K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Zastávky v boxech za 2,6 sekundy: Red Bull před Mercedesem. Jak vypadaly strategie?

Petr Hlawiczka, 28. května 2017, 22:45 Google+

MONTE CARLO - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Jak si vedly týmy při přezouvání svých jezdců během Velké ceny Monaka 2017 a jaké pneumatikové strategie naordinovaly svým jezdcům?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Daniel Ricciardo u svých mechaniků

Daniel Ricciardo u svých mechaniků | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Absolutně nejrychlejší zastávku v monackém knížectví předvedl Red Bull v 38. kole závodu, když Ricciarda odbavil za 2,60 sekundy. U jeho týmového kolegy to už tak dobře rakouské stáji nešlo, ani jednou se nedostala pod 3,7 s.

Velmi dobré výkony podali mechanici Mercedesu, kteří Hamiltona v 46. kole přezuli za 2,61 s a Bottase o 13 kol dříve za 2,65 s. Pokud jde o konzistenci, tak své soupeře dnes jasně předčili.

Čtvrtá nejrychlejší zastávka byla k vidění u Williamsu, který Massu v 38. kole zdržel jen 2,74 s. Zbylé si však za rámeček nedají, ani jedna netrvala méně než 3,5 sekundy.

Pátá příčka patří Toro Rosso, jež dnes výtečného Sainze přezulo v 37. kole za 2,75 s, zastávka Kvjata byla jen o něco málo delší.

Přehled zastávek v boxech v Monaku

Přehled zastávek v boxech v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Většina jezdců do Velké ceny Monaka startovala na ultra-měkké směsi, pouze piloti Sauberu zvolili o něco pomalejší, ale trvanlivější super-měkkou.

Devět z 15 klasifikovaných jezdců si vystačilo s jednozastávkovou strategií, čtveřice závodníků do boxů zamířila čtyřikrát, piloti Force Indie se tam objevili třikrát.

Dnes v závodě fungovalo spíše přeskočení (tzv. overcut), tedy setrvání na dráze déle než soupeř mířící do boxů, než podseknutí, což bylo dáno nízkým opotřebením pneumatik v nejpomalejší velké ceně roku. Touto strategií si pomohl Ricciardo k pódiu a Vettel k vítězství.

Grafický přehled pneumatikových strategií v Monaku

Grafický přehled pneumatikových strategií v Monaku | zdroj: Pirelli

Nejdelší stint na super-měkké směsi předvedl Pérez, na ultra-měkké zvládl Wehrlein dokonce 56 z celkových 78 kol, tedy 71,8 % závodu.

Zajímavostí bylo překonání loňského nejrychlejšího času závodu už v 2. kole, ten byl nakonec pokořen Pérezem o více než tři sekundy.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zastávky v boxech za 2,6 sekundy: Red Bull před Mercedesem. Jak vypadaly strategie?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamlton se dostává ohledně svého působení u Mercedesu do zájmu médií

Jak to je s Hamiltonou smlouvou? Půjde o "finanční grotesku?"

Charles Leclerc

Humbuk kolem Leclerca? Naprosto v pořádku, tvrdí Vettel

Sebastian Vettel byl po trénincích se svým Ferrari celkem spokojený

"Proč by Ferrari nemohlo být rychlejší než Red Bull?" ptá se Vettel

Lewis Hamilton během tréninku v Monaku

Hamilton si oddechl, čekal větší ztrátu. Věří, že se s Mercedesem na Red Bull dotáhne

Daniel Ricciardo během tréninku v Monaku

Mercedes a Ferrari se na Red Bull díky módům motorů dotáhnou, ten svému šasi věří

Trénink v Monaku

FOTO: Tréninky vozů F1 v úzkých ulicích Monaka, které neodpouští žádnou chybu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během oficiálních tréninků na Indy 500

Pořád ta samá písnička, Alonsa v Indy 500 zase zradila Honda + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  3. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  4. Piloti Red Bullu v úvodním tréninku porážejí Hamiltona, Alonso prostál většinu času v boxech

  5. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

  6. Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud