"McLaren měl poprvé rychlost na body," píše Vandoorne. Jaký byl rozdíl mezi motory?

Petr Hlawiczka, 13. července 2017, 06:20 Google+

Stoffel Vandoorne se ve svém posledním sloupku pro motorsport.com ohlíží za Velkou cenou Rakouska, v níž podle něj měl McLaren poprvé rychlost na to, aby skončil v první desítce. Proč k tomu nedošlo a nevybojoval ani bod?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 13.07. 22:03) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Rakouska 2017

Stoffel Vandoorne ve Velké ceně Rakouska 2017 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Z Velké ceny Rakouska jsme si sice neodvezli body, které jsme chtěli, přesto si myslím, že si všichni u McLarenu - Hondy mohou z víkendu odnést spoustu pozitiv.

Když začnu prvním tréninkem, tak naše rychlost v něm byla vlastně docela slušná. Samozřejmě, že jsme jezdili s novou třetí specifikací motoru Honda, ale zároveň jsme očekávali, že se nám bude celkem dařit, protože víme, že naše šasi je velmi dobré.

Nezapomínejte navíc, že je Rakousko krátkou tratí s některými pomalými a rychlými zatáčkami, které nám vždy sedí o něco lépe. Opravdu šlo jen o jemné vyladění nastavení v trénincích, v nichž jsme se co nejlépe připravovali na kvalifikaci.

Jaký je rozdíl mezi specifikací motoru Honda č. 2 a 3?
Hodně lidí se mě ptá na třetí specifikaci motoru a na to, jak se liší od specifikace č. 2, kterou využíval Fernando.

Abych byl upřímný, tak z kokpitu není v jejich výkonnosti žádný významný rozdíl a také data tento pocit potvrdila. Před námi je stále hodně práce na doladění nastavení před tím, než z ní budeme moci opravdu těžit.

Úvod závodu: dobrý start, první kolo zkomplikovaly kolize
Samotný start závodu se mi a Fernandovi opravdu podařil, ale žel se věci hodně zkomplikovaly, když se několik aut před námi špatně rozjelo. Pomalu odstartoval Renault, stejně jako Max Verstappena  Carlos Sainz, proto byl náš nájezd do zatáčky kvůli vyhýbání se všem těmto lidem narušen.

Potom jsem viděl kolizi mezi Daniilem Kvjatem a Fernandem Alonsem v první zatáčce. Musel jsem se ji vnějškem vyhnout, což mě žel nedostalo do perfektní pozice pro dlouhou jízdu do zatáčky č. 3, takže to bylo trochu náročné úvodní kolo.

img-responsive

Stoffel Vandoorne ve stoupání do 3. zatáčky | foto: McLaren

Penalizace Stoffela připravila o možnost bojovat o body
I tak si myslím, že jsme měli rychlost na body. Když jsme jezdili na čistém vzduchu, tak bylo naše tempo velmi dobré. Podle mě to bylo letos poprvé, co jsme měli skutečnou rychlost na to, abychom se pohybovali v první desítce za vozy Haasu, Force Indie a Williamsy.

Nakonec jsem se po zastávkách v boxech dostal do boje o body. Sotva jsme nasadili čerstvou směs, tak jsem bojoval s Renaultem o poslední bod, a Kimi Räikkönen byl za námi.

Tlačil jsem na to tak tvrdě, jak to jen šlo, abych zůstal před Kimim a nemusel ztrácet čas s modrými vlajkami, ale žel mi to trvalo příliš dlouho, než jsem ho pustil před sebe, a dostal jsem penalizaci v podobě průjezdu boxy. Nestálo nás to nakonec žádnou pozici, ale přišli jsme kvůli ní o boj o body.

Nejrychlejší sektory, jejich teoretické součty (červeně) a porovnání se skutečně dosaženými časy na kolo (modře)

Nejrychlejší sektory, jejich teoretické součty (červeně) a porovnání se skutečně dosaženými časy na kolo (modře) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Silverstone bude letos hodně odlišný
Už tento víkend následuje další závod. Silverstone se od Rakouska hodně liší: je mnohem delší a letos to tam bude dost odlišné od toho, jak jsme Silverstone znali v minulosti. Hodně zatáček se pojede na plno a půjde o velmi, velmi rychlý okruh. Proto si nemyslím, že pro nás půjde o jednoduchý víkend.

Jako obvykle se pokusíme optimalizovat všechno na voze, abychom z něj dostali maximum. Možná bychom se s britským létem mohli dočkat nějakých překvapení a snad i trochu deště, což by bylo fajn.

Myslím si, že naše auto je docela dobré, takže za deště by mohlo být skvělé. Rovněž v těžkých situacích nám poskytuje příležitost udělat něco jinak v oblasti strategie a dostat nás do konkurenceschopnější pozice.

Vytisknout

Diskuze: "McLaren měl poprvé rychlost na body," píše Vandoorne. Jaký byl rozdíl mezi motory?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 13.07.2017 22:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica během testu s Renaultem

"Fyzicky nemám s návratem do F1 už žádný problém," tvrdí Kubica po dalším testu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud