"Před snížením odměn týmům se podíváme na jejich náklady," slibuje Brawn

Petr Hlawiczka, 21. června 2017, 06:20 Google+

Šéfové Formule 1 podle Rosse Brawna odhalí týmům budoucnost sportu před tím, než sáhnout po změně v rozdělování peněz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari je týmem, který se díky předchozímu šéfovi Berniemu Ecclestoneovi těší z největších finančních bonusů bez ohledu na dosažené výsledky

Ferrari je týmem, který se díky předchozímu šéfovi Berniemu Ecclestoneovi těší z největších finančních bonusů bez ohledu na dosažené výsledky | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Šéf F1 Chase Carey se svými kolegy nedávno uvedl, že by rád viděl spravedlivější přerozdělování peněz, až v roce 2020 vyprší Concordská smlouva. Klíčem je přesvědčit větší, nejlépe placené týmy, aby souhlasily s nižším příjmem na základě nižších nákladů, k čemuž dojde po změně pravidel.

Brawn má přijít s definicí nového technického balíku včetně nového motoru od roku 2021, což by mělo přispět k výraznému snížení výdajů a zkvalitnění soutěže.

"Diskuse o úpravách čísel jsou s týmy obtížné, pokud jim nepředstavíte obě strany. Musíme jim prezentovat představu, jakým směrem se podle nás bude sport ubírat, pokud jde o jejich investice, protože ty jsou obrovské," říká Brawn.

"Podle mě je férové říct, že v F1 neexistuje tým, který by omezení nákladů neuvítal. Připravujeme s FIA naše řešení a návrhy, pomocí nichž bychom to dosáhli. Momentálně stavíme tým, a z oznámení uvidíte, že je mnohostranný - zahrnuje techniky i obchodníky," pokračuje 62letý Brit.

img-responsive

Noví šéfové F1 hodlají změnit způsob rozdělování peněz | foto: Liberty Media

Mezi ně patří například bývalý finanční ředitel Hondy, Brawnu a Mercedesu Nigel Kerr, jehož jmenování bylo oznámeno minulý měsíc. Na starost dostal nastudovat současné výdaje týmů a předvedení toho, jak se mohou změnit s novým balíkem pravidel.

"Musí jít samozřejmě o spolupráci s FIA, která je regulátorem našeho sportu. Oni dělají konečné rozhodnutí o tom, co se ve sportu děje. Chceme doplňovat a podporovat takové aktivity a činit návrhy, kterou jsou podle nás pro sport dobré. Ale debaty o změnách částek musí jít ruku v ruce s tím, jak řídíme náklady, nebo s potřebnými investicemi v F1.

Nechceme, aby F1 byla hloupější. Myslím, týmy o ni stále musí usilovat. Nechceme, aby byly všechny stejné - stále by v ní měla být Ferrari, Mercedesy, Red Bully, týmy chtějí vyvíjet úsilí a vítězit. Nechceme však dominanci.

Potřebujeme prostředí, v němž se daří týmu, jenž odvádí opravdu dobrou práci. Ale ne situaci, kdy finanční síla týmu umožňuje získat dominantní pozici, jak k tomu docházelo v posledních několika letech," dodává Brawn, jenž se pokusí zformovat F1 k lepšímu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Před snížením odměn týmům se podíváme na jejich náklady," slibuje Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergej Sirotkin při posledních sezónních testech v Silverstone, první den

Na scénu vstupuje Sirotkin. Ruský pilot by měl v Abú Zabí testovat s Kubicou pro Williams

Kevin Magnussen se o názory okolí příliš nestará

Zlý muž? Tomu se v našem týmu smějeme, říká Magnussen

Zaměstnanci, pohonné jednotky a monopost Mercedesu na parkovišti před továrnou

FOTO: Mistrovské oslavy Mercedesu v továrnách v Brackley a v Brixworthu + VIDEO

FIA

Gesto dobré vůle: FIA odlehčí od dluhů Manoru

Kubica a jeho soupeři stále čekají na rozhodnutí Williamsu

Williams stále vyčkává a popírá, že by Kubica měl jistou smlouvu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg a Toto Wolff v Austinu

"Zlomyslný" Rosberg využíval všechny zbraně, tvrdí šéf Mercedesu. Co na to Nico?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toro Rosso oznamuje své jezdce pro rok 2018

  2. Ferrari by odchodem z Formule 1 ušetřilo 2,9 miliardy korun

  3. "Proti Fernandovi jsem si vedl velmi dobře," hodnotí Vandoorne. O Renaultu má jen dobré zprávy

  4. Nevíte co s penězi? Kupte si třeba vůz, ve kterém Schumacher vyhrál GP Monaka

  5. Rosberg se s Hamiltonem nenáviděli. "Teď můžeme být zase kamarádi," myslí si Nico

  6. VIDEO: Alonsův debut s vozem LMP1 při testech s Toyotou v Bahrajnu

reklama