Unavený Hamilton prozradil, co mu pomáhá k vítězstvím: během závodů nepije

Petr Hlawiczka, 16. května 2017, 06:40 Google+

Lewis Hamilton po vyhrané Velké ceně Španělska prozradil, že závodí bez láhve s vodou ve voze, aby ušetřil hmotnost a dosahoval rychlejších časů na kolo během velkých cen, které jsou kvůli nové generaci monopostů fyzicky náročnější než v minulosti.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 18.05. 17:17) Napište svůj názor
Lewis Hamilton na čtvrteční tiskovce v Barceloně

Lewis Hamilton na čtvrteční tiskovce v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Mercedes tvrdě pracuje na úspoře hmotnosti svého monopostu F1 W08 EQ Power+, protože byl na začátku letošní sezóny znatelně nad minimálním předepsaným limitem 728 kg. Úspora 10 kg se přitom v časech na kolo projevuje zrychlením přibližně o 0,35 sekundy.

Týmu se už podařilo něco shodit, v oblasti lepšího vyvážení monopostů prostřednictvím umísťování závaží má však stále rezervy. Hamilton se proto kvůli tomu rozhodl obětovat pití během závodů, což mu pomáhá ušetřit 1 - 2 cenné kilogramy. A může to být ostatně i důvodem, proč v rádiu zněl ke konci Velké ceny Španělska dost vyčerpaně, když ve snaze porazit Sebastiana Vettela jezdil na limitu.

Na dotaz, jak to bylo fyzicky náročné, odpověděl: "Myslím, že záleží na tom, jaký závod máte. V mnoha z nich kvůli momentálnímu způsobu závodění, kdy šetříte palivo, jako například v Rusku, kdy jsem na to nemohl tlačit, protože se auto přehřívalo. Zatímco dnes... od 1. zatáčky do konce to byla jízda naplno"

img-responsive

Lewis Hamilton v Barceloně | foto: Daimler AG

"Například v 1. stintu používáte všechno, co máte. Držet se Sebastiana, to byl zabiják. Také už s sebou nevozím pití, abych ušetřil váhu, proto během závodu nepiju. V závěru jsem využil všechno, co zbylo, když jsem skočil na svůj tým, a má tepová frekvence sahala až po strop. Když jsem vystoupil z auta, tak to bylo dobré, ale ten skok... Nevím, jestli to ještě někdy udělám. Byl jsem po něm trochu unavený," komentuje Hamilton.

Sportovní ředitel Toto Wolff k jeho vyčerpanému hlasu v rádiu uvedl: "Myslím, že to jen dokreslovalo, jak moc na to tlačil. Když musíte těsně následovat druhé auto, tak samozřejmě nemáte takovou aerodynamickou výhodu jako kluk před vámi. To je těžké. Dal do toho všechno a vy jste to v rádiu mohli slyšet."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Unavený Hamilton prozradil, co mu pomáhá k vítězstvím: během závodů nepije

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 18.05.2017 17:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

McLaren po zimě vyjede se zcela novou pohonnou jednotkou Renaultu

Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

Ferrari se plánované změny v F1 nelíbí a hrozí odchodem

"Ferrari v F1 udržet chceme, všechno má ale své meze," říká Brawn

Esteban Ocon při testech v Abú Zabí

Force India svému vozu rozumí lépe než kdykoliv dříve. Udělá příští rok další pokrok?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso během testování v Indianapolis

Alonso končí v 1. tréninku na Indy 500 po problémech se zavěšením v první…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  3. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. McLaren představil nový supersportovní vůz pojmenovaný po Sennovi + FOTO

reklama