DISKUZE K ČLÁNKU Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

Honda se do F1 vrátila v roce 2015, o rok později, než vstoupila v platnost nová pravidla pro motory. S čím vším se ve svém vývoji potýkala a proč letos zvolila zcela nové řešení pohonné jednotky, to přibližuje šéf jejího projektu Jusuke Hasegawa.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 31, poslední 24.07.2017 16:55 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 3 lidé) 22.07.2017 12:36
a nebo taky proto, že honda vyvíjí bez pomoci mcl… »
» Pepan (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2017 07:10
Hasegawa nám sáhodlouze vysvětlil, proč mají… »
» Jirka_1 (Hlasoval 1 člověk) 22.07.2017 08:58
Protože to na rozdíl od Hondy umí... :-) »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • tom11

            tom11

            193.86.205.XXX
            Jj na to jsem zvědav hrozně moc! Alespoň se bude moci trošku ukázat, jak na tom ta auta jsou. Dneska je McL bez porovnání.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jirka_1

              Jirka_1

              217.30.64.XXX
              McLaren má velmi dobrý podvozek, ale chybí mu výkon k tomu, aby začal nahánět strach těm v TOP 3. Možná mají podvozek nejlepší v poli, uvidíme v Maďarsku, na pomalé trati by měli uspět - pokud tedy dojedou do cíle...

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                nejlepší podvozek v poli rozhodně nemají. Je jasné, že podvozek je lepší než část pole kde se pohybují v současnosti, ale je právě otázkou, zda by problémy se spolehlivostí nezmizely v okamžiku, kdy by podvozek mcl dal motoru víc prostoru pro chlazení a zároveň byl tužší. Jenže to by zase ztratili na aerodynamice a byli by těžší, takže by jim šla výkonost dolů a je otázkou, zda je mcl ochoten snížit výkonost vozu pro zvýšení spolehlivosti (podle mě ani omylem) nebo raději háže špínu jen na Hondu a pro zvýšení spolehlivosti a pomoci Hondě nehnou brvou - proto bych chtěl vidět, jak se bude honda chovat v sauberu a jak by to vyšlo v porovnání s mcl...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jirka_1

                  Jirka_1

                  217.30.64.XXX
                  Místa pro chlazení už teď mají dost, koncept zero skončil s loňským autem, pokud vím, tak auto kolabuje na PJ, nejčastěji na nějaké ložisko hybridného systému (problém vibrací).
                  Kdyby neměli velmi dobrý podvozek, s tím motorem by neudělali jediný bod. Ano, mají zatím dva, ale podívej se, z jakých míst Alonso vypadával. Pokud jim skutečně chybí 110 k, nemají s průměrným šasi šanci se dostat do Q3. Alonso si nestěžuje na auto, naopak ho chválí, ale na PJ. Když už to vypadá na slušný výsledek, PJ zkolabuje a jde do boxů pěšky... A ty výpadky neokecáš, nejsou to upadlá kola nebo křídla...

                  Nevím, jak jsi vydedukoval, že má McLaren málo tuhý podvozek. Nějak jsem se o tom nikde nedočetl a vyvozovat z jedné věty, týkající se motorové brzdy, takový závěr, je trochu úlet. Motor 6V 90° je z uspořádání nevyvážený (tudíž navenek vibruje) a lze ho možná dovyvážit pomocí vyvažovacích hřídelů. Pokud vím, tak tyto hřídele nikdo v F1 nepoužívá, jelikož a protože a tudíž komplikují konstrukci, překáží a zvyšují hmotnost.
                  Honda a Sauber: zatím to podepsané není a je otázkou, jestli bude. Jsem na to také zvědavý, ovšem předpokládám, že nastanou úplně stejné problémy, jako u McL. U Sauberu to teď konečně povede chlap, tak uvidíme... 13

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    no, pokud dokážeš číst, tak to najdeš v článku, japonci jsou příliš korektní, aby to řekli na rovinu, ale konstrukce mcl jim příliš se spolehlivostí nepomáhá a pokud na stolici spolehlivost mají a v autě nikoliv, tak by měli jít oba konstrukcí naproti, ne že jen mcl hodí špínu po hondě.
                    A pokud je ten motor takovej shit, proč mají celkem slušný výsledky v kvalifikacích, kdy by měli teoreticky nejvíc ztrácet??? Mcl tvrdí, že honda nemá žádný mod na zvýšení výkonu pro kvalifikaci, ale poslední dobou atakují top10, ale v závodě to už tak slavné není - dokud teda nevypadnou...
                    ... já nechci všechno házet jenom na mcl, ale nemyslím si, že ta chyba je pouze u hondy a proto sem zvědavej, jestli budou stejné problémy pokračovat i u sauberu. Apropo sauber má na příští sezonu s hondou smlouvu...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jirka_1

                      Jirka_1

                      217.30.64.XXX
                      Nejen, že umím číst, ale dokonce jsem z oboru a vím, co bylo myšleno tou tvrdostí a měkkostí. Na brzdě se nepoužívá převodovka, motor je tam uložen relativně na tvrdo a výkon se odebírá přímo na výstupním hřídeli (spojce). Jenže když ho pak strčíš do auta, máš tam převodovku a rozvodovku, všechno jsou to soukolí s vůlemi a určitou tuhostí. Když z taháš z šestnáctistovky velmi nízké hmotnosti výkon někde na hranici 800 k (nevím přesně kolik mají, jen odhaduji), tak se ten nevyvážený šestiválec bude kroutit a všelijak vibrovat.
                      V kvaldě jsou dobří kvůli podvozku a prakticky je dobrý jen Alonso, v závodě mají problém hned po startu, většinou hodně ztratí tím, že jim chybí akcelerační výkon a propadnou se hned na startu. Pak se dostanou do provozu a je to v zadeli, protože díky chybějícím kobylám nejsou schopni přejíždět.
                      Když jsem u Hondy, ani jeden z těch tří zbývajících výrobců takové problémy se spolehlivostí neměl. Aby auta pravidelně nedojížděla, to nebylo ani u pomlouvaného Renaultu. Honda nemá ani výkon, ani spolehlivost, takže jestli je někdo na tom špatně, McLaren to určitě není. Uvidíme příští rok, jenže příští rok může být Honda u velký kus dál...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        to možná platí u seriového motoru, že na brzdě je bez převodovky, ale současné agregáty jsou tak komplexní, že pochybuju o tom, že by na brzdě měli jenom samotný motor. Navíc týmy v dnešní době používají velice pokročilé simulátory jak pro motor tak pro celý vůz. Nepochybuju o tom, že pokud chtěla honda do F1, že testuje na zařízení z 80-tých let jak naznačuješ...
                        a že jim chybí akcelerační výkon? To je co za pojem? Proč tedy na staru vydělávají průměrně nejvíc pozic?
                        Ano, žádný z výrobců takovéto problémy neměl, ale to je otázkou tlaku ze strany mcl a japonské mentality, kde evidentně nejsou schopni správně reagovat, jak již bylo v této diskuzi napsáno

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Jirka_1

                          Jirka_1

                          217.30.64.XXX
                          Brzdí se jen motor bez převodovky. Simulace nepomohou, dokud nemáš dost relevantních dat, z který simulační program vytvoříš. brzda je stále brzda, jen se na ni navěší víc snímačů, ale převážně jde o tenzometry, ty jsou stejné od doby, kdy byly vynalezeny...:-)
                          Akceleračním výkonem jsem chtěl říct, že když nemáš dost výkonu na kolech, nemáš akceleraci. Honda má nejslabší motor, tedy na akceleraci to nebude žádná sláva. A nějak jsem si nevšiml, že byl McLareny po startu získávaly pozice, spíše naopak.
                          A o čem jiném se zde bavíme? Přece o tom, že Honda nestíhá a je to její problém a ne McLarenu. Problém McL byl s konceptem Zero, tam by vybouchl i Mercedes...

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            ty mě nechápeš. Musí nabzdit celej agregát a jelikož systém MGU-h potřebuje kooperaci s brzdovým systémem, tak pochybuju, že to nemají na brzdě celý včetně převodovky. Podle mě ta honda není tak blbá, že by dělala něco až tak jinak, než konkurence, že by to netestovali jako celek. Podle mě, problém s vibracema je jinde - v současné F1 je motor zároveň nosným prvkem zadní nápravy a integrální součástí zadní části šasi a tady se do hry dostává konstrukce mcl - pokud to hondě na brzdě chodilo, ale problémy nastaly až v autě, tak si myslím, že konstrukce auta na tom má nemalý vliv a pokud není s kým porovnat, lehce se ukáže na hondu, protože ano, selže jejich motor...
                            S tou akcelerací se podívej, jak mcl startují a zjistíš, že v žádném případě se na staru nepropadají, pokud neudělá chybu přímo pilot...
                            Otázkou je, čí nápad ten projekt zero byl... myslím, že hondy nikoliv ale kývli na to...

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Kdyby tu byli před deseti lety ... ?
          A tým Honda v roce 2008 měl asi jaký motor ? 18

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jirka_1

            Jirka_1

            217.30.64.XXX
            Nějak jsem nepochopil otázku - tehdy měli atmosféru jako všichni ostatní... bez hybridních systémů... :-)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama