DISKUZE K ČLÁNKU Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení

Jedním z nejdiskutovanějších momentů Grand Prix Rakouska nebyla jenom kolize pár desítek metrů po startu, nýbrž otázka, zda muž na nejlepší startovní pozici Valtteri Bottas nepředvedl takzvaný "jumping start" neboli ulitý start.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Odstartoval Bottas přeci jenom dříve? FIA podává vysvětlení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 10.07.2017 12:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 3 lidé) 09.07.2017 21:06
To chápu, ale koukni na rozdíl mezi startem Seba… »
» Easy (Hlasoval 1 člověk) 09.07.2017 22:48
Vettel spíše poukázal na to, že měřicí technika… »
» Situs (Hlasoval 1 člověk) 10.07.2017 06:22
Co jsem našel ohledně toho měření startu tak to… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    85.207.108.XXX
    Podle videa je vidět, že to byl trošku letmý start od Valteryho. Pokud by to bylo z kopce, tak bych chápal, že se auto hnulo dříve než jezdec povolil spojku, ale protože je to tuším zde do kopce, tak je jasné, že Valtery musel malinko povolit spojku už před plnou akcelerací a podle videa to bylo ještě před zhasnutím světel. Pak nechápu, podle čeho se měří reakční doba, protože tohle rozhodně nebylo 201 tisícin po zhasnutí ale nějaký malý čas před.

    V atletice je povolená reakční doba jedna desetina, ale tam se to, pokud se nemýlím, neměří na základě odlepení od startovních bloků, ale jsou tam zátěžové bloky, které přesně vyhodnotí, kdy běžec začíná přesouvat energii do startovních bloků a pak teprve následuje nějaká doba, kdy se běžec skutečně pohne směr vpřed, neboť prvotní energie jde nejdříve přes svaly do kloubů a nějakou dobu pak trvá, než se se tělo vydá v pohybu do předu. Je to jako zmáčknutá pružina, která se nejdříve musí roztáhnout než vyskočí nad povrch. Takže tady srovnání není na místě.

    Vypadá to spíš, že Valtery začal drobně zabírat už před zhasnutím světel, ale k většímu povolení spojky došlo až dvě desetiny po zhasnutí světel a to ostatní teprve začali pouštět spojku. Z toho plyne, že ostatní jezdci ztratili vůči Valterymu tak čtyři desetiny.

    Jestli je to v normě, tak ok, ale přijde mi to divné. Jeden jezdec je už v pohybu v rámci tolerance, dejme tomu 20 cm, a druhý teprve dvě až tři desetiny reaguje na zhasnutí a další desetinu mu třeba trvá těch prvních dvacet čísel a rázem je tu čtyři desetiny rozdíl a jen díky tomu, že jiný jezdec začal pohybovat dříve než světla vůbec zhasli, ale v rámci nějaké tolerance. Ale chápu, že v F1 to nelze tak jednoduše měřit jako v atletice a počítat s nějakou základní lidskou reakcí, neboť auto může být v nějakém pohybu aniž by jezdec plně akceleroval.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • sympaťák

    sympaťák

    78.157.160.XXX
    Vettel si zasloužil diskvalifikaci za Soči,v normálním provozu by byl bez papírů.Je to šampón bez hanby.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Co jsem našel ohledně toho měření startu tak to vypadá že se o to stará ten zmíněný signál z transpondéru jak je uvedeno v článku. Ten nejspíše co by senzor vyhodnocuje projetí elektromagnetickým polem způsobený těmito články ve startovních pozicích [odkaz na stránku] . Ta elektromagnetická oblast má samozřejmě také určitý rozsah, mluví se o asi 15cm, čili též je tam vlastně jistá prodleva.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Easy

      Easy

      82.144.151.XXX
      Tohoto jsem si např. na Monze nikdy nevšiml. Okruhové smyčky na asfaltu viditelné jsou, ale toto? Tak si říkám, jak to asi snímalo Vettelův vůz, když stál mimo chlívek 04
      A co teprve Massa, který kdysi svou pozici o značný kus přejel...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • sympaťák

    sympaťák

    78.157.160.XXX
    Chlapci od Mercedesu umí a Vettel je velká ostuda F1 .

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Easy

    Easy

    82.144.151.XXX
    Konečně černé na bílém!
    Přesně k tomuto závěru jsme došli ve zdejší diskusi - Valtteri to jednoduše se ŠTĚSTÍM trefil. Stačilo málo a mohl být penalizován.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Situs

      Situs

      85.70.164.XXX
      Málo? Jestli jsem to dobře pochopil tak měl rezervu ještě 2 desetiny. Nebo ne?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        193.86.205.XXX
        jasně! to je ale věc názoru, zda jsou dvě desetiny málo, nebo ještě slušná rezerva11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Easy

        Easy

        82.144.151.XXX
        No ty cca 0,2s je běžná reakční doba. Bottas to tam střelil dle mého názoru náhodou a možná to ani sám nechtěl, jenom prostě už moc chtěl odstartovat 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Situs

          Situs

          85.70.164.XXX
          Právě, vše nasvědčuje tomu že to tam prostě se štěstím trefil, ale pak nechápu tu reakční dobu 2 desetin. Rád bych věděl co ten údaj přesně znamená.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Jezdec má dle pravidel FIA možnost zariskovat a v rámci dvou desetin zkusit trefit start. To je opravdu o štěstí, protože fyziologické reakce pilot nezrychlí.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              To chápu, ale koukni na rozdíl mezi startem Seba a Bottase, ty 2 desetiny rozdílu nejsou málo, jak by to vypadalo kdyby to někdo trefil na reakční dobu 0.00? Já si ten start nedovedu představit po tom co jsem viděl Bottaseův 0,2 07

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Easy

                Easy

                82.144.151.XXX
                Jak píšu níž... Skutečná reakce byla určitě rychlejší než těch cca 200ms, co uváděli v přenosu. Proto mi z toho vychází zpoždění u zhasínání světel.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Easy

            Easy

            82.144.151.XXX
            Už ti asi rozumím... Ty máš na mysli ten údaj, co tam uváděli během přenosu, viď? To je opravdu záležitost způsobu měření od-do... Kdo ví, zda ta světla zhasnou s téměř nezměřitelným zpožděním od příjmu signálu ke zhasnutí. Opravdu by mě tato technická problematika zajímala, nejraději bych zašel s Charliem na kafe 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Abych to teda pochopil, co definuje faktický start jezdce? Jak se získá reakční doba? To je rozdíl mezi zhasnutím světel a .....?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama