Prijde mi, ze v nekterych technickych vecech jsou pravidla napsana hodne fadne a neni to vyrobcum do budoucna(bezna silnicni auta olej budou tezko spalovat) k nicemu a nekde zase je vse az moc do podrobna podchyceno a omezeno, pocty motoru, dilu, aerodynamika atd.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama