Renault si po finanční stránce značně polepšil

Robert RoBertino Pavelka, 17. května 2017, 15:35 Google+

Když přebíral od Lotusu stáj Formule 1, stanovil si Renault dlouhodobý cíl, jak se vrátit zpět na výsluní v oblasti motorsportu. Zatím jsou jeho kroky pomalé, ale určitě lepší než v sezóně 2016. Docela jinak tomu je v oblasti finanční.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nico Hülkenberg v závodě v Barceloně

Nico Hülkenberg v závodě v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Renault totiž vykázal za sezónu 2016 podstatně lepší výsledky. Po převzetí stáje nesoucí jméno Lotus se povedlo francouzské automobilce, mající po letech opět vlastní tým v F1, podstatně snížit ztráty a nastartovat ozdravnou finanční politiku.

V roce 2015 stáj Formule 1 nesoucí název Lotus vykázala deficit ve výši 57 milionů liber. Nástupnický tým v Enstone v následujícím roce dokázal snížit ztrátu o 3,3 miliony £, třebaže si oproti umístění Lotusu ve zmíněném roce 2015, kdy skončil šestý, jako Renault pohoršil poklesem na deváté místo. Navíc se obrat Renaultu zvýšil ze 78,4 milionů na 119,7 milionů liber- oněch 41,3 milionů £ představuje meziroční nárůst o 52,7 %.

Finanční aktivity v roce 2015 byly podle francouzské automobilky negativně ovlivněny některými akcemi, které současný tým v Enstone nazývá "jednorázové transakce". Úspěšnější bylo "posilování sponzorů a výhodné kursy měn následující po Brexitu", tyto okolnosti výrazně napomohly úspěšným číslům v roce 2016.

img-responsive

Nico Hülkenberg dokázal za pět závodů vyjet téměř dvojnásobek bodů než celý tým v předchozím roce | foto: Renault Sport F1

Investiční program Renaultu se po hubených letech pod značkou Lotus opět vzmáhá - prodejní náklady vzrostly o 12 milionů liber, stejně tak dlouhodobě spravovaný majetek posílil o 11,8 milionů £. Jako odraz úspěšné reorganizace poklesly celkové náklady na provoz týmu. Přitom počet zaměstnanců se zvýšil ze 475 osob (2015) na 511 v loňském roce, což představuje zvýšení výdajů o 2 miliony liber. Počítá se s dalším přijímáním, takže ke konci roku by pod hlavičkou značky Renault F1 mělo pracovat až 600 zaměstnanců.

Podle týmových vyjádření nebyl rok 2016 plánován jako průlomový. Šlo o adaptaci týmu na tratích F1 s ohledem na návrat do této oblasti motorsportu. Současná sezóna by měla mít jako oficiální cíl postupný posun středem startovního pole a zakončit ročník 2017 pátým místem v Poháru konstruktérů. V současné době je Renault na sedmém místě a na zmíněnou příčku ztrácí sedm bodů. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Renault si po finanční stránce značně polepšil

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nedostatek investic se podepsal na stavu továrny Renaultu

Za soupeři jsme zaostávali o 10 let, přiznává šéf Renaultu, který se stále zlepšuje

Toro Rosso při testech pneumatik v Abú Zabí

Toro Rosso už při stavbě vozu vidí přínosy partnerství s Hondou, věří v silný a spolehlivý motor

Start závodu v Brazílii

Mercedes se s Ferrari v názorech na F1 100% shoduje

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Moniša Kaltenbornová hovoří nejen o pilotech a budoucnosti Sauberu

Tajemství Sauberu spočívá v zemi jeho původu, říká šéfka Kaltenbornová

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

  2. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  3. McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

  4. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  5. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud