DISKUZE K ČLÁNKU Honda pro Rusko chystá zvýšení spolehlivosti, výkon ale nenaroste

Piloti McLarenu Fernando Alonso a Stoffel Vandoorne dostanou v Soči vylepšený motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), půjde však jen o vylepšení spolehlivosti slabé pohonné jednotky Hondy. K nárůstu výkonu z její strany stále nedojde, tým ale přiveze několik novinek pro své šasi MCL32.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Honda pro Rusko chystá zvýšení spolehlivosti, výkon ale nenaroste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 07.05.2017 11:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2017 09:08
Myslím že Strategická skupina F1 by jako úlevu… »
» Situs (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2017 11:07
Já jsem určitě za stejné podmínky pro všechny,… »
» Limbi (Hlasovali 2 lidé) 25.04.2017 12:10
Ta rovnost spočívá ve stejných podmínkách pro… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.128.XXX
    Add Situs a ostatní: řešíte tak trošku nesmysli.

    Pravidla jsou pro všechny stejné, pokud tři výrobci motorů dělají v rámci pravidel kvalitní motory a jeden zmetky, je problém na straně výrobce dělající zmetky - Hondy.

    Pokud jde o týmy, ty mají šanci vybrat si dodavatel motorů, pokud není plná jeho kapacita, což ani u Mercedesu, Ferrari a Renautu není.

    Takže celý problém leží na straně McLarenu, ten se musí rozhodnout, zda nadále bude jezdit se zmetkem (byť ho má zadarmo), a nebo zda využije jinou kvalitnější pohonnou jednotku.

    Jinak požadavek McLarenu na pomoc ostatních výrobců motorů Hondě je na pár facek, podobně by mohl třeba Sauber požadovat po Ferrari ať mu vypomůže s aerem... také by to pomohlo lepšímu závodění.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Myslím že Strategická skupina F1 by jako úlevu mohla Hondě alespoň zrušit ty penalizace za nadlimitní kusy PU. Honda by pak k tréningům mohla přistoupit opravdu jako k testům kde si vyzkouší vždy co potřebuje klidně v několika verzích, což by mohlo mít za následek že se spolehlivost i výkon na trati rychleji vyřeší. A samo jezdci by za špatnou práci Hondy alespoň netrpěli ještě penalizacemi.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Limbi

      Limbi

      147.228.41.XXX
      To už se ale bavíme o nerovné výhodě. Chápu, že pro srovnání by to pomohlo, co ale potom, kdyby nějakým zázrakem Honda předstihla ostatní. Dokážeš si představit co by se dělo? Prostě buď budou pro všechny stejné podmínky, nebo bude uměle nastavená konkurence, ale spravedlnost není rovnost viz. [odkaz na stránku]

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Já jsem určitě za stejné podmínky pro všechny, ale také jsem za to aby když někdo ztrácí tolik tak aby se jim neházeli klacky pod nohy a umožnilo se jim se dotáhnout. A co jsou ty klacky pod nohy? Penalizace za nadměrné množství komponent, nedostatek testování, a žetony. Všechny tyto aspekty jsou výhodou pro ty co odvedly dobrou práci, ostatním to práci stěžuje. Pokud bychom jen seděli a říkali si takové jsou podmínky a nic neměnili tak motory už jsou pomalu zmražené, výhody zakonzervované a s tím nesouhlasím zase já. Vše mělo jen šetřit peníze, Hondě každé toto opatření jen háže klacky pod nohy a neušetří vůbec nic. To podle mě k zamyšlení je. Žetony už konečně jsou pryč, nevidím důvod nezamýšlet se nad ostatníma klackama. Je třeba si uvědomit že ty rovné podmínky někomu seděj více a někomu méně, a za horší práci jsou horší výsledky, proč je ještě navíc penalizovat? Nevím proč se nezamýšlet nad tím co by v těchto případech sedělo více těm co ten vývoj opravdu potřebují. První TOP 10 po kvalifikaci má také do závodu již použité pneu, tak výrobce vzadu by mohl mít více povolených komponent, to není přece tak moc nesportovní, jen dáváš lepší šanci těm vzadu v zájmu sportu.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          176.74.140.XXX
          Hovadina, ve sportu a v motosportu hlavně nesouhlasím s žádnýma berličkama pro ty nejslabší. Proč jim pomáhat? Renault v první polovině sezóny 2015 podělal, co se dalo, měl fatálně nespolehlivé a slabé ICE, jejich jediný zákazník na ně házel otevřeně špínu, okamžitě v Renaultu vyměnili vedení, vyhodili hlavníko konstruktéra, chytli se za nos a v do roka byli velmi blízko zpátky Ferrari a Mercedesu a RB byl schopen bojovat o vítězství. Nikdo tehdy nepřemýšlel o úlevách. Každej na Renault jen kydal. Nezlob se Situsi, ale berličky Hondě jsou neobhajitelné... když na něco nemáš, tak to nedělej, to je známé pravidlo.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            No nemusíš chtít úlevy, ale proč by Honda za svou horší práci měla být krom nedojetí do cíle, horší výkonnost, ještě trestána penalizacemi? Stejně jako s žetonama, by se mohlo posoudit i toto. Jestli chceš ve sportu opravdu rovnost, tak je nech pracovat jak uměj a nezakazuj jim testovat a netrestej je, a ještě tu byly žetony které ti říkali na čem smíš pracovat? Jako sorry, ale když pravidlama dáváš výhodu těm vpředu, nezdá se mi diskuze jak také pomáhat těm vzadu nijak špatná a nesportovní. Já ty pentle, netestování, a dříve žetony a zmrazování naopak považuji za nesportovní. Nevím o žádné berličce pro Hondu, za to vím o tom co jim stěžuje práci.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.41.XXX
              Ta rovnost spočívá ve stejných podmínkách pro všechny. Všichni mají prostě stejná pravidla. To že jsou pravidla nastavena takhle neznamená, že se škodí Hondě. Mnohem více mi vadí, že třeba motory v podobě v jaké jsou teď dávalo dohromady vedení F1 spolu s Mercedesem. Tam si myslím, že prostě mercedes využil toho, že věděl kde má silnou stránku a postavil si ty motory tak trochu na sebe. Ale co se pravidel týká tak bu´d je změnit celkově, ale nedělat výjimky.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                No jedna věc je nechtít výjimky, a druhá věc je chtít setrvat v takových podmínkách kde stěžujete práci k tomu aby se co nejrychleji mohl někdo dotáhnout. Říkáte stejné podmínky, ale tak tomu není. Proč třeba beztrestně nepovolit novou PU když nedojedete do cíle? Bude to pro všechny, cítíš tu rovnost? je to uplně jiná rovnost, ale pro všechny. Cítíš ten rozdíl? Každej trest a penalizace a žetony atd prostě s tou rovností manipuluje, opravdu nechápu proč se nensažit o rovnost spíše těm vzadu, než těm vpředu jak je teď. Jen proto že tak to bylo nastaveno? To by bylo hloupé.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.41.XXX
                  Já říkám, že změnu pravidel podpořím, ale globální, ne lokální pro někoho komu se nedaří. Tys tu mluvil o protekci těm co jsou pozadu a to absolutně odmítám. Můžem zavést pravidla z 90-let kdy se mezi závodem a kvaldou měnil beztrestně motor, ale myslíš že to Hondě pomůže? Mercedes bude první, kdo zvedne výkon protože tomu motoru rozumí. Honda dokud nepochopí co je špatně tak stejně nic pořádného neudělá a ani žádné speciální testy jí k tomu nepomůžou. Testovat může beztrestně na stolici a ani tam není schopná zjistit základní provozní vlastnosti tak o čem se bavíme? Už jen analýza problému jim trvá několik týdnů, takže si nemyslím, že pokud by se změnily pravidla globálně tak by je to zachránilo. Naopak si myslím, že by propast byla větší. Vem si co vyrobili za střep a údajně to zjistili před vánoci, že to je krám. Máme tu 4 měsíce a oni plátují problémy místo aby přinesly funkční a výkonné řešení. Tak se znovu ptám o čem se tu bavíme? O zrychlení Hondy, nebo zpomalení soupeřů?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    No já se bavím o tom že by se měli udělat pro vývoj takové podmínky které to nikomu nestěžují, protože je jasné že každej koník se bude hledat hůře a hůře a časem si budou blíže a blíže. Když tam nasázíš omezené testování, penalizace, dříve žetony, tak ten čas jen prodlužuješ, či jim znemožňuješ pracovat efektivně. Já říkám nedělejte to Hondě horší, žetony byla chyba, penalizovat je za nespolehlivost je chyba, a i omezené testování je chyba. Zkusit se nad tím zamyslet a přijít s něčím co by se mohlo udělat je na místě. zrušení žetonů bylo správným krokem, kdyby uvažovali jako ty a prostě je to pro všechny stejné a hotovo, stále by byly a stav by byl jen horší. Díky za zrušení.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Limbi

                      Limbi

                      147.228.41.XXX
                      To si napsal absolutní nesmysl. Já jsem pro otevřené testování, a byl jsem i pro zrušení žetonů. Nejsem ale pro SPECIÁLNÍ úpravu pravidel pro ty co to nezvládli. Jsem zastánce návratu tankování, protože si myslím, že to přinese zajímavější show, jsem pro návrat války pneumatik a stejně tak jsem pro zrušení počtu PJ na sezonu. Kde je problém? Problém je že tohle všechno vrátí F1 o 20 zpět a to vedení nechce. Nesnaž se mě nařknout z toho, že jsem spokojen s tím jak to je protože nejsem. ALE tys tu začal vyžadovat dvojí pravidla pro umělé dotáhnutí výkonnosti a to prostě a jednoduše NE. Buď začni diskutovat k tomu co jsi psal na začátku, ale ty se snažíš z toho zas vykličkovat k tomu, že jsi chtěl měnit pravidla celkově. Přečti si co jsi napsal v prvním komentu a pak se nad tím znovu zamysli.

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Zamyslel jsem se, chtěl jsem zrušit pentle pro Hondu neb mi nepřijdou fér a stěžují jim práci. Ale mé další komenty rozvíjej ten první koment do většího obrazu než jen dejte jim úlevy. K tomu přece diskuze slouží. Hned jsem ti v dalším komentu napsal že jsem pro rovné podmínky pro všechny, nemusíme se orientovat je na první komentář a ostatní ignorovat, a ještě k tomu dodat že chci jen dvojí pravidla, tak to nemáš pravdu. To že sem psal že by jim to Komise F1 měla dovolit, tak jsem aprioritně neměl na mysli Hondě dělat zvláštní pravidla. Od dalšího komentu jasně píši že je to spíše o zbavení se těch klacků a detailně se snažím popsat proč.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.41.XXX
          To co jsi popsal je přesně problém, který vznikl díky omezenému užívání motorů. Nesouhlasím se spojením "házení klacků pod nohy" Honda stejně jako ostatní moc dobře věděla jaká jsou pravidla a tudíž musela počítat s tím, že to co prostě podělá za ní nikdo nevyřeší. Je pravda, že za to platí draze, ale tak to prostě chodí. Kdyby byla schopná přivézt na okruh 3 různé specifikace motorů a vyzkoušet je za jeden víkend tak by se jich penalizace dotkla v jednom závodu, což není tak hrozné. Honda ale nic takového neudělá. Sama má dle mého velké problémy vůbec stíhat držet krok jak s výrobou tak vývojem. Tři roky se snaží ukázat, že se F1 přizpůsobí jejich pracovnímu systému a tři roky si tím sama - jak říkáš ty hazí klacky pod nohy. Řešením by bylo zavést systém například jedné pohonné jednotky na závodní víkend. Otázkou ale je zda by jim neutekli ostatní ještě víc, protože by mohli na úkor životnosti zvýšit výkon. Rozhodně nejsem pro umělé dotahování konkurence. Pokud Honda nedokáže za stejný časový font předvést lepší práci tak v F1 nemá co dělat. V dobře fungující firmě je to nastaveno, tak že schopnější bere víc peněz a ten méně schopný na sobě musí makat, aby toho schopnějšího dohnal, ale nikdo mu nebude nastavovat jiná pravidla, aby se mu to povedlo. Tím chci říct, že je to interní problém McLarenu-Honda a nevidím důvod nějakých zásahů a podávání berličky od vedení F1. Jako dlouholetý fanda McLarenu bych se styděl, kdyby se McLaren vrátil na výsluní jen díky nějaké protekci a ústupkům. Abych to shrnul. Jsem pro to změnit pravidla tak, aby nedocházelo k podobné situaci i v budoucnu, kdy pokud někomu ujede vlak, tak už se nedá chytit, ale změnit tak pravidla pro všechny bez rozdílu, ne omezovat ty co odvedli dobrou práci a tím je za to trestat.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            85.70.164.XXX
            V tom případě jen proto že se o žetonech vědělo tak je neměli zrušit? Když je něco špatně nastaveno a vytváří to horší sportovní podmínky tak podle mě by se to přehodnocovat mělo. A navíc zapomínáte že ta dohoda o tom že Strategická skupina F1 bude přijímat opatření pokud nějakej výrobce bude ztrácet, tak to nevzniklo kvůli Honě, ale kvůli nátlaku na tyto PU ze strany RB a odběratelů, a to jako kompromis k tomu že tyto PU přežijí do roku 2020. Na stole byl i nezávislej dodavatel PU, takhle došlo k uklidnění situace.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.41.XXX
              Ano, protože Red bull je jak malý rozmazlený spratek, který je strašně cool pokud se daří, ale jinak jim všichni hrozně ubližují když se jim nedaří. Vždyť teď zas vyhrožují odchodem... Jako Red bull brát jako seriozní příklad újmy fakt nebudu. Je to ke cti McLarenu, že takhle nepláče. Potom jsou tam týmy, které se svezou spolu s Red bullem protože... proč ne že? Prostě žetony byly pravidlo a musely se respektovat. Nejsou (já s tím souhlasím) a nemusí se respektovat. Ale pravidla jsou od toho aby se jimi někdo řídil, jinak si všichni budou myslet "na co by sme se snažili, když to poserem, tak nám dají nějaké mimořádné testy a úlevy a tam to doženem". Jako tohle není komunismus aby si všichni byli rovní co do výsledku, tady je to soutěž, sport. V atletice, taky menšímu nezkrátíte dráhu protože má kratší nohy.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Situs

                Situs

                85.70.164.XXX
                Ale ani jim nesebereš možnost trénovat aby se dotáhl a nebudete je trestat ještě penalizací když si zloměj nohu.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.41.XXX
                  To ne, ale když si zlomí nohu, tak se ani nekvalifikují ne? :) Honda má možnost trénovat. Měla jí jako všichni ostatní. Ber to tak, že teď už jsou jako na olympiádě. Trénink probíhá v sezónní pauze, tam se sbírá 90% výkonnosti. Zbytek si můžou zkusit dohnat na stolici a potom to aplikovat na voze. Jen nesmí testovat jeden válec a pak se divit, že jim to nefunguje v celku.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Situs

                    Situs

                    85.70.164.XXX
                    Víš moc dobře o čem mluvím, je evidentní že se můžou udělat rovné podmínky pro všechny jenž usnadněj práci těm vzadu, a ne těm vpředu. Ptám se ještě jednou, proč třeba nedovolit tomu kdo nedojede do cíle beztrestně vyměnit PU, stejně jak je to u převodovek?

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Limbi

                      Limbi

                      147.228.41.XXX
                      Však tohle ale není to s čím si začal argumentovat. Ty jsi chtěl zbavit tým vzadu penalizací a podobně. Tohle by mohlo být pravidlo a když nedojede do cíle mercedes, tak bude mít to stejné privilegium. Chápeš, že mi jde o to mít pro všechny stejně uplatnitelná pravidla?

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Situs

                        Situs

                        85.70.164.XXX
                        Nemusí to být jen o Hondě, jde o to co Strategickou Skupinu F1 napadne. To že mě napadlo to s tou novou PU pro ty co nedojedou do cíle je třeba jen jedna z několika dobrejch možností jak pomoci Hondě, při tom ale nejen jim. Začal jsem argumentovat tomu jak jim pomáhat, ale to nemusí být vyloženě úlevou, jen to může být právě chytrým řešením které jim dá výhodu, ale při tom to bude pro všechny. Teď těma penalizacema trpěj především oni. Výsledek by byl takovej jakej jsem chtěl, aby se Honda vyhla penalizacím, a při tom by to bylo pro všechny. Určitě existuje spousta dalších možností, při tom se to bude dělat jako úleva pro Hondu. Už vlastně zrušení přenosů trestů do dalších závodů bylo jedním z posunů, jen tak dál. Dobře, nejprve to vyznělo že chci pro Hondu něco více, a to vlastně taky chci, ale rovnejma pravidlama z kterých budou mít přínos především ti vzadu.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama