Vandoorne o pokroku McLarenu ve Španělsku, srážce s Massou a očekávání před Monakem

Petr Hlawiczka, 19. května 2017, 06:20 Google+

Pilot McLarenu Stoffel Vandoorne se ve svém sloupku pro motorsport.com vrací k událostem v Barceloně, kde se jela Velká cena Španělska. McLaren tam nasadil několik novinek, zklamání z nedělního výsledku ale pokrok zastínily.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 19.05. 08:49) Napište svůj názor
Stoffel Vandoorne v Barceloně

Stoffel Vandoorne v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Význam prvního evropského závodu
Ve Velké ceně Španělska jsme možná nezískali ten výsledek, ve který jsme doufali, myslím si ale, že pro McLaren - Hondu šlo o celkově povzbuzující víkend.

Samozřejmě tam byla skvělá výkonnost Fernanda Alonsa v kvalifikaci, dobré pro tým ale bylo, že novinky, jež jsme do Španělska přivezli, fungovaly tak, jak jsme doufali.

Velká cena Španělska je jako první evropský závod celkem důležitá, protože hodně týmů nasazuje na své vozy vylepšení. My jsme přivezli mnoho novinek a pro tým bylo klíčové, aby je stihl připravit. Pomohly zvýšit naši výkonnost.

img-responsive

Stoffel Vandoorne během tréninku v Barceloně | foto: McLaren

První letošní bezproblémové páteční tréninky, špatná sobota
Páteční tréninky byly velmi dobré, šlo o první v sezóně, kdy jsem neměl žádný problém, což mi pomohlo se v autě cítit pohodlněji. Rozhodně to tedy vypadá, že jsme udělali pokrok.

Před sobotou jsem byl velmi pozitivní v tom, že se ještě před kvalifikací zlepšíme, ale myslím, že jsme se v nastavení vydali špatným směrem.

Od prvního okamžiku na dráze dopoledne jsem se cítil v autě méně pohodlně. Proto výsledek v kvalifikaci podle mě určitě není takový, jaký jsem po dobrém pátku očekával.

Ačkoliv výsledek nebyl dobrý, tak pozitivní na tom je to, že víme, kde jsme se vydali špatným směrem. Šlo vlastně o velmi, velmi užitečný poznatek o tom, co potřebuji od auta, aby bylo rychlé.

img-responsive

Stoffel Vandoorne a Fernando Alonso na dráze ve Španělsku | foto: McLaren

Závod a srážka s Massou
Ani samotný můj závod se nevyvíjel podle plánu kvůli kolizi s Felipem Massou v jeho prostřední části v první zatáčce, když jsme spolu bojovali o pozici.

V takových situacích je těžké to, jak jsou směrována zpětná zrcátka vozů F1 - nevidíme přímo za sebe. Za referenci jsem si vybral to, kde se Felipe nacházel na začátku rovinky, a usoudil jsem, že odstup od něj bude stačit na to, abych před ním zůstal i v první zatáčce.

Když se za mě zavěsil do aerodynamického stínu, tak jsem jej už neviděl, proto jsem byl překvapený, když jsem zabočil do první zatáčky a on byl v ní. Když jsem ho spatřil, tak už bylo příliš pozdě a došlo ke kontaktu.

Srážka znamená, že dostanu penalizaci na roštu Velké ceny Monaka, takže tu situaci teď musím akceptovat. Nebudu na ni naříkat ani z ní nebudu frustrovaný, prostě jdu dál.

img-responsive

Start Velké ceny Španělska | foto: Red Bull Content Pool

Vyhlídky před Monakem
Na Velkou cenu Monaka se zkrátka těším. Nechci nic s určitostí předpovídat o tom, jak se nám tam bude dařit, ale měli bychom tam mít nějaké nové díly a doufám, že budeme moci prokázat lepšící se konkurenceschopnost a další pokroky.

Monako je rozhodně tratí, kterou si užívám, a jde o vzrušující výzvu. Vyhrál jsem tam v GP2, proto cítím, že tam můžu vyrazit a určitě odvést svou nejlepší práci.

Budu tam mít také nového týmového kolegu, protože se Jenson Button vrací do F1. Viděl jsem ho na simulátoru v továrně McLarenu a vím, že se mu dostává dobré přípravy. Když se oba znovu uvidíme v Monaku, tak bude připravený.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Vandoorne o pokroku McLarenu ve Španělsku, srážce s Massou a očekávání před Monakem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 19.05.2017 08:49 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa se do dění v Barceloně zapsal hned třikrát

Španělsko nabídlo závodní kvalitu i jeden velice milý příběh

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  4. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  5. Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama

Zprávy odjinud