Jaká je úspěšnost vývoje McLarenu? Nejde jen o aerodynamiku

Petr Hlawiczka, 5. června 2017, 06:20 Google+

Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier prozradil, že tým dosahuje v aerodynamickém vývoji vozu MCL32 vysoké 95% úspěšnosti. Ve svém úsilí nepolevuje, i když se teď čeká hlavně na zlepšení pohonné jednotky Hondy.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 06.06. 11:09) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne v Monaku

Stoffel Vandoorne v Monaku | foto: McLaren

Sdílejte článek

McLaren nasadil ve Španělsku letošní třetí aerodynamický balík, Honda upravila palivový a sací systém, což pomohlo zvýšit výkon přibližně o 10 koní, na Mercedes ji přesto stále schází zhruba dvanáctinásobek.

Další aerodynamické novinky pak britská stáj přivezla před 2 týdny do Monaka, což pomohlo oběma jezdcům postoupit do závěrečné části kvalifikace. Před startem ale doplatili na penalizace, Jenson Button po výměně dalších komponent pohonné jednotky začínal dokonce z boxové uličky. Oba piloti v průběhu velké ceny havarovali a McLaren na body ani tam nedosáhl.

img-responsive

Stoffel Vandoorne v kvalifikaci v Monaku "brousí" svodidla | foto: McLaren

S aerodynamickým vývojem je tým ale velmi spokojen: "Jde o krok, který jsme chtěli dosáhnout. Korelace je úžasná. Máme 95 % toho, co jsme očekávali, což je skvělé. Nyní našemu procesu věříme. Nejde jen o aerodynamiku, zahrnuje to také šasi, zavěšení - všechno odpovídá procesům," říká Boullier.

"Pokaždé, když někde nasadíme nějakou velkou novinku, tak víme, co očekávat. Přirozenou tendencí je odchylka, my jsme však spokojeni s tím, že díky novým procesům dosahujeme to, co jsme chtěli. Nyní můžeme věřit způsobu, kterým pracujeme," pokračuje šéf McLarenu.

img-responsive

Přední křídlo McLarenu | foto: McLaren

Vylepšení McLarenu nasazené ve dvou krocích ve Španělsku a v Monaku dostalo šasi na takovou výkonnostní úroveň, s níž by se dostal před týmy středu pole - pokud by dokázala svůj výkon a spolehlivost zlepšit i Honda. Toro Rosso STR12 při tvorbě přítlaku vytváří vysoký odpor, proto svůj úspěch na běžných okruzích těžko zopakuje, zatímco Force India, Haas, Renault a Williams všichni těží z vyšší výkonnosti motoru.

Současná verze balíku MCL32 poskytne McLarenu měřítko, podle něhož bude posuzovat další letošní aerodynamický vývoj: "Stanovili jsme si referenci. Teď tedy víme, co jsme dosáhli. Pro nás šlo o interní cíle zjistit, jestli naše procedury a procesy fungují. A ony fungují, takže teď hodně věříme své schopnosti splnit další cíle. Auto budeme dále vyvíjet, s platformou jsme však spokojeni," dodává Boullier.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jaká je úspěšnost vývoje McLarenu? Nejde jen o aerodynamiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 06.06.2017 11:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo za tunelem během tréninku v Monaku

Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

Max Verstappen ve vlásence u hotelu Fairmont

Motorový deficit Red Bullu bude v Monaku poloviční, Mercedes bude dle Hamiltona až třetí

Romain Grosjean od Velké ceny Japonska 2017 nebodoval

"Být Grosjeanem, tak se alespoň omluvím," nabádá Gasly

Max Verstappen v kvalifikaci ve Španělsku

Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Pirelli i tentokrát počítá spíše s jednozastávkovými strategiemi

Hyper-měkké pneumatiky podle Sainze povedou k "šílené" kvalifikaci. Padne rekord Monaka?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean v kvalifikaci v Monaku

Červená řepa místo chemie? Fyzická příprava Grosjeana má svá specifika

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  2. Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Je dobré se umět ohlédnout

  5. Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

  6. Latifi se stává spolumajitelem McLarenu, investuje do něj 6 miliard Kč

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud