McLaren uznává, že v případě Alonsa mohl zvolit lepší strategii

Robert RoBertino Pavelka, 16. května 2017, 15:20 Google+

Pro McLaren to vypadalo na nadějný záblesk a vzepětí v dosavadní problematické sezóně, jenže vynikající startovní pozice na Alonsově domácí trati se rozplynulo hned po startu, kdy se Španěl zapletl do kolize s Felipe Massou.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 17.05. 09:28) Napište svůj názor
Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto)

Fernando Alonso možná měl na domácí půdě body na dosah... (ilustrační foto) | foto: McLaren

Sdílejte článek

V místě, kde se předtím "potkala" trojice Bottas, Räikkönen a Verstappen bylo hodně těsno a výsledkem byla v další zatáčce strkanice mezi Alonsem a Massou.

Těžko říci, zda šlo o podvědomou reakci Brazilce, který zaregistroval dvojici vozů, které se řítily zpoza trati zpátky před další klubko pilotů - oba vozy do sebe narazily koly a byl to právě Massa, kdo musel do boxů s defektem pravého předního kola, zatímco Alonso se "pouze" propadl na 11. místo. Horší pro něj bylo, že uvízl ve skupince pilotů a když se pokusil časným pit-stopem získat volnou trať, záměr týmu nevyšel, protože se zasekl za Daniilem Kvjatem.

img-responsive

Jonathan Neale hodnotí rozhodnutí v Barceloně | foto: McLaren

"Fernandův start vůbec nebyl špatný, bojoval o pořadí s Felipe Massou, s nímž pak měl kontakt. Ale abychom byli zcela spravedliví, Brazilec nejspíš věnoval víc pozornosti vozům na levé straně a nevěnoval se zpětným zrcátkům. Takže se posunul více na vnější stranu zatáčky 2 a tím vyhnal Fernanda z trati. Náš pilot byl rychlejší než vozy před ním, ale nemohl svého tempa využít. Proto jsme se rozhodli pro jinou strategii a zkusili podseknutí.

Nevyšlo to, po závodě je mnohem snažší, s ohledem na to, co se stalo, hodnotit nedobré rozhodnutí. My jsme se ho rozhodli povolat do boxů. Zakrátko dojel Kvjata, zkusil třikrát nebo čtyřikrát zaútočit, ale neuspěl. Jako jeden z důvodů bych uvedl, že na rovinkách nám chyběla rychlost. Během okruhu ho Fernando dojel, mohl i využít DRS, ale na rovince ztrácel a opět se rozdíl mezi nimi zvětšil. Kvjatovo Toro Rosso prostě bylo na nás příliš rychlé," zhodnotil situaci Jonathan Neale z McLaren Technology Group.

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Španělska 2017

Grafický přehled pneumatikových strategií Velké ceny Španělska 2017 | zdroj: Pirelli

Druhou zastávku naplánovali u McLarenu těsně před povolání VSC poté, co týmový kolega Vandoorne skončil mimo trať. Alonso se mezitím prokousal opět na sedmé místo, ale tato zastávka, která pomohla některým jeho soupeřům, ho srazila zpět na 13. příčku. Umístění mohlo být ještě horší, protože před Alonsem odpadli ještě Räikkönen, Verstappen a Bottas.

"Pokusili jsme se Fernandovi dát jiné pneumatiky a sejmout z něj určitou část frustrace, kterou po vývoji závodu cítil. Jenže věci se spikly proti nám, protože bezprostředně poté skončil Stoffel mimo trať a nastal režim virtuálního safety caru," dodává Neale.

Pár slov o Vandoorneovi

Tým nemohl být nijak nadšen nehodou Stoffela Vandoornea, kterou označil Neale za obrovské zklamání. Vyjádřil také určité pochybnosti o tom, zda musel být pilot McLarenu pro následující závod v Monaku potrestán ztrátou tří pozic na startu. 

"Stoffel Massu neviděl, rychlost na rovince byla opravdu velká a zpomalení značné. Domnívám se, že šlo o běžný závodní incident. FIA nám udělila trest pro Monako, což je také hodně nešťastné. Mám za to, že Massa si neodnesl z incidentu žádnou újmu a Stoffel na něj doplatil sám více než dost. Ale kdyby byla pravidla pečlivá, racionální a přehledná, jako vytvořená robotem, polovina podobných případů by neexistovala a nebylo by o čem později mluvit a stěžovati si na ty, kteří rozhodli. Poučme se z toho a pojďme dál," dodává Neale.

Google+ Vytisknout

Diskuze: McLaren uznává, že v případě Alonsa mohl zvolit lepší strategii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 17.05.2017 09:28 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Marcus Ericsson

"Wehrleinovi se vyrovnám." Ericsson chce co nejdříve sedět v rychlejším autě

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas

Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Pohonná jednotka Mercedesu

Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

Na horách se svou čtyřkolkou

FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

Damon Hill v Argentině - Williams zde vyhrál v letech 1995 - 1997 třikrát po sobě

Argentina se chce vrátit do F1, Whiting dokončil kontrolu okruhu v Buenos Aires

CHristian Horner je potěšen vzrůstající formou Ferrari

Horner: Red Bull stahuje náskok Mercedesu a Ferrari

Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uvidíme Buttona pravidelně na okruzích F1? Sám jmenovaný to nevylučuje

Změní Grand Prix Monaka názor na Buttonovo závodní rozhodnutí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo je podle Räikkönena budoucí hvězdou F1? Odpověď přišla po testech

  2. Honda odhaluje plány: letos by mohla připravit ještě další 3 specifikace motoru

  3. Palmer si svou sedačku ještě může zachránit. Renault ale stanovil podmínku

  4. Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

  5. Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

  6. "Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

reklama