Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

PH, 18. dubna 2017, 12:35 Google+

Valtteri Bottas se vrací ke svému závodnímu víkendu v Bahrajnu. Sobotní nadšení po vítězné kvalifikaci vystřídalo zklamání z průběhu závodu a ztráty na jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž dojel druhý. Letos podruhé velkou cenu ovládl Sebastian Vettel z Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu

Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I po nedělním vystřízlivění, kdy se musel podrobit týmové režii, stále věří svým vyhlídkám na boj o titul: "Tento víkend bylo příjemné, že jsem mohl podávat v kvalifikaci o něco lepší výkony. Po Austrálii a Číně jsem tady cítil, že toho z auta dokážu v kvalifikaci dostat více."

"I v prvním závodě v Austrálii, a také v Číně, když auto fungovalo, tak byla závodní rychlost dobrá. Proto vím, že tam ta závodní rychlost je. Tento víkend tomu tak bylo i v kvalifikaci, jen nad závodem visí otazník. Stále jich zbývá 17, a to je hodně. Nepřemýšlím tak daleko dopředu, stále jsme na počátku," popisuje Bottas.

Víkend za úspěšný nepovažuje jenom kvůli tomu, že v kvalifikaci porazil všechny piloty včetně svého týmového kolegy: "Není to úspěch, když po startu ztratíte dva místa. Když jsem se ráno probudil, tak jsem pomýšlel jen na vítězství. Alespoň jako tým jsme měli vyhrát, ale nepovedlo se nám to. Ferrari odvedlo lepší práci."

img-responsive

Ze třetího místa po týmové režii Mercedesu byl Valtteri Bottas hodně zklamaný | foto: Daimler AG

"Také pro mě je to teď trochu zvláštní pocit. Nevím, proč byla rychlost tak bídná. Vím, že ten rozdíl nepramenil jen čistě z jízdy. Jsem si jistý, že přijdeme na něco, proč jsem se trápil více než Lewis," pokračuje finský pilot Mercedesu.

"V prvním stintu tu výkonnost můžeme vysvětlit tlaky pneumatik, které zkrátka byly příliš vysoké. Chovalo se to jako na žmolcích. V 2. a v 3. stintu není vysvětlení, proč zadní část nefungovala. Pomalé tempo bylo určitě dáno vyvážením a tou zadní částí. Zatím ale nemáme odpovědi na to, čím to bylo způsobeno. Podle mě to nebylo normální," vysvětluje Bottas.

"Došly mi všechny nástroje - diferenciál, vyvážení brzd... snaha vyléčit přetáčivost a zlepšit stabilitu zadní části. Nebyla šance. Když byly pneumatiky nové, tak byly OK, ale když zahřejete povrch, tak to velmi rychle bylo těžší a těžší. Pro mě to byl divný závod vzhledem k tomu, že mi scházelo tolik rychlostí. Nedokážu to tak jednoduše vysvětlit," dodává třetí pilot letošního šampionátu, jenž na Hamiltona na druhé příčce ztrácí po Bahrajnu 23 bodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "První řada, to není špatné, i když..." shrnuje Räikkönen

Ferrari během tréninků v Soči

Analýza sektorů: Bottas promrhal pole-position, Ferrari stáhlo náskok Mercedesu

Sebastian Vettel při pátečním tréninku v Soči

Ferrari má první řadu v ruské kvalifikaci, Hamilton ztratil půl vteřiny

Startovní rošt v Soči

GRAFIKA: Startovní rošt v Soči po penalizaci Vandoornea

Sebastian Vettel při pátečním tréninku v Soči

Poslední ruský trénink zase ovládlo Ferrari, Mercedes ztrácí

Páteční trénink v Soči

FOTO: Páteční tréninky v Soči, kde tempo udávalo Ferrari

Tři nejlepší jezdci po kvalifikaci v Bahrajnu

Jezdil dnes Mercedes naplno, nebo ne? Hamilton a Vettel se opět nemohou shodnout

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu

Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari odpoledne navyšuje náskok na Mercedes, Vettel v Soči překonává rekord

  2. FOTO: Alonso poprvé v kokpitu vozu IndyCar + tvarování sedačky

  3. Ferrari začíná v Rusku nejrychleji: Räikkönen první těsně před Bottasem

  4. Ecclestone: Hamilton nevěřil, že ho Mercedes podporuje, Vettela letos porazí

  5. Konec žraločích ploutví i T-křidélek. O čem v úterý rozhodla Strategická skupina F1?

  6. Motor nefunguje, McLaren přesto nesmí ve vývoji vozu polevit, vysvětluje šéf Boullier

reklama