Kdo se objevil na setkání dodavatelů motorů? Jejich rodina se může rozrůst

Robert RoBertino Pavelka, 5. července 2017, 13:20 Google+

Chcete si udělat malý test? Tak na chvilku nechte google googlem, neotvírejte statistické stránky a zkuste vyjmenovat pohonné jednotky, které hřměly ve Formuli 1 před dvaceti lety. Byly čtyři? Šest? Osm nebo ještě více?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zapojí se do F1 i další výrobci motorů? (ilustrační foto)

Zapojí se do F1 i další výrobci motorů? (ilustrační foto) | foto: HaJ

Sdílejte článek

Pokud pomineme agregát Petronas, což nebylo nic jiného než upravená pohonná jednotka Ferrari, pak se ve vozech ročníku 1997 objevilo osm různých motorů: Ferrari, Ford, Hart, Mercedes, Mugen-Honda, Peugeot, Renault a Yamaha. Další prozkoumání nám ukáže, že pouze Renault a Ford (nepočítáme-li už zmíněné Ferrari/Petronas) dodávaly agregáty dvěma týmům. Z dnešního pohledu se tato situace zdá být téměř utopií.

Možná i proto se ve Formuli 1 a FIA zabývají plány na úpravu současných pravidel týkajících se motorů, aby se zájem ze strany výrobců zvýšil. Ostatně něco v tomto směru naznačil už Ross Brawn, ale prozatím šlo spíš o povšechné informace. Ostatně v březnu proběhla první schůzka současných dodavatelů, na které se objevili zástupci skupiny Volkswagen.

Noví majitelé F1 dobře chápou potenciál své sportovní oblasti a rozšíření dodavatelů by určitě přineslo zajímavé srovnání, ale pořád je tu případ Hondy, která od svého návratu v roce 2015 klopýtá za svými třemi soupeři. I proto se hovoří o novém rámci pravidel, který by adeptům na dodávky motorů nabídl vyhovující nebo dokonce atraktivní podmínky. A že to nemusí být jenom zbožné přání, naznačila i druhá oficiální schůzka, která proběhla v pondělí za premiérové účasti značek Aston Martin, Cosworth, Zytek a Magneti Marelli.

img-responsive

Ve startovním poli 1997 bychom našli osm různých značek motorů | foto: Williams F1 Team

Podobná setkání lze považovat za pozitivní a pokud FIA správně vyhodnotí zpětnou vazbu od všech účastníků a zužitkuje je v předkládaných pravidlech pro rok 2021, mohli bychom se opět dočkat širšího pole pohonných jednotek. Tím by se opět posílila pozice Formule 1, jak uvedli noví majitelé, technologie motoru nemůže jít zpět, musí nadále představovat vrchol motorsportu.

Server motorsport.com uvedl, že následujícím krokem po zmíněné schůzce bude individuální konzultace s jejími účastníky. FIA a vlastníci obchodních práv F1 poté zformulují společný návrh na nové specifikace pohonných jednotek. Podle zveřejněných plánů by další setkání na podobné úrovni mělo proběhnout do 21. září letošního roku, tedy ještě před svoláním Světové rady motorsportu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Kdo se objevil na setkání dodavatelů motorů? Jejich rodina se může rozrůst

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s McLarenem v Singapuru

Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W08 EQ Power+

Mercedes letos už slabiny svého vozu nevyřeší, připouští Hamilton

Sergio Pérez na tiskovce v Itálii

Sergio Peréz poslal necelé 4 miliony korun na pomoc obětem zemětřesení

Daniel Ricciardo v závodě v Singapuru

Silniční a F1 motory nemají žádnou spojitost, zaměřme se na velkolepost, vybízí Horner

Na projížďce horami se čtyřkolkou

Farmáři se pustili do Hamiltona kvůli pokryteckému přechodu na vegánskou dietu

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 poháněným Hondou

"Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

Kimi Räikkönen po nehodě před sebou hrne Red Bull Maxe Verstappena

"Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stroll Verstappena v jednom směru udolal, ale

Srovnávání Strolla s Verstappenem může skončit, zní od Williamsu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Katastrofa, všechno špatně!" Italská média mohutně kritizují Ferrari a Vettela

  2. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Na pódium nemáme auto, tvrdí Bottas

  4. Partnerství Renault a Red Bull se rozpadá, co na to Ricciardo a Verstappen?

  5. KVALIFIKACE: Red Bul se musel sklonit před Vettelem, Hamilton až ve třetí řadě

  6. GP Singapuru: Obě Ferrari skončila v první zatáčce, čehož plně využil Hamilton

reklama