DISKUZE K ČLÁNKU

Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?

Mark Gallagher, který šéfoval F1 divizi Cosworthu, pro F1news.cz uvádí důvody, proč britský nezávislý výrobce motorů může opravdu mít na to, aby bojoval se současnou špičkou v podobě Mercedesu a Ferrari. Také nás zajímalo, proč na sklonku své poslední epizody v F1 neměl špičkovou pověst.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Exkluzivně: Může mít Cosworth opravdu na boj s Mercedesem? Proč neměl dobrou pověst?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 21.07.2017 22:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» El_Senor (Hlasovali 2 lidé) 21.07.2017 12:14
"Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali… »
» Smokie (Hlasoval 1 člověk) 21.07.2017 14:48
On to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v… »
» Kalty (Hlasoval 1 člověk) 21.07.2017 16:07
Super rozhovor Petře. Díky za něj! 01 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    185.15.111.XXX
    Tak především každý manager je především politik, a ti jak známo neříkají pravdu, ale to co se zrovna hodí. Za druhé si myslím,,že techničtí inženýři týmů Formule 1 jsou velice schopní lidé a z GPS dat které mají jsou schopni posoudit jak si který motor stojí. Tudíž pokud v roce 2010 měl ve své první sezoně Cosworth čtyři týmy, a po každé sezoně opustil tohoto výrobce jeden tým, a týmy které tým Cosworth zásoboval byly na chvostu pole, nehledal byxch v tom spiknutí týmů proti Coswortu, ale naopak jejich rozumné uvažování. A pokud jde o samotnou výkonnost, vzpomeň me si že v letech o kterých se bavíme, byl zmražen vývoj motorů, což logicky znevýhodňovalo automobilky proti nezávislým výrobcům motorů.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      tak hlavně s nima jezdil williams a jaké měl výsledky viděli všichni a jak dopadl po přechodu k mercedesu byla taky vidět. Cosworth měl problém hlavně s velikostí a žíznivostí svého motoru oproti konkurenci
      Obecně rozdíly v době V8 byli malé hlavně z toho důvodu, že FIA dohlížela na vyrovnání výkonosti, kdežto teď dohlíží na zakonzervování výhody mercedesu oproti konkurenci

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        185.15.111.XXX
        Přesně tak, rozdíly byly malé díky umělému srovnávání výkonů a klíčové byly jiné faktory, například váha PU, spotřeba, a nebo třeba foukání PU.

        Za zmínku stojí že v roce 2010 jezdil s PU Coswortu například Lotus a skončil desátý, v letech 2012 a 2013 s papírově horší PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK a dokázal dokonce vyhrát dvě VC.

        Také argument že Cosworth vyvíjí PU pro jiné série není úplně relevantní, Formule 1 je svou technologickou a finanční náročností zcela někde jinde, což je vidět i na Hondě, která rovněž dělá PU i pro jiné série.

        Určitě budu rád když ve Formuli 1 bude více výrobců PU, ale pokud v ní zůstanou automobilky se svým technologickým zázemím a finančníma možnostma, nejsou šance nezávislích výrobců PU vysoké. Jedině že by FIA chtěla opět uměle výkon PU dorovnávat, ale to jak víme vedlo k hrozbě odchodu automobilek z Formule 1, což by se asi nelíbilo majitelům Formule 1.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          82.117.159.XXX
          To si děláš srandu, nebo fakt vůbec netušíš, o čem píšeš? Ten tvůj druhej odstavec měl znít

          Za zmínku stojí, že v roce 2010 jezdil s PU Cosworthu například Lotus a skončil desátý, v roce 2011 přešel na Renault a skončil zase desátý, od r. 2012 se přejmenoval na Caterham, poháněl ho pořád Renault a skončil postupně 10., 11. a 11.
          Lotus, který v letech 2012 a 2013 s PU Renaultu bral vždy čtvrté místo v PK, byl úplně jiný tým, bývalý a budoucí tovární tým Renaultu.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Tak jezdil s nima hlavně Williams a skončil 6. (2010) a 9. (2011). Pak přešel na Renault - a skončil 8. (2012) a znovu 9. (2013). Jinak řečeno s Renaultem to Williamsům jezdilo hůř než s Cosworthem.
        Až když přišla finanční injekce od Martini a hybridy od Mercedesu, nastalo zlepšení. Ale to už se srovnat nedá, to už byly úplně jiné motory.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Kalty

    Kalty

    165.72.200.XXX
    Super rozhovor Petře. Díky za něj! 01

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • El_Senor

    El_Senor

    89.111.73.XXX
    "Zaprvé, současné hybridy obrovsky popohnali vývoj ICE (motoru s vnitřním spalováním), který představuje základní schopnost Cosworthu, obzvlášť v souvislosti s návrhem spalování, efektivitou a se současnými technologiemi. Pokud jde navíc o přeplňované motory, tak pochybuji, že existuje na světě jiné společnost s tak rozsáhlými odbornými znalostmi ze závodění."

    Tady bych rekl, ze si trochu fandi. Je pravda, ze vsechny mozne souteze nesleduji, ale nejak se mi nezda, ze by zrovna Honda v porovnani s Cosworthem byla nejak pozadu v tom, ze by neumela navrhovat spalovani, efektivitu a nezvladala soucasne technologie a nebo ze by nemela obrovske zkusensoti z mnoha zavodnioch serii cehokoli. Proste tady to vidim na podobny optimismus co predvadela Honda v roce 2013/14 a vsichni vime jak to dopadlo. nerikam, ze se to nemusi Cosworthu povest, ale dokud neuvidim neuverim 03

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Smokie

      Smokie

      206.123.17.XXX
      On to podla mna celkom vhodne vysvetluje dalej v rozhovore 04

      "A nakonec, na rozdíl od Hondy, Cosworth nepřišel o svou závodní kulturu ani hluboké porozumění požadavkům, které jsou kladeny na dodavatele motorů Formule 1. Vedoucí personál má v tomto oboru třicetileté zkušenosti. Proto nepodcení technické výzvy ani časovou náročnost."

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • El_Senor

        El_Senor

        37.188.146.XXX
        Nevim, ale myslim si ze u Hondy take ted byli, kteri byly v F1 pred 10lety a ono ted nic. A co to je zavodni kultura a porozumneni zakaznikum? To jako Honda dela ted motory a kulturu zavodni nema? Ona nerozumi zakaznikum a nevi snad co chteji? Je to proste o motoru a zbytek se odviji od nej, bud se povede a je vse ok nebo motor stoji za ho.no a je jasne ze je to kulturou a neporozumnenim zakaznikovi 03 Proste to chce spickovy vyvoj a zbytek jde ruku v ruce 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama