PROHLÁŠENÍ po závodě: Dusno u Force Indie?

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Albert Hadáček / Robert RoBertino Pavelka, 11. června 2017, 21:57 Aktualizováno 12.6.2017, 01:40 Google+

Jak hodnotí dnešní závod v kanadském Montrealu jednotliví jezdci a představitelé týmů?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 12.06. 19:18) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Kanadě

Lewis Hamilton v Kanadě | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Získal jsem tady před 10 lety své první pole-position a své první vítězství, takže to tento víkend zopakovat je neuvěřitelně zvláštní. Opravdu musím poděkovat svému týmu za to, že mi tohle umožnil. Kluci v továrně pracovali tak usilovně na tom, aby vyřešili naše potíže z posledního závodu, uplatnili to tady a opravdu to Ferrari vrátili. Jsem v sedmém nebi.

Valtteri Bottas, 2. místo
Jako tým jsme tohle první a druhé místo opravdu potřebovali pro získání těch bodů a po Monaku jsem opravdu dojat tím, jak tým všechno zvládl. To, o kolik jsme se za poslední 2 týdny zlepšili, je působivé.

Toto Wolff, šéf stáje
Letos již bylo divoké akce dost, dnes jsme mohli jen tak kroužit, takže za nás dobré. V týmu teď panuje úleva, jelikož jsme se dokázali po náročném víkendu v Monaku vrátit. Lewis je skvělý, oba jezdci spolupracují skvěle, respektují se a to je skvělé. Posledních deset dní jsme jeli 24/7 v trojsměnném provozu, všude se pracovalo. Musíme ale dřít dál, úleva přijde až v Abú Zabí a doufejme, že to bude šťastný konec.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Ferrari mělo problémy hned na začátku, Vettel si poškodil křídlo a závod nedošlo tak k žádnému většímu závodění, ale i tak si našel cestu jak se proklestit skrze takřka celé pole. Pak tam bylo to s Force Indií, byla to sranda. Peréz byl prostě pomalejší. Kdyby tam nechali Ocona, tak by se Vettel třeba nedostal tak dopředu, což by pro nás bylo lepší.


RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Já jsem se bavil jenom tehdy, když jsem viděl cílovou vlajku. Bylo to těžké. Po celý závod jsem se bavil, a abych byl upřímný, tak rychlí jsme zas nebyli. Byli jsme pod tlakem, nemohl jsem si dovolit udělat žádnou chybu a začínalo mi být docela horko. Má soustředěnost byla vyzkoušena, ale užil jsem si to. Je to úžasné být na pódiu.

Max Verstappen, nedokončil
Je to děsné. Najednou jsem přišel o výkon. Chtěl jsem znovu na plyn a potom bylo vše černé. Nemohl jsem ani komunikovat s boxovou zídkou, prostě vůbec nic. Je to dost zásadní rána, zvlášť, když jste druzí. Start byl skvělý, neprotočila se mi kola a myslím, že to byl nejlepší start co jsem v Red Bullu kdy měl. Nevšiml jsem si, že bych se Vettela dotkl, ale to se prostě občas stává. Ale nakonec jsem nezískal nic, takže to ne na nic. Vím, že auto není dost dobré na druhé místo, ale mohl jsem si tuto pozici udržet, protože bylo vidět, jak se tu těžko předjíždí. Odjížděl jsem Bottasovi a mohl jsem být na bedně.

Christian Horner, šéf týmu
Tento víkend jsme dosáhli pokroku, proto to byla obrovská škoda, že jsme tak brzy ztratili o Maxe. Jeho motor najednou přišel o napájení, nefungovalo mu ani rádio, takže jsme neslyšeli jeho šťavnaté hlášky. Kanada odhalila veškeré naše slabiny, příští závod bude také náročný. Větší šance budeme mít později, např. v Maďarsku.


FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Chtěl jsem dnes získat tu hezkou trofej. Bylo to nechutné, že ji dali před nás při hymně. Začátek závodu nám nevyšel, ale věřil jsem, že se dostaneme zpět a budeme bodovat o pódiu, žel nám ke konci jedno kolo scházelo.

Na start se musím ještě jednou podívat – přišel jsem o 3 pozice a křídlo mi o samo neupadlo. Max mi z něj kus urazil, ale nemyslím si, že by to udělal naschvál, protože při tom je velmi vysoké riziko defektu.

Kimi Räikkönen, 7. místo
Brzdy nepomohly. Bohužel. Měli jsme po zastávce dobrou rychlost. Dojížděl jsem auta a potom se objevil problém, od té chvíle už bylo těžké někoho stíhat. Ale tady je to na brzdy náročné, nicméně by to i tak bylo vždy těžké, tady je třeba dobrá rychlost na rovinkách.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Bohužel náš závod byl ovlivněn už od začátku, kdy bylo poškozeno Sebovo auto a nemohl tak jet naplno. Zpočátku data ukazovala, že to není vážné, ale potom se ulomil kus křídla a to bylo horší, musel do boxů. Kimi měl ke konci problém s brzdami. Od zítra v Maranellu budeme analyzovat a získáme potřebná data, abychom se připravili na závod v Baku.


FORCE INDIA

Sergio Pérez, 5. místo
Strávil jsem v podstatě celý závod za Ricciardem v rámci DRS, byl jsem blízko. Potřeboval jsem však jednu chybu, probrzdění, ale jel perfektní závod. Neudělal jedinou chybu. Když mě tým požádal, abych pustil před sebe Ocona, blížili jsme se autům o kolo pozadu a tak jsem požádal o šanci. Nakonec jsem měl 40 kol na to to zkusil, ale Daniel neudělal chybu. Esteban jel za mnou 40 nebo 50 kol na novějších pneumatikách a nebyl dost blízko, aby to zkusil. Závěr dopadl tak, jak to bylo zasloužené. Všichni pracujeme pro tým, já pro Force Indii a chci pro ně co nejlepší výsledek. Musíme jen přijít s plánem a řešením do budoucna pro podobné případy. A potom, kdybychom se tam znovu ocitli, budeme vědět, co dělat.

Esteban Ocon, 6. místo
Ještě jsem se Sergiem nemluvil, ale byl to skvělý závod. Jeli jsme naplno, jen škoda, že jsem se nedostal k šanci, abych mohl zkusit předjet Ricciarda. Myslím si, že jsem na to měl rychlost, takže dnes byla i možnost dostat se na pódium, ale to je prostě závodění. Budeme to muset ještě prodiskutovat v rámci týmu. Můj čas ještě přijde.

Otmar Szafnauer, šéfinženýr
Hovořili jsme o výměně pilotů brzy, ale Sergio chtěl čas, aby zkusil předjet Ricciarda sám, protože se objevil provoz. Souhlasili jsme a zatímco jsme měli čas stíhat, dojelo nás Ferrari a v tu chvíli už nebyla možnost je prohodit, protože to chce tak dvě až tři sekundy. Otázkou je, zda měl Ocon rychlost na to Ricciarda předjet? A to nevíte. Pokud by tomu tak bylo, prohodili bychom je, ale kdyby se to nepovedlo, museli bychom to udělat znovu. A to se nevyplatí. Takže je to v pořádku. Kdybychom věděli na 100 %, že by na to měl, udělali bychom to, ale nevěděli jsme.


RENAULT

Nico Hülkenberg, 8. místo
Dnešní závod byl pro nás celkem pozitivní, všechno šlo hladce, i když občas hodně foukalo, auto se pak zmítalo na rovinkách zleva doprava. Samozřejmě nám pomohl fakt, že pár pilotů odstoupilo, ale konečné osmí místo je dobré a čtyři body nejsou špatným výsledkem, protože na tomto okruhu jsme se obávali, jak dopadneme.

Jolyon Palmer, 11. místo
Skončil jsem podruhé na dosah bodovaných příček. Je to hodně frustrující, na začátku jsem ztratil hodně díky chaosu, který panoval v zatáčce 3, pak jsem uvízl za Grosjeanem po dobu nějakých 60 kol a nedokázal jsem se nikdy dostat tak blízko, abych zaútočil. Myslím, že rychlost byla lepší než dřív a kdybych mohl začít na lepším místě na startu, mohl bych bodovat. Závod byl dobrý, prostřední část kvalifikace pozitivní, takže musíme pokračovat v tvrdé práci.

Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Závod v Montrealu byl pro nás dobrý, výsledky pozitivní a jsme rádi, že pokračujeme v řadě bodovaných výsledků, které narušilo jenom nešťastné odpadnutí v Monaku. Dnes jsme stáhli odstup od Williamsu, naší snahou zůstává šesté místo v Poháru konstruktérů, kterého chceme dosáhnout ještě před letní pauzou. 

Nico jel výborný závod, byl dostatečně rychlý, získal určitý odstup a dokázal si ho udržet. Soustředil se a nijak se ho nedotkly události kolem něj, včetně potrestání jiných pilotů. Jolyon měl podobnou strategii a nakonec dosáhl podruhé jedenáctého místa. Prioritou u něj je, aby se dokázal kvalifikovat lépe a mohl tak zaútočit na bodované příčky a přispět k úsilí týmu zlepšit své postavení v Poháru konstruktérů.


WILLIAMS

Lance Stroll, 9. místo
Je to velmi zvláštní, cítím se skvěle. Začátek sezóny byl pro mě dost náročný a vždycky se do závodu něco připletlo. Věděli jsme, že na to máme, ale měli jsme vždy nějakou kolizi nebo technickou závadu. Dnešek byl čistý. Ještě před víkendem, jsem si říkal, že když se to takto sejde, tak by to mohlo dopadnout a ono to vyšlo.

Felipe Massa, nedokončil
Jsem velmi zklamaný, že byl konec po třech zatáčkách. V té kolizi jsem byl jen cestujícím. Myslím, že do Carlose někdo narazil, ale já bylo jediné auto v té nehodě. Je škoda, že závod skončil takto, zvlášť, když bylo auto tak konkurenceschopné a mohli jsme získat dost bodů.

Paddy Lowe, technický ředitel
Gratuluji Lancovi, první Kanaďan od Jacquese Villeneuvea a získal body doma. Skvělý příběh. Vzhledem k náročnému startu je to pro nás jako výhra. Jel neuvěřitelně. Ukázal sílu a předjížděcí manévry, body si zasloužil. Ze sedmnáctého místa na deváté včetně boje s dvojnásobným mistrem světa, kterého si podal. Myslím, že se mu po dnešku zvedlo sebevědomí.

Na druhé straně garáže měl Felipe smůlu. Měl dobrý start, ale potom ztratil pár míst v důsledku bojů v první a druhé zatáčce. A potom ho sestřelil Carlos, za to nemohl. Je to škoda, rychlost byla dobrá. Získali bychom dost bodů. Nyní se těšíme na další závod. Auto by tam mělo být také slušné a rychlé.


HAAS

Romain Grosjean, 10. místo
Není moc co dodat. Byl jsem na vnitřní straně, Carlos jel zvenku a dvakrát změnil směr doprava. Po prvním manévru jsem vyjel na trávu a pokoušel se vrátit zpátky, ale trefil mě do předního kola. Bylo to hodně nebezpečné a s se Carlosovým jednáním nejsem vůbec spokojen. Naštěstí se nic vážnějšího nestalo, i když to na první pohled vypadalo hodně nebezpečně.

Začali jsme opravdu hodně špatně a v prvním kole museli měnit pneumatiky, vydržely 69 kol, což je na superměkké opravdu dobré. Vyměnili jsme ještě přední křídlo a znovu vyrazili do boje. Byl to těžký závod, na konci jsme potřebovali trochu štěstí a to přišlo díky Alonsově odstoupení, na tom jsme vydělali. Pro tým je to skvělý výsledek, jen jsme dnes trochu ztratili na rychlosti.

Kevin Magnussen, 12. místo
Pokud jde o můj trest, přidal jsem plyn a čekal, že virtuální safety car skončí, předjel jsem Vandoornea dřív, než se tak stalo. Nebyl jsem si zcela jist, takže jsem ho zase pustil zpátky. Když to uděláte, je to běžně v pořádku. Přenechal jsem mu pozici, byl vpředu na stejném místě jako před VSC. Beru to jako nespravedlivé rozhodnutí, i když se takové věci stávají. Moje šance na body tak skončila. Bojoval jsem velmi tvrdě a dobře jsem odstartoval, bohužel nezafungovala opačná strategie. Můj víkend to nebyl, ale doufám, že se to brzy obrátí v můj prospěch.

Günther Steiner, manažer týmu
Pro nás to byl hodně napínavý závod. Nezačalo to dobře, když se Romain srazil se Sainzem a propadl se na poslední místo, když musel měnit přední křídlo. Za normálních okolností tím závod skončí, ale všichni jsme bojovali a Romain odvedl skvělou práci, když absolvoval 69 kol na jedné sadě pneumatik - to je jedním slovem úžasné. Kevin se také pohyboval na bodovaných místech, ale pak přišel trest za předjíždění v režimu VSC. Přenechal Vandoorneovi pozici, ale bylo rozhodnuto o jeho penalizaci.

Celkově jsem s víkendem spokojen, i když to vypadá, že jsme nedosáhli toho, co jsme chtěli. Nakonec máme bod, což znamená, že jsme letos bodovali v pěti ze sedmi závodů - jen v prvním jsme nedojeli oběma vozy. Když si povedeme jako dnes, můžeme vždy získat body a o to se budeme snažit nadále. Výzva je opravdu velká, pokračujeme v našem snažení.


SAUBER

Marcus Ericsson, 13. místo
Celkově to byl těžký víkend, ale v závodě jsem z vozu vytěžil maximum. Během závodu jsme udělali značný pokrok při práci s pneumatikami. Tempo, kterého jsem dosáhl, bylo po celý závod obdobné jako u našich soupeřů. Na tom musíme postavit naše poznatky pro závod v Baku.

Pascal Wehrlein, 15. místo
Byl to obtížný víkend - jednak kvůli nehodě v kvalifikaci a také proto, že jsem nedokázal držet krok s ostatními. Musíme zjistit, co bylo příčinou a jestli s ní dokážeme něco udělat. Prozatím se musíme co nejvíce soustředit na následující závod.

Moniša Kaltenbornová, vedoucí týmu
I když jsme očekávali, že to bude hodně těžký víkend, výsledek je pro nás velkým zklamáním. Navzdory náročným podmínkám Marcus odvedl velmi konzistentní výkon a vedl si velice dobře. Pascal si nedokázal poradit s pneumatikami - neustále probíhá proces zkoumání, v čem jeho potíže spočívají. Také analyzujeme změny v aerodynamické konfiguraci, které jsme u jeho vozu museli provést kvůli jeho kvalifikační nehodě.


MCLAREN

Stoffel Vandoorne, 14. místo
Byl to těžký závod. Myslím, že jsme to tušili už před jeho začátkem. Na rovinkách to bylo obtížné, také jsme museli šetřit palivo, což nás hodně limitovalo. Rychlost ostatních vozů byla opravdu působivá, takže jsme si připadali tak trochu jako sedící kachny. Nakonec jsem se dostal do cíle, ale ne s výsledkem, ve který jsme doufali. 

Bylo hodně těžké se udržet ve skupině před námi, když se nám to podařilo, byli jsme zranitelní a neměli sílu k obraně, takže musíme přijít na nějaký trik, abychom udrželi vozy za sebou, pak už to bude mnohem zajímavější. Ale nejsem nijak smutný - snažím se pokračovat v naší práci. Jen doufám, že se brzy dočkám zlepšení, abychom opravdu mohli s ostatními závodit na úrovni.

Fernando Alonso, nedokončil
Dnešek byl náročný, a to hlavně díky výkonnostnímu deficitu na rovinkách, všichni nás tam stahovali, což bylo i nebezpečné. Nedojeli jsme, ale pokusíme se o to příště. Po 16 letech mi zisk jednoho bodu život nezmění, ale pro tým je třeba nějaké body přivézt. Kluci na motorech zapracovali a pro ně se snažím dělat maximum, abychom to nějak dohnali.

Zak Brown, šéf McLarenu
Lidé mluví o bodech, to ale nadhodnocují. Mohl z toho teda být bodík.Zase motor odešel bez jakéhokoliv náznaku, tohle je už ale letos ohraná písnička. Je to frustrující. Zatím jsme to ještě nezkoumali, ale žádná očividná příčina se neobjevila. Tým je samozřejmě zklamaný, lidé mají svěšené hlavy, ale musíme se snažit. Hodně teď diskutujeme o všech možnostech, abychom se někam posunuli. Nelze jen čekat a doufat, že se něco stane, musíme být proaktivní. 


TORO ROSSO

Carlos Sainz, nedokončil
Odstartovali jsme průměrně, nic jsme nezískali, ale ani neztratili. Do druhé zatáčky jsem najížděl vnějškem, abych se přiblížil k Alonsovi, pak ale vůbec nevím, co se stalo. Koukal jsem na to až v televizi. Měl jsem napravo jeden Haas, v mrtvém úhlu, vůbec jsem ho neviděl. Srazili jsme se a už jsem se vezl. Ve třetí zatáčce jsem pak ještě nabral Felipeho Massu a skončil ve zdi. Díky bohu, že se mi nic nestalo.

Daniil Kvjat, nedokončil
Velké zklamání. Problémy začali už v zavádějícím kole, můj motor vypadl a já musel stíhat vozy přede mnou a nestihl jsem to do linie safety caru. Za to jsem dostal penalizaci. Ale i tak to bylo deváté místo, takže rychlost dnes byla velmi dobrá! Bohužel během zastávky jsem měl problém a musel odstoupit. Bylo pozdě to napravit a ztratil jsem tam příliš mnoho času. Udělal jsem, co jsem mohl, ale je k naštvání, že kdykoliv máme dobrou rychlost, něco se stane a pokazí. Je to frustrující, odměnu jsme si dnes zasloužili.

Franz Tost, šéf týmu
Kanadský víkend byl pro nás obtížný - všechno začalo už včerejší kvalifikací, kdy se nám nepodařilo dostat ani jedno auto do Q3. Začátek byl hrozný, Daniilův motor při zaváděcím kole zhasl - musíme zjistit, co se vlastně stalo, ale neexistuje pro to žádná omluva. Taková věc se nesmí stát a musí existovat technické řešení, které by tomu zabránilo.

Pravidla pilotům umožňují se dostat do stejného kola, pokud je safety car na tarti, ale pro Daniila bylo těžké předjíždět a vrátit se na svou pozici, aniž by příliš riskoval. Alonsa předjel ještě před čarou safety caru než stihl zajet do boxů, proto byl později penalizován. Odjel velice dobrý závod a dostal se dokonce na body, ale pak jsme ho museli odvolat podruhé do boxů a odpykat si deset vteřin penalizace, ale zaskočil nás problém s maticí na pravém zadním kole. Ještě sice vyjel na trať, ale protože měl ztrátu dvou kol, rozhodli jsme se ho odvolat ze závodu.

Carlos odstartoval velice dobře, ale pak měl kolizi s Grosjeanem a závod pro něj skončil. Bohužel opouštíme Kanadu bez bodů a s plným pytlem práce pro další závod v Baku.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po závodě: Dusno u Force Indie?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 12.06.2017 19:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz skončil podobně jako v prvním tréninku i v závodě

"Stupidní cirkus," zuřil Kvjat. Černá neděle Toro Rosso z blízka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud