V Monaku mi pomohl agresivní Pérez, píše Massa ve svém sloupku

Petr Hlawiczka, 31. května 2017, 06:30 Google+

Pilot Williamsu Felipe Massa se ve svém sloupku pro motorsport.com ohlíží za náročným víkendem v Monte Carlu, kde si nakonec dojel pro dva body.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Felipe Massa ve Velké ceně Monaka

Felipe Massa ve Velké ceně Monaka | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

"Doufal jsem v odlišný závodní víkend v Monaku. Před jeho začátkem jsem neskrýval fakt, že jsme po našich posledních zkušenostech měli před mým druhým domácím podnikem vysoká očekávání.

Ale to, co se přihodilo, žel nebylo to, co Williams očekával. Na konci víkendu bylo deváté místo výsledkem, který nám umožnil získat v šampionátu body, ale myslím, že dosáhnout na víc nebylo realisticky možné.

Že se o víkendu budeme trápit, to jsem pochopil už v prvním tréninku ve čtvrtek. Kvalifikace byla také o něco složitější, než jsme očekávali, a při své první jízdě v Q2 jsem udělal chybu. Vrátil jsem se do boxů, nasadil nové pneumatiky, ale pak mi uškodily žluté vlajky, a své poslední možné kolo v Q2 jsem musel přerušit.

Myslím si, že jsem opravdu mohl startovat o jednu či dvě pozice před sedmou řadou, kde jsem skončil, ale ne o víc.

img-responsive

Již první tréninky naznačily, že Williams v Monaku (opět) moc konkurenceschopný nebude | foto: Williams F1 Team

Vyčkávání se vyplatilo
Po kvalifikaci jsem měl na mysli jediný cíl: zkrátka dokončit závod. Trať v Monaku dobře znám a vím, že předjetí je nemožné, pokud auto před vámi neudělá chybu.

Ale příběh tohoto závodu je o tom, že když dokončíte 78 kol, pak jste obvykle odměněni dobrým místem vzhledem k počtu odstoupení, k nimž tam většinou dochází.

Můj závod začal s problémy s brzdami během prvního kola. Kvůli tomu jsem nemohl příliš tvrdě brzdit, jelikož jsem musel zabránit, aby teploty nestouply příliš vysoko.

Naštěstí povaha okruhu a obtíže ostatních při předjíždění vedly k tomu, že jsem mohl odrážet nápor kohokoliv, kdo na mě útočil zezadu, i když brzdy nebyly tak dobré, jak by měly být.

img-responsive

Felipe Massa trať v Monaku dobře zná | foto: Williams F1 Team

Agresívní a chybující Pérez pomohl Williamsu k bodům
Když později po nehodě Pascala Wehrleina vyjel safety car, mohl jsem bez ztráty pozic nasadit čerstvé pneumatiky, a tuto taktiku kopíroval Sergio Pérez. Na trať jsme se tedy před posledními koly dostali za stejných podmínek, a naše rychlost byla velmi dobrá.

Viděl jsem, že Sergio přede mnou je velmi agresivní, a když udělal chybu v Rascassse, kde vyřadil Daniila Kvjata, tak jsem je lehce dokázal oba předjet a dostat se na deváté místo. Šlo o šťastnou, ale pro Monte Carlo typickou situaci. Proto jsem od samotného počátku hrál vyčkávací hru.

Nyní jsme zaneprázdněni přípravami na okruh v Montrealu, kam zamíříme s větší mírou jistoty po náročném víkendu v Monaku. Myslím, že všechny okruhy, které teď přijdou na řadu, nám budou sedět lépe než Monako.

img-responsive

V závodě to dlouho na body nevypadala, pomohl příliš agresivní Sergio Pérez s Force Indií | foto: Williams F1 Team

Milník Ferrari
Když se ohlédnu za víkendem, tak jsem si také všiml, že Ferrari získalo v Monaku svou první pole-position od roku 2008, kdy jsem startoval zepředu já.

Kimi odjel dobré kolo a mám radost z toho, že opět pocítil, jak chutná pole-position. Myslím si, že vůz Ferrari byl během víkendu v Monaku nejlepší. Když se dívám na jejich onboard záběry a vidím, jak sedí na dráze, tak to je zkrátka úžasné.

Závod po závodě se Ferrari dostává více do souboje s Mercedesem a myslím si, že mají všechny ingredience k tomu, aby tento souboj trval až do konce sezóny."

Vytisknout

Diskuze: V Monaku mi pomohl agresivní Pérez, píše Massa ve svém sloupku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Se Sauberem bude v létě testovat další Švéd

Se Sauberem bude na Hungaroringu testovat Malja

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud