"Stupidní cirkus," zuřil Kvjat. Černá neděle Toro Rosso z blízka

Robert RoBertino Pavelka, 11. června 2017, 23:55 Aktualizováno 12.6.2017, 01:10 Google+

Kolize na začátku kanadské Grand Prix do velké míry ovlivnila následující události závodu. Carlos Sainz jr. skončil po kolizi s Grosjeanem v bariéře u třetí zatáčky a jeho neovladatelný vůz ještě stačil smést Williams Felipe Massy.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 14.06. 23:53) Napište svůj názor
Carlos Sainz skončil podobně jako v prvním tréninku i v závodě

Carlos Sainz skončil podobně jako v prvním tréninku i v závodě | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Při detailním pohledu na záznam celého incidentu bylo evidentní, že Carlos Sainz jr. vůbec Grosjeana po svém pravém boku neregistroval. Jak uvedl, nejspíš se mu jeho haas dostal do slepého úhlu. Poté následoval náraz pravým zadním kolem do levého předního Grosjeanova vozu, Španělovo Toro Rosso proletělo bokem přes zatáčku a zasáhlo Felipe Massu jedoucího na osmé pozici.

"Bylo to trochu nešťastné, když se podívám zpátky, těžko šlo udělat něco jinak, protože když jsem se podíval do zpětného zrcátka, Romaina na pravé straně jsem vůbec neviděl," obhajoval se Sainz jr., i když jeho vina byla víceméně zřejmá.

V průběhu výjezdu safety caru se na obrazovkách objevilo upozornění, že incident mezi Sainzem jr. a Massou (Grosjean tam uveden vůbec nebyl) bude vyšetřován po závodě. Komisaři nakonec rozhodli, že vina je na straně Carlose Sainze jr., který předvedl neopatrný a potenciálně nebezpečný manévr. 

img-responsive

Romain Grosjean musel zvládnout závod prakticky na jedné sadě | foto: Haas F1 Team

"Pilot vozu startovní číslo 55 tvrdil, že zkontroloval situaci pohledem do zrcátka, ale vůz startovní číslo 8 se nacházel ve slepém úhlu, proto ho neviděl. Bez ohledu na tento fakt a závěr, že kolize nebyla způsobena záměrně, předpoklad pilota vozu číslo 55, že vedle něj nikdo není a tudíž může udělat přesun na trati, byl neopatrný a potenciálně nebezpečný. Dokazuje to i následná kolize s vozem číslo 19, která byla přímým důsledkem tohoto incidentu, který vedl k odstoupení tohoto vozu," uvádí se ve zdůvodnění sportovních komisařů.

Carlos Sainz jr. bude v dalším závodě za dva týdny potrestán ztrátou tří míst na startu, navíc do jeho závodní licence přibyly dva trestné body, takže jich má v současné chvíli na svém kontě sedm.

img-responsive

Daniil Kvjat se v Kanadě pořádně naštval | foto: Red Bull Content Pool

Kvjat se rozčílil na komisaře

Daniil Kvjat se na začátku závodu dostal do potíží v zaváděcím kole kvůli motoru. Pravidla dovolují pilotovi opět zaujmout místo na startu pouze pokud se mu to podaří se na svou pozici vrátit před první čarou safety caru, jinak musí odstartovat z boxové uličky. Kvjat zpočátku dostal penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou, ale později mu byla změněna na desetivteřinový trest. Kvjat se později nelichotivě vyjádřil na adresu sportovních komisařů.

"Mají práci, která dle mého názoru není vůbec těžká, ale nedělají ji správně. Dnes na svých stanovištích spali, asi by potřebovali pořádnou dávku kávy. Měli by tohle hloupé pravidlo zrušit, komu vlastně prospívá? Jsme taxikáři, nebo piloti F1? Nechápu to, je to cirkus, stupidní zk*****ý cirkus," zuřil po závodě ruský pilot.

"Půjdu a promluvím si o tom s Charlie Whitingem. Je to otravné, opravdu otravné. Tak jednoduchá práce a neudělají ji správně. Možná by bylo lepší jít do ústraní, nechci někomu říci něco špatného, zvláště nechci, aby to byl Charlie. Nejdřív musím porozumět tomu, kdo a jak tu práci dělá. Vím, že šéf našeho týmu po deset kol jednal s FIA o tom, že nemůžeme dostat nový trest, načež oni pouze říkali »promiňte, ale dostanete«," pokračoval ve svém rozhořčení Kvjat.

Když si odpykával trest na konci 51. kola, došlo k problémům s maticí u pravého zadního kola. Mechanici museli přinést celou novou sadu pneumatik a Kvjat se propadl z devátého na poslední místo. Poté šéf týmu usoudil, že jízda na ztracené pozici nemá cenu a Kvjata ze závodu odvolal.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Stupidní cirkus," zuřil Kvjat. Černá neděle Toro Rosso z blízka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 14.06.2017 23:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Kanadě

NEJVYŠŠÍ RYCHLOSTI v Kanadě: Vettel s 344 km/h těsně před Mercedesy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud