Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

PH, 18. dubna 2017, 06:40 Google+

Valtteri Bottas se vrací ke svému závodnímu víkendu v Bahrajnu. Sobotní nadšení po vítězné kvalifikaci vystřídalo zklamání z průběhu závodu a ztráty na jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž dojel druhý. Letos podruhé velkou cenu ovládl Sebastian Vettel z Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu

Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I po nedělním vystřízlivění, kdy se musel podrobit týmové režii, stále věří svým vyhlídkám na boj o titul: "Tento víkend bylo příjemné, že jsem mohl podávat v kvalifikaci o něco lepší výkony. Po Austrálii a Číně jsem tady cítil, že toho z auta dokážu v kvalifikaci dostat více."

"I v prvním závodě v Austrálii, a také v Číně, když auto fungovalo, tak byla závodní rychlost dobrá. Proto vím, že tam ta závodní rychlost je. Tento víkend tomu tak bylo i v kvalifikaci, jen nad závodem visí otazník. Stále jich zbývá 17, a to je hodně. Nepřemýšlím tak daleko dopředu, stále jsme na počátku," popisuje Bottas.

Víkend za úspěšný nepovažuje jenom kvůli tomu, že v kvalifikaci porazil všechny piloty včetně svého týmového kolegy: "Není to úspěch, když po startu ztratíte dva místa. Když jsem se ráno probudil, tak jsem pomýšlel jen na vítězství. Alespoň jako tým jsme měli vyhrát, ale nepovedlo se nám to. Ferrari odvedlo lepší práci."

img-responsive

Ze třetího místa po týmové režii Mercedesu byl Valtteri Bottas hodně zklamaný | foto: Daimler AG

"Také pro mě je to teď trochu zvláštní pocit. Nevím, proč byla rychlost tak bídná. Vím, že ten rozdíl nepramenil jen čistě z jízdy. Jsem si jistý, že přijdeme na něco, proč jsem se trápil více než Lewis," pokračuje finský pilot Mercedesu.

"V prvním stintu tu výkonnost můžeme vysvětlit tlaky pneumatik, které zkrátka byly příliš vysoké. Chovalo se to jako na žmolcích. V 2. a v 3. stintu není vysvětlení, proč zadní část nefungovala. Pomalé tempo bylo určitě dáno vyvážením a tou zadní částí. Zatím ale nemáme odpovědi na to, čím to bylo způsobeno. Podle mě to nebylo normální," vysvětluje Bottas.

"Došly mi všechny nástroje - diferenciál, vyvážení brzd... snaha vyléčit přetáčivost a zlepšit stabilitu zadní části. Nebyla šance. Když byly pneumatiky nové, tak byly OK, ale když zahřejete povrch, tak to velmi rychle bylo těžší a těžší. Pro mě to byl divný závod vzhledem k tomu, že mi scházelo tolik rychlostí. Nedokážu to tak jednoduše vysvětlit," dodává třetí pilot letošního šampionátu, jenž na Hamiltona na druhé příčce ztrácí po Bahrajnu 23 bodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v Maďarsku

Pokud mám v Red Bullu zůstat delší dobu, musí přidat, varuje Verstappen

V safety caru už také za nějakou dobu může být řidič bez práce

Formule 1 jako bezpilotní série? Zatím se probírá idea safety caru bez řidiče

Kimi Räikkönen jiskří při pátečním tréninku v Rakousku

Formule 1 vstupuje do světa eSportu. S vydáním F1 2017 přichází i oficiální světový šampionát

Lando Norris s McLarenem MCL32 během testu v Maďarsku

Mladý talent McLarenu zářil v Zandvoortu

Renault potřebuje dále růst

Pro úspěch v F1 potřebujeme další růst, uvědomuje si Renault a stále nabírá lidi

Max Verstappen s Red Bullem RB13 v Silverstone

Renault svůj motor na rozdíl od ostatních už moc nezlepšuje, stěžuje si Verstappen

Max Verstappen a Daniel Ricciardo při startu závodu v Soči

Red Bull má jasný cíl. Ve zbytku sezóny chce získat více bodů než Ferrari

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu

Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Proč věří Marko v boji o titul spíše Vettelovi a co si myslí o možném návratu Kubici?

  2. Piloti se shodují na jedné stinné stránce Halo

  3. Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

  4. Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

  5. FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

  6. Ke spolupráci Hondy s týmem Toro Rosso nedojde, co je důvodem?

reklama