PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel lituje pokaženého závěru

Jana Šrámková / Albert Hadáček, 13. května 2017, 15:39 Google+

Jak hodnotí své sobotní výkony jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton na čtvrteční tiskovce v Barceloně

Lewis Hamilton na čtvrteční tiskovce v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Potenciálně jsme byli o desetinu před oběma Ferrari, potom to v poslední části kvalifikace vypadalo, že byly mnohem blíž. Věděli jsme, že to bude intenzivní, ale udělali jsme pár změn a auto bylo skvělé, byl jsem s ním moc spokojen. První část byla velmi, velmi náročná, ve druhé to bylo kolo tak tak, ale dostatečně dobré, a potom první kolo v poslední části bylo velmi dobré. Ve druhém kole jsem ztratil dvě desetiny a nedojel je tak, jak jsem měl, ale i tak to stačilo.

Valtteri Bottas, 3. místo
Začátek dne s výměnou motoru a návrat ke staré pohonné jednotce znamenal, že budeme mít co dohánět. Trápil jsem se se stabilitou zadní části auta. To byl hlavní problém, bylo těžké najít rytmus. Nebyla to jedna z mých nejlepších kvalifikací, ale jsem spokojen vzhledem k práci, kterou tým odvedl. A Lewis byl dnes hodně silný. Jako vždy - závod je zítra a ze třetího místa už se mi v minulosti podařilo pár pěkných věcí.

Toto Wolff, šéf týmu
Bylo překvapující, jak se Vettel dokázal v posledním kole dostat zpátky do hry. Vypadalo to, že tam mají nastavený nějaký tajný mód, ale nakonec to dopadlo lépe pro nás. I tak to ale bude hodně těžký závod. U Bottase je škoda těch chybek, jinak by mohl bojovat o pole position, ale tak to prostě je.

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Rozhodlo asi to probrždění. Já vám nevím. Je to hrozné, najezdil jsem tu tolik kol a zároveň je tu ta poslední šikana, do které vám to vždy nevyjde. Je pro mě dosti zrádná. Navíc ten začátek nebyl nic moc. Bylo to dobré kolo, než se to na konci zvrtlo. I tak to ale bylo hodně těsné. Musím také poděkovat týmu, jelikož jsme na poslední chvíli měnili motor a stihli jsme vše dát do kupy za pět dvanáct. 

Kimi Räikkönen, 4. místo
Celý víkend se auto chovalo dobře, jsem spokojen, ale s výsledkem kvalifikace nikoliv. Podmínky byly náročné, avšak lepší než včera. Přestože jsem měl rychlost, trošku sem se místy trápil a dělal malé chybky jako nájezd na obrubník, vyježí zeširoka, a tak jsem nezajel perfektní kolo. Zítra to zkusíme znovu. Můžeme si plánovat stovky variant, ale nic není garantováno, že to půjde podle našich představ. Víme naši strategii, ale ne to, co dělají ostatní. Budeme reagovat a volit správná rozhodnutí. Délka DRS zóny je nyní delší, ale nevíme, jestli to bude znamenat rozdíl. Ale asi to trošku pomůže.

RED BULL

Max Verstappen, 5. místo
Auto jelo velmi dobře. Celý víkend se snažíme najít optimální nastavení, jelikož tu máme nový balíček vylepšeních. A podařilo se nám udělat pár dobrých změn i pro kvalifikace. Zatím bylo auto nejlépe vyvážené, co jsem zatím letos měl. Ztráta šesti desetin je velký posun, za což děkuji týmu. V poslední kvalifikaci to byl rozdíl 1,5 vteřiny. Myslím si, že můžeme být šťastní a teď jen musíme ještě více zabrat a rozdíl ještě o něco stáhnout. 

Daniel Ricciardo, 6. místo
Nečekali jsme, že jsem přijedeme a hned získáme pole-position. Pořád ale něco ztrácíme, asi sekundu. Max je na tom o něco lépe. Ale pořád v tom autě ještě něco je. Pokazil jsem poslední sektor, tam jsme dost ztratili. V prvních dvou jsme ale velmi vyrovnaní. Ce se týče tempa, tak si nemyslím, že bychom se někam zásadně posunuli. Jsou pořád o krok napřed. Musíme ale pracovat s tím co máme a i nadále se zlepšovat.

Christian Horner, šéf týmu
Oba naši piloti dnes z vozu získali maximum. Páté a šesté místo je realisticky to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Je však pozitivní vidět, že snižujeme ztrátu. Snad se nám podaří zužitkovat start ze třetí řady a budeme moci navázat na dobrý pokrok během víkendu.

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo
Na tomto okruhu není snadné předjíždět, takže je skvělé, že jsem zajel takovýto čas a snad se nám podaří pozici udržet. Budeme se rvát zuby nehty. Je tu končeně naděje na body, ale nikdy nevíte, kdy přijde nějaký problém. My jich měli opravdu dost, takže cokoliv se může stát. Snad zítřek nebude tím dnem a my si připíšeme nějaký ten bodík. 

Co se týče strategie, tak musíme počkat na zítřejší předpověď. Většina týmů ale pojede na dvě zastávky. My ale máme dobrou pozici a jedem na čisté straně, tak se nám může podařit předjet třeba dvě či tři auta a pak bude boj.

Stoffel Vandoorne, 19. místo
Nevím, co se stalo. Včera jsem se cítil dobře a byl jsem spokojen i s výkonem, vše pokračovalo správným směrem. Je škoda, že se to dnes nepovedlo. Myslím, že potenciál tu byl. Musíme se podívat, proč jsme ztratili trošku ze včerejšího výkonu. Ale bylo to náročné, snad to bude zítra lepší.

Opravdu jsem se trápil, vše bylo náročnější. Jak jsem říkal, nevím proč. Musíme se podívat na data. Nebylo to lehké a je důležité zjistit, co pro zítřek můžeme udělat. Nemám cíl, chci jen bezproblémový závod a myslím, že důležitá bude i strategie. Fernando se dostal dál a to ukazuje, že jdeme správným směrem. Musíme se ujistit, že vše poskládáme dohromady. Všichni musejí zapracovat a zlepšit situaci. Snad se to v následujících závodech podaří.

Zak Brown, výkonný šéf týmu
Skvělé kolo. Tým odvedl parádní práci. Erik a zbytek se fakt pochlapili. Alonso je tady doma a podařilo se mu to. Teď už to jen v podobném duchu dojet, třeba i lépe (smích). Nesmíte se nikdy vzdát, já si klidně půjdu s Alonsem zahrát tenis, pokud to pomůže. Tohle je Formule 1, je to drsné. Dnešek je ale pro tým velkou vzpruhou. 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 8. místo
Jsem moc spokojen, i když je škoda, že jsem jen tak těsně ztratil na Alonsa. Je to překvapení, po náročných trénincích, ale myslím, že jsme dnes udělali vše správně. Myslím, že klíčem byl přístup k zahřívacímu kolu, protože pneumatiky byly ve správném provozním okně a měl jsem přilnavost, když bylo třeba. Závod bude dlouhý, ale mám novou sadu, kterou jsme ušetřili a to by mělo zítra hrát svoji roli. Hůř se tu předjíždí, takže doufám, že nám pomůže start. Máme za sebou rychlá auta, která nám dají zabrat, ale myslím, že to může být dobrý závod.

Esteban Ocon, 10. místo
Je skvělé být v první desítce, ale jsem zklamán, že nejsem ještě výš. Moje kolo bylo negativně ovlivněno kvůli DRS, otevřel jsem je příliš brzy a potom nefungovalo - neotevřelo se. Takže jsem trošku ztratil, možná tři desetiny, což by byl velký rozdíl. Na druhou stranu tým má oba vozy v první desítce a ukázali jsme, že jsme konzistentní a silní. To je povzbudivé. Důležitý bude zítra start a jsem si jistý, že máme rychlost na dobrý výsledek.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Byl to dobrý den. Tým přes noc odvedl skvělou práci s vyladěním vozu přes noc.Barcelona je testem formulí 1 a být osmí a desátí ukazuje pokrok, který nadále děláme. Sergio byl po celý den silný a dostal se do další části jen s použitím jedné sady, zajel čistá a pěkná kola. Esteban měl možná i na víc, ale on se z toho problému s DRS poučí. Pozice na startu je tu důležitá, takže jsme v dobrém postavení na zisk bodů.

WILLIAMS

Felipe Massa, 9. místo
Nebylo to nejlepší, protože víme, že maximum, co jsme mohli získat, bylo sedmé místo. A jsme devátí. Trápil jsem se s přehříváním pneumatik, zvlášť ve třetím sektoru. Bylo náročné dostat se i do druhé a třetí části, protože se pneumatiky přehřívaly. Byl jsem hodně pomalý, víc než ostatní během zpomalovacích kol, ale zkrátka to nefungovalo. Potom jsem se rozhodl ještě zpomalit, abych věděl, jestli pneumatiky vydrží do třetího sektoru. Pomohlo to. Získal jsem možná čtyři desetiny a dostal se dál. V poslední části jsem opět zpomalil, ale i tak byly pneumatiky přehřáté a ztratil jsem ve třetím sektoru a to možná pár pozic. Závod je však zítra. Zkusíme udělat maximum a zabojujeme s vozy okolo, i McLaren se tu ukázal. Fernando odvedl skvělou práci.

Lance Stroll, 18. místo
Hodně jsme zápolili s přilnavostí. Moje kolo nebylo až tak špatné, ale celý víkend máme problém s přilnavostí. Navíc měkká směs je jiná než třeba ultra-měkké či super-měkké směsi... Je to pro nás těžký víkend, nedaří se nám tu adaptovat. Zítra nás ale čeká závod a uvidíme. Bude to hodně o strategii, máme de facto jen dvě směsi, tak uvidíme. Je to ale samozřejmě velké zklamání, jelikož v předchozích závodech jsem se kvalifikoval vždy okolo desátého místa a dnes osmnácté místo. Teď se ale musíme začít soustředit na zítřek.

Paddy Lowe, technický ředitel
Bylo to náročné a hodně děsné pro celý střed pole. Pár desetin udělalo rozdíl pěti až deseti míst. Byli jsme nuceni vyjet ve druhé části dvakrát a i tak to pro Felipeho bylo těsné, aby postoupil. Bohužel Lance to nezvládl, přestože jeho čas nebyl o tolik horší než Felipeho. Potom jsme změnili přístup a to pomohlo a Felipe postoupil opět dál. Pokusili jsme se o další zlepšení, ale bohužel Felipe udělal v poslední zatáčce chybku a nedostal místo, které jsme chtěli. Ale to asi bude kvůli první části a setu navíc, který jsme museli použít. Jinak by to mohl zkusit ještě jednou. Co se strategie týče, zítra to může být jedno, dvou či tří zastávkový závod. Ale myslím, že jedna je mimo a bude se nyní rozhodovat mezi dvěma či třemi.

HAAS

Kevin Magnussen, 11. místo
Je vždy frustrující, když jen těsně nepostoupíte dál. Vždy se dá říci, že jste na to měli, ale my se tam dostaneme, první desítka je blízko. Myslím, že jsme získali maximum. Vždy je něco víc, co můžete udělat. Nemyslím, že nám tento trať sedí. Je dobré vidět, že novinky trošku fungují. Nebylo to špatné. Musíme z toho těžit. Musíme zítra získat body. Rádi bychom získali víc než jeden. Ale bude uspokojující získat alespoň něco. Budu doufat v dobrý start. Doufám, že klesne teplota a utiší se vítr. Pro nás by to bylo lehčí.

Romain Grosjean, 14. místo
Doufal jsem ve víc. Bez posledních hodin v posledním kolem, možná by to bylo lepší. Nicméně vyvážení bylo náročné a vítr je nepředvídatelný. Trápilo nás to, takže je pár věcí, na kterých musíme zapracovat, protože bychom měli pracovat jinak. Problém je, že když zatlačíme na hranu, jedna zatáčka je v pořádku, druhá ne. To je problém, ale prostě to tak je. Auto nereaguje tak, jak bych chtěl a přilnavost je velmi malá. Uvidíme, jak to půjde.

Günther Steiner, šéf týmu
Zajímavý a stresující den. První desítka byla velmi blízko a myslím, že kvalifikace byla dobrá. První trénink byl dobrý. Oba piloti odvedli dobru práci. Myslím, že Romain se snažil až moc v posledním kole, ale střed pole je těsný. Půl desetiny a můžete být od sedmého do čtrnáctého místa. Je to tak těsné. Ale jsme na dobrých místech pro zisk bodů.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 12. místo
Jak můžete vidět, bylo to dosti těsné. Jakákoliv chyba znamená trest. Dnes to bylo opravdu těžké. Věřili jsme si, že se dostaneme do první desítky. To bylo takové maximum, kdyby dalo štěstí a nějaký Williams či Renault by udělal chybu. Haas a Force India ale zajeli lepší časy a my jsme se tam těsně nevešli. Snad se nám pro zítřek podaří najít dobrou směs pro start. Cílem jsou samozřejmě další body, nechci být dvanáctý. Tenhle okruh by nám měl sedět.

Daniil Kvjat, 20. místo
Auto se dnes nedalo řídit. Nevím, s autem je něco v nepořádku, tím jsem si jistý. Musíme na tom teď hodně zapracovat. Navíc ani počasí moc nepomohlo, ale to je pro každého stejné. Zítra to asi nebude o moc lepší, ale uvidíme, jaký pokrok po dnešku uděláme. Máme dostatek přilnavosti a páteční tempo nebylo až tak strašné.

James Key, technický ředitel
Zklamání. Museli jsme zlepšit vyvážení a myslím, že se nám to zčásti podařilo. Nakonec ráno jsme byli spokojeni, ale bohužel to bylo hodně těsné. Když je mezi sedmým a třináctým místem půl desetiny, můžete být kdekoliv a my bohužel byli na konci té skupiny. Musíme se zamyslet, jaký bude nejlepší postup pro zlepšení. Co se Daniila týče, měl problémy a nebyl s autem moc spokojen. Nastavení byla podobná, tak se na to musíme podívat. Víme, že máme na víc než poslední místo! Musíme zabojovat a protlačit se. Musíme se na to opravdu podívat do detailu a uvidíme, jaké jsou možnosti a uděláme zítra maximum.

RENAULT

Nico Hülkenberg, 13. místo
Podmínky v kvalifikaci nám nesedly. Bylo větrno a tepleji a mělo to vliv na náš aerodynamický výkon. Moc jsme toho od rána nezměnily, protože to bylo slušné a tak byla tato změna hlavní. Nebyl jsem s autem tak spokojen jako ráno, ale kola jsem zajel dobrá. Zvlášť to poslední ve druhé části. Ale to bylo vše. Zapracujeme na tom a zatlačíme, cílem je zítra dobrý závod. 

Joylon Palmer, 17. místo
Abych byl upřímný, tak nevím, co se stalo. Rychlost je ale pryč. Včera jsem byl docela spokojený a vše vypadalo dobře. Dneska to je vše pryč. Jsem z toho sám zmatený, necítil jsem se dobře v autě a nebyla tam rychlost. Doufejme, že zítra ukážeme páteční formu, ale nevím. No, budeme pracovat a uvidíme, jak to dopadne. Musíme teď najít příčiny, je to celé divné.

Alan Permane, sportovní ředitel
Frustrující kvalifikace, pár desetin by znamenali zaslouženější pozici. Je to ve středu pole hodně těsné a my dnes tahali za kratší konec. Neměli jsme žádné větší problémy, ani na jednom voze, ale zkrátka chyběl přítlak a to znamenalo, že jsme neukázali lepší výkon. Trošku více se tu opotřebovávají pneumatiky a je tu možnost různých strategií. Střední sada je znatelně pomalejší a tvrdší a bude to výzva. Jako vždy, uděláme maximum, abychom se posunuli vpřed.

SAUBER

Pascal Wehrlein, 15. místo
Jsem spokojen. Po pátečním tréninku jsme něco podobného nemohli očekávat. Včera jsme měli problémy a vlastně i dnes ráno, takže jsem si nebyl jistý, jak to půjde v kvalifikaci. Nejdůležitější bylo dostat z auta maximum, což se mi povedlo. Tým také odvedl skvělou práci, když vezmeme v úvahu, že zatím stále nemáme zcela upravený vůz a novinky na něm.

Marcus Ericsson, 16. místo
Celkově to byl pozitivní víkend. I když stále ještě nemáme všechny aerodynamické novinky na voze. Měli jsme ráno dobrý pocit, a to jsme mohli dokázat i v kvalifikaci. Jsme tu blíž středu pole a to je dobré znamení. Cílem je postup do Q2, takže jsem zklamaný, že se to o pět tisícin nepodařilo. Ale celkově jsem s pokrokem ze strany týmu spokojen, nicméně osobně je smůla, že jsem nepostoupil dál.

Google+ Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel lituje pokaženého závěru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly

Překvapení na ruský účet potvrzeno: Gasly v Malajsii a v Japonsku nastoupí místo Kvjata

Pohonná jednotka Hondy

Marko Hondě věří, bude pohánět i Red Bull? McLaren chce s Renaultem hned vyhrát závod

Andy Palmer a Christian Horner

Valkyrie, James Bond a F1: to jsou pilíře pro Aston Martin, hlásá Andy Palmer

Přední křídlo vozu Force India VJM10 v Singapuru

Force India nastoupí v Malajsii s vylepšením aerodynamiky i s novým motorem

Prověrka Alonsova vozu dopadla dobře, k poškození nedošlo

Honda měla po nehodě v Singapuru obavy o Alonsův motor

U Haasu nevládne spokojenost, ale odhodlání ano

Haas registruje vzestup Renaultu. Neodpovídá jeho možnostem, říká Steiner

Nico Hülkenberg a Renault očekávají přísun bodů v Malajsii.

Hülkenberg dostane v Malajsii nový motor

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (8:00 - 9:00)
    • Kvalifikace (11:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton při tréninku v Barceloně

Španělskou kvalifikaci vyhrál Hamilton před Vettelem, Alonso sedmý!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes neví, proč byl v Singapuru najednou tak rychlý. O viníkovi kolize má Lauda jasno

  2. Vettel se dle Verstappena neomluvil. Co vidí na dohře incidentu jeho otec?

  3. "Alonso chce zůstat, zbývá doladit pár detailů." Boullier o trpkém rozchodu s Hondou a důsledcích

  4. Massův sloupek: Nejlepší zpráva víkendu pro Williams a posouzení kolize Vettela s Maxem

  5. Dohoda s McLarenem je podle Prosta pro Renault rizikem. Co bude s Red Bullem?

  6. Aston Martin v F1 - Red Bull potvrzuje nového titulárního sponzora

reklama