Brzdná story u Haasu pokračuje, ve Španělsku bude mít opět Brembo

Robert RoBertino Pavelka, 8. května 2017, 13:00 Google+

Nejde o nic nového, protože už v loňském roce měli Romain Grosjean a Esteban Gutiérrez výhrady k fungování brzd. Po Grand Prix Malajsie došla věc tak daleko, že tým v předposledním závodě v Brazílii vyzkoušel nového dodavatele brzdného systému.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V Bahrajnu tým zkoušel Carbone Industries

V Bahrajnu tým zkoušel Carbone Industries | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Jenže právě tahle oblast monopostu není místem, kde by se mohlo experimentovat a skákat od jednoho výrobce k druhému. Tým avizoval změnu dodavatele, v testech po Grand Prix Bahrajnu a v prvních dvou volných trénincích v Soči doopravdy vyzkoušel produkt firmy Carbone Industrie, ale poté se vrátil k původnímu dodavateli Brembo, protože vybavení Carbone Industrie se potýkalo s problémem vysokých teplot a nedostatečným chlazením. 

"Zjistit příčiny a nalézt jejich řešení, to nějakou dobu potrvá, ale dopracujeme se k němu. Nejde totiž o nijak jednoduchý problém. Každý musí pochopit, že brzdný systém je velice sofistikovaná záležitost. Co se týče Carbone Industries, máme údaje z testů v Bahrajnu a z tréninků v Soči, ale jak se věci jeví, v Barceloně pojedeme s brzdami Brembo. Grosjean je s jejich poslední iterací spokojen, Magnussenovi zase více vyhovují Carbone Industries, protože jejich efekt je lepší - má s nimi zkrátka přiznivější pocit. Musíme ještě s Carbone Industrie nějaký čas pracovat, abychom mohli učinit definitivní závěr. Budu jenom rád, až tuto položku vyškrtneme z našeho seznamu," komentoval situaci manažer týmu Günther Steiner.

img-responsive

Týmu mnoho nepomáhá ani fakt, že každý pilot preferuje jiného výrobce | foto: Haas F1 Team

Romain Grosjean si pravidelně stěžoval na nedostatky brzd Brembo už během předchozí sezóny. Steiner vidí jednu z příčin v malém počtu sezónních testů, protože složitost brzdných systémů na současných monopostech F1 žádá mnohem delší dobu k nalezení konečného řešení, více, než se očekávalo.

"Pro někoho je ta otázka zdánlivě snadná, proto tvrdí, že nemůže být tak těžké vyřešit problém s brzdami. Ale když vyměníte jednoho výrobce za druhého, narazíte na určité problémy a dokud všechno řádně nevyzkoušíte, nedopracujete se uspokojivého výsledku. Když není k dispozici dostatek testů v sezóně, musíme tyto zkoušky podniknout v prvních volných trénincích - musíme tak čekat vždy minimálně týden, než opět něco zkusíme, takže nikdy není možné udělat potřebný test a udělat úpravy. Je to vlastně kompromisní zkouška, proto trvá tak dlouho. Nikdo nemůže říci, že bychom se flákali. Naši lidé jsou velice odpovědní a situaci zvládnou, potřebují jenom čas," dodává Steiner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brzdná story u Haasu pokračuje, ve Španělsku bude mít opět Brembo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stoffel Vandoorne v tréninku v Bahrajnu

McLaren ví, že musí zlepšit maximální rychlost. V Ázerbájdžánu by se mu to mohlo vymstít...

RTL centrum

Formuli 1 si nově naladíte v UHD! Víte kde?

Doposud byla zrcátka na kokpitu

FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

Daniel Ricciardo se velmi těšil ze svého vítězství v závodě v Číně

Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

Nico Hülkenberg a Carlos Sainz v závodě v Melbourne v Austrálii

Sainz s Hülkenbergem jsou klíčem pro hladší vývoj vozu, chválí Bell

Haasu se vstup do sezony moc díky smůle nevydařil, auto má ale dobré

Dle Haasu měli hlavní rivalové, McLaren a Renault, zatím štěstí

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nové Ferrari SF70H

Mercedes z nás má strach, tvrdí prezident Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FIA povolila týmům umístit zrcátka na nové místo. Jak se vozy F1 změní?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

  4. Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

  5. Red Bull dal Ricciardovi lhůtu pro podepsání smlouvy

  6. Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud