DISKUZE K ČLÁNKU Formule 1 nemůže být "socialistická", domnívá se Gene Haas

Otázky kolem přerozdělování finančních prostředků jsou jedním z častých témat Formule 1. Jestliže se volá po větší rovnoprávnosti, tak minimálně jeden hlas varuje Liberty Media, aby zachoval "maximální opatrnost".

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Formule 1 nemůže být "socialistická", domnívá se Gene Haas

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 30.05.2017 22:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 2 lidé) 30.05.2017 16:25
zajímavý rozhovor, zajímavé názory. ale už jenom… »
» RoBertino (Hlasoval 1 člověk) 30.05.2017 16:43
Rozhodně to je i zajímavý příspěvek. Dá se říci,… »
» jumpman (Hlasoval 1 člověk) 30.05.2017 20:11
by mě zajímalo, na kterým ocase to ferrari dlouhá… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    zajímavý rozhovor, zajímavé názory. ale už jenom slova socialismus a F1 v jedné větě mi nahání husí kůži 03.
    podle mého by se ta vyplácená složka měla skládat z několika částí.
    1. věrnostní - kde by byla zohledněna historie týmu, doba jeho účasti v F1 a pod.
    2. výkonnostní - zde samozřejmě je potřeba ocenit výkony týmu dejme tomu v horizontu posledních pěti let
    3. za přínos - zde bych ocenil přínos každého týmu do celého "kolotoče" F1. třeba mediální zajímavost pro promotéra, mohl by tam být ohodnocen třeba čas, po který jsou vozy týmu zabírány do přenosu a pod.
    4. motivační - řekněme příspěvek na první roky pro nováčky, aby z F1 týmy jen neubývaly, ale aby taky přibyl občas někdo nový

    určitě by šlo vymyslet ještě spousta různých jiných kategorií ale pro "spravedlivé" rozdělení bych to viděl nějak takhle.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      83.208.82.XXX
      Rozhodně to je i zajímavý příspěvek. Dá se říci, že první tři body tak nějak fungují a je jenom otázka procentuálního vyjádření po finanční stránce, jak je zúročí. U čtvrtého bodu je zajímavé, že dříve byl přístup k nováčkům spíše opačný, jeden čas se dokonce rozhodlo, že když nový tým získá v první sezóně body, nebudou se mu počítat. Tehdy se ale F1 hemžila podivnými pokusy, tak to lze do jisté míry chápat. Potíž je jenom v tom, že náklady jsou dnes tak velké, že i s ohledem na Haasovu poznámku o obtížném shánění sponzorů asi nový tým jen tak neuvidíme.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Jirka_1

      Jirka_1

      217.30.64.XXX
      Asi tak - show dělají všechny týmy, sice ti vpředu jsou více na obrazovkách, ale bez těch vzadu to také nejde. Nevím, proč se silným dává více, všude jinde se buď dává stejně (LM, EL, tenis) nebo naopak se zvýhodňují ti slabší, aby se pole vyrovnalo. To, že jsem v F1 dlouhá léta není z donucení, je to moje svobodná vůle a nejde o zásluhu. F1 by klidně mohla existovat bez Ferrari, dlouhá léta jezdili na ocase a nikdo to neřešil. Pokud chce stáj love, ať si sežene sponzora...

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        92.62.237.XXX
        by mě zajímalo, na kterým ocase to ferrari dlouhá léta jezdilo. Je vidět, že panáček je znalec.
        Gene HAAS má velice realistický pohled na věc, a jak sám říká, chtěl by dostat víc, ale chápe, že je třeba ocenit i dlouhodobý přínos týmů, čili historii a historie je to, co dělá F1 vyjímečnou mezi ostatními seriemi. Letos konečně opět platí, že F1 je nejrychlejší okruhové auto, ale neplatilo to posledních několik let a byly doby kdy bylo i několik serií rychlejších než F1, ale F1 je jedinečná především díky exkluzivní účasti ferrari a případní soupeři chtějí porážet zavedené týmy jako je ferrari, mcl, williams. To že by mercedes dal několik titulů v konkurenci haase, manoru, force indie a nevím jakých případných týmečků by pro mercedes znamelo méně než vítězství v DTM, ale když dokáží porážet historicky zavedené týmy, tak je to úspěch, kterým se můžou ohánět a je to lákadlo pro další automobilky a ty se více či méně neustále pokouší nějakým způsobem vracet a tím F1 stále žije. Takže pokud si nechtějí amící podříznout dojnou krávu, tak nemůžou jedním šmahem zrušit systém financování co tu funguje 30 let, by se potom nemuseli dopočítat ztrát...
        apropo, před concordem to fungovalo vůbec jinak, tým přijel na okruh, zaplatil startovné a až podle výsledků dostal nějaké odměny, takže pokud se nedařilo, tak tým odjížděl vždy se ztrátou. Dnes mají v concordu dopravu a pokud dokáží bodovat, tak mají zaručen příjem, takže i ty malé týmy mají nějaký příjem z koláče, který dřív neměli. Pokud chtějí ulehčit malým týmům život, tak by měli povolit prodej dalších komponent, které jsou drahé na samotný vývoj.
        Je zajímavé, že minardi bylo schopné absolvovat sezonu za 20-30 mil dolarů a to v době, kdy rozpočty největších týmů atakovali 400 mil dolarů. Teď mají největší týmy rozpočet kolem 250 mil euro, ale těm malým nestačí 100 mil na sezonu, to mi přijde dost zvláštní...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jirka_1

          Jirka_1

          217.30.64.XXX
          S tím ocasem to byla provokačka, ale musíš uznat, že firma jako Ferrari nedokázala udělat 21 let v řadě titul, pak chvíli velká sláva a zase dlouho nic, poráželi je dokonce nějací chcánkaři... :-) V F1 se vystřídalo slavných značek, Alfa Romeo, Maserati, Jaguár, BMW, Lotus - všechny odešly a co se změnilo? Nic, kolotoč jede stále dál... A dál - pokud někdo někdy s něčím revolučním přišel, jaksi to nemělo červenou barvu...

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            92.62.237.XXX
            jenže i během těch 21 let byli v podstatě každou sezonu schopni alespoň vítězit v závodě, když už ne bojovat o titul.
            Jenže ty asi nechápeš tu základní ingredienci ferrari pro F1 - oni jsou v F1 od začátku, automobilkou se stali jen proto, aby si vydělali na F1. A v současné době je to tak, že F1 bez ferrari je průměrná serie a ferrari bez F1 jednou z mnoho dalších automobilek...
            Ostatní co jsi jmenoval (kromě lotusu) měli jméno už před vstupem do F1 a pro F1 jako takovou jsou nezajímavé. Lotusu je škoda, ale v podstatě nepřežil colina...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama