Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

PH, 18. dubna 2017, 06:40 Google+

Valtteri Bottas se vrací ke svému závodnímu víkendu v Bahrajnu. Sobotní nadšení po vítězné kvalifikaci vystřídalo zklamání z průběhu závodu a ztráty na jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž dojel druhý. Letos podruhé velkou cenu ovládl Sebastian Vettel z Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu

Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I po nedělním vystřízlivění, kdy se musel podrobit týmové režii, stále věří svým vyhlídkám na boj o titul: "Tento víkend bylo příjemné, že jsem mohl podávat v kvalifikaci o něco lepší výkony. Po Austrálii a Číně jsem tady cítil, že toho z auta dokážu v kvalifikaci dostat více."

"I v prvním závodě v Austrálii, a také v Číně, když auto fungovalo, tak byla závodní rychlost dobrá. Proto vím, že tam ta závodní rychlost je. Tento víkend tomu tak bylo i v kvalifikaci, jen nad závodem visí otazník. Stále jich zbývá 17, a to je hodně. Nepřemýšlím tak daleko dopředu, stále jsme na počátku," popisuje Bottas.

Víkend za úspěšný nepovažuje jenom kvůli tomu, že v kvalifikaci porazil všechny piloty včetně svého týmového kolegy: "Není to úspěch, když po startu ztratíte dva místa. Když jsem se ráno probudil, tak jsem pomýšlel jen na vítězství. Alespoň jako tým jsme měli vyhrát, ale nepovedlo se nám to. Ferrari odvedlo lepší práci."

img-responsive

Ze třetího místa po týmové režii Mercedesu byl Valtteri Bottas hodně zklamaný | foto: Daimler AG

"Také pro mě je to teď trochu zvláštní pocit. Nevím, proč byla rychlost tak bídná. Vím, že ten rozdíl nepramenil jen čistě z jízdy. Jsem si jistý, že přijdeme na něco, proč jsem se trápil více než Lewis," pokračuje finský pilot Mercedesu.

"V prvním stintu tu výkonnost můžeme vysvětlit tlaky pneumatik, které zkrátka byly příliš vysoké. Chovalo se to jako na žmolcích. V 2. a v 3. stintu není vysvětlení, proč zadní část nefungovala. Pomalé tempo bylo určitě dáno vyvážením a tou zadní částí. Zatím ale nemáme odpovědi na to, čím to bylo způsobeno. Podle mě to nebylo normální," vysvětluje Bottas.

"Došly mi všechny nástroje - diferenciál, vyvážení brzd... snaha vyléčit přetáčivost a zlepšit stabilitu zadní části. Nebyla šance. Když byly pneumatiky nové, tak byly OK, ale když zahřejete povrch, tak to velmi rychle bylo těžší a těžší. Pro mě to byl divný závod vzhledem k tomu, že mi scházelo tolik rychlostí. Nedokážu to tak jednoduše vysvětlit," dodává třetí pilot letošního šampionátu, jenž na Hamiltona na druhé příčce ztrácí po Bahrajnu 23 bodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu

Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama