Horner kritizuje FIA, že parita výkonu motorů není posuzována správně

Robert RoBertino Pavelka, 30. dubna 2017, 12:15 Google+

V loňském roce se výrobci motorů a FIA dohodli, že budou pracovat na paritě motorů a jejich záměrem by měla být snaha, aby rozdíl ve výkonu nebyl větší než 0,3 vteřiny, to vše vycházející z údajů "teoretického" kola v Barceloně.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 01.05. 09:55) Napište svůj názor
Christian Horner a Max Verstappen volí kritická slova

Christian Horner a Max Verstappen volí kritická slova | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Cílem bylo pochopitelné stažení rozdílu výkonů, aby F1 byla vyrovnanější a "koukatelnější". Do jisté míry se může zdát, že se záměr začal naplňovat, Ferrari se tlačí na Mercedes, Vettel už dokázal vyhrát dva závody z prvních tří Grand Prix a v Rusku se fanoušci F1 dočkali úkazu, který se jim naskytl po třiceti kvalifikacích - ani jeden Mercedes v první řadě, navíc končí i šňůra 18 Grand Prix, kdy Stříbrné šípy dobývaly pole-position. Stranou tedy stojí jen Honda, o jejíž výkonnosti se diskutuje a dokonce padly i návrhy na jakési "záchranné lano".

FIA se tedy může domnívat, že v návaznosti na analýzu "velmi podrobné metodiky pro simulaci této skutečnosti na všech datech" se povedlo dosáhnout kýženého výsledku. Christian Horner, jehož vozy Red Bull osazené motory TAG Heuer (Renault) však tuto záležitost zpochybnil, protože ztráta na Ferrari činila 1,711 vteřiny. 

img-responsive

Jedna série Mercedesu skončila | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Problémem je metodika, která je v pozadí. Každé kolo, které je o půl vteřiny rychlejší, se nebere v úvahu, což je velmi pohodlné. Abyste viděli, že to tak není, musíte si všímat těch reálných odstupů. Je naprosto jasné, že se FIA ve skutečnosti touto záležitostí nechce zabývat, takže jsou patřičná čísla přizpůsobena," tvrdí Horner. 

Scházejí se i reakce dalších pilotů a vůbec není překvapivé, že jde o závodníky, kteří mají za svými zády pohonnou jednotku Renault. "Slyšel jsem jak tu kalkulaci udělali, takže pokud zruší všechna rychlá kola s dobrým výkonem, režimem plného výkonu - pak ta kalkulace nedává smysl. Po skončení tréninků víme, kde se musíme zlepšit, což je jak v oblasti podvozku, tak motoru. Je to určitě víc než o 0,3 vteřiny," přidává se Max Verstappen.

Podobně se vyjádřil i Daniel Ricciardo: "Když vidím ten odstup, je to určitě víc než 0,3 vteřiny, na to vsadím všechny peníze." Carlos Sainz jz. přispěl se svou troškou do mlýna v pátek, když četl verdikt FIA a připomínky Sergia Péreze z Force Indie, podle nichž Ferrari a Renault dostihli co do výkonnosti Mercedes. Podle Španěla to byl hodně dobrý vtip.

Vytisknout

Diskuze: Horner kritizuje FIA, že parita výkonu motorů není posuzována správně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 01.05.2017 09:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Marcus Ericsson při sezónních testech v Bahrajnu

Potvrzeno! Honda bude dodávat motory Sauberu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  5. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  6. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud