Cosworth chystá návrat do F1, věří si na Ferrari i Mercedes. Čí vozy by mohl pohánět?

Petr Hlawiczka, 19. července 2017, 06:40 Google+

Cosworth pomáhá s formováním nových pravidel pro motory, která mají vstoupit v platnost od roku 2021, a připravuje se na svůj návrat do Formule 1. A věří, že se po zjednodušení současných pohonných jednotek bude moci hned vyrovnat těm nejlepším.

Počet komentářů:  14 komentářů (Poslední 20.07. 09:35) Napište svůj názor
F1 motor Cosworth

F1 motor Cosworth | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

Britský výrobce motorů sídlící v Northamptonu má na kontě 176 vítězství, v F1 naposledy poháněl v roce 2013 vozy Marussie. Nedávno se také zúčastnil schůzky týmů F1 s FIA, kde se diskutovalo o nových pravidlech. Láká ho možný přechod na jednodušší a levnější přeplňované V6 motory.

Jeho výkonný ředitel Hal Reisiger pro Autosport potvrdil, že návrat do F1 seriózně zvažují a že s některými týmy již jednali: "Myslím, že máme dostatečnou podporu existujících týmů. S některými jsme hovořili, což nám umožňuje se zavázat k návratu."

"Když se k dlouhodobějšímu působení odhodlá více týmů, tak je to vždy lepší. Máme některé ústní dohody na partnerství s určitými existujícími a budoucími týmy, což by nám umožnilo stát se trvalým motorovým partnerem," pokračuje Reisiger.

img-responsive

Cosworth v F1 naposledy poháněl před 4 roky Marussii | foto: F1NEWS.cz

Cosworth souhlasil s tím, že by hrál významnou roli v nové pracovní skupině, která by měla na starosti přípravu pravidel pro rok 2021. To, co je zatím navrhováno, by dle svého názoru zvládl vyrobit.

Bez MGU-H se budeme moci vyrovnat Ferrari či Mercedesu
F1 se podle něj ale musí zbavit rekuperace tepelné energie (prostřednictvím motorgenerátoru MGU-H napojeného na turbodmychadlo) současných pohonných jednotek. Ta některým výrobcům - zejména Hondě - činí potíže.

"Oceňujeme zapojení do procesu. Myslíme si, že jsme dobře přizpůsobeni návrat do F1, pokud by se pravidla pro motory změnila. Nutnou změnou musí být rekuperace tepelné energie, protože to je ten nejdražší prvek, který zabírá nejvíce času," popisuje ředitel Cosworthu.

"Pokud chce F1 nového dodavatele motorů od roku 2021, musí v této oblasti dojít k určitým změnám. Byli jsme přizváni k účasti v pracovních výborech, což s radostí přijímáme. Jsme tedy do toho procesu zapojeni a těšíme se na to."

img-responsive

Cosworth věří, že by si to mohl za nových pravidel rozdávat s Mercedesem či Ferrari | foto: www.cosworthformula1.com

Na otázku, zda má podle něj Cosworth dostatečnou infrastrukturu pro to, aby se se svým novým motorem mohl rovnat Mercedesu či Ferrari, Reisiger odpovídá: "Ano. Je to důležité nejen pro týmy, kterým bychom sloužili, ale také pro naši vlastní značku, abychom se nezapojovali, pokud bychom nemohli být konkurenceschopní. Máme skvělé historické jméno, chceme co nejvíce chránit svou značku, protože si přejeme lidem pomoci vyhrávat závody. A opravdu si myslíme, že na to máme!"

Spojení s Red Bullem a brzký začátek
Jedním z jeho případných partnerů by mohl být Red Bull vzhledem k tomu, že připravují motor pro vůz Aston Martin Valkyrie, který navrhl Adrian Newey. Pokud by se chtěli od roku 2021 vrátit, tak do roka musí přípravu nové pohonné jednotky zahájit.

"Normálně bychom začali v roce 2018. Vím, že se hovoří o možném uspíšení o rok, což by znamenalo vrhnout se do práce opravdu brzy. Myslím, že jedna z našich jedinečných schopností je vidět na motoru LMP1 - z konceptu na dynamometr jsme se dostali za 11 měsíců. Býváme velmi hbití, pokud jde o takový druh schopnosti. Nevím o žádných společnostech, které by byly tak rychlé, my to ale dokážeme," dodává Reisiger.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Cosworth chystá návrat do F1, věří si na Ferrari i Mercedes. Čí vozy by mohl pohánět?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 20.07.2017 09:35 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 14 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu

McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

RTL centrum

Formuli 1 si nově naladíte v UHD! Víte kde?

Doposud byla zrcátka na kokpitu

FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

Daniel Ricciardo se velmi těšil ze svého vítězství v závodě v Číně

Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

Nico Hülkenberg a Carlos Sainz v závodě v Melbourne v Austrálii

Sainz s Hülkenbergem jsou klíčem pro hladší vývoj vozu, chválí Bell

Haasu se vstup do sezony moc díky smůle nevydařil, auto má ale dobré

Dle Haasu měli hlavní rivalové, McLaren a Renault, zatím štěstí

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel při testu nové ochrany kokpitu během 1. tréninku v Silverstone

"Štít ještě není vyspělý pro nasazení příští rok," uznává Horner po vyslechnutí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  4. Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

  5. Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

  6. Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud