K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

PH, 18. dubna 2017, 06:40 Google+

Valtteri Bottas se vrací ke svému závodnímu víkendu v Bahrajnu. Sobotní nadšení po vítězné kvalifikaci vystřídalo zklamání z průběhu závodu a ztráty na jeho týmového kolegu Lewise Hamiltona, jenž dojel druhý. Letos podruhé velkou cenu ovládl Sebastian Vettel z Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu

Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

I po nedělním vystřízlivění, kdy se musel podrobit týmové režii, stále věří svým vyhlídkám na boj o titul: "Tento víkend bylo příjemné, že jsem mohl podávat v kvalifikaci o něco lepší výkony. Po Austrálii a Číně jsem tady cítil, že toho z auta dokážu v kvalifikaci dostat více."

"I v prvním závodě v Austrálii, a také v Číně, když auto fungovalo, tak byla závodní rychlost dobrá. Proto vím, že tam ta závodní rychlost je. Tento víkend tomu tak bylo i v kvalifikaci, jen nad závodem visí otazník. Stále jich zbývá 17, a to je hodně. Nepřemýšlím tak daleko dopředu, stále jsme na počátku," popisuje Bottas.

Víkend za úspěšný nepovažuje jenom kvůli tomu, že v kvalifikaci porazil všechny piloty včetně svého týmového kolegy: "Není to úspěch, když po startu ztratíte dva místa. Když jsem se ráno probudil, tak jsem pomýšlel jen na vítězství. Alespoň jako tým jsme měli vyhrát, ale nepovedlo se nám to. Ferrari odvedlo lepší práci."

img-responsive

Ze třetího místa po týmové režii Mercedesu byl Valtteri Bottas hodně zklamaný | foto: Daimler AG

"Také pro mě je to teď trochu zvláštní pocit. Nevím, proč byla rychlost tak bídná. Vím, že ten rozdíl nepramenil jen čistě z jízdy. Jsem si jistý, že přijdeme na něco, proč jsem se trápil více než Lewis," pokračuje finský pilot Mercedesu.

"V prvním stintu tu výkonnost můžeme vysvětlit tlaky pneumatik, které zkrátka byly příliš vysoké. Chovalo se to jako na žmolcích. V 2. a v 3. stintu není vysvětlení, proč zadní část nefungovala. Pomalé tempo bylo určitě dáno vyvážením a tou zadní částí. Zatím ale nemáme odpovědi na to, čím to bylo způsobeno. Podle mě to nebylo normální," vysvětluje Bottas.

"Došly mi všechny nástroje - diferenciál, vyvážení brzd... snaha vyléčit přetáčivost a zlepšit stabilitu zadní části. Nebyla šance. Když byly pneumatiky nové, tak byly OK, ale když zahřejete povrch, tak to velmi rychle bylo těžší a těžší. Pro mě to byl divný závod vzhledem k tomu, že mi scházelo tolik rychlostí. Nedokážu to tak jednoduše vysvětlit," dodává třetí pilot letošního šampionátu, jenž na Hamiltona na druhé příčce ztrácí po Bahrajnu 23 bodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co způsobovalo špatné vyvážení? Bottas netuší, proč na Hamiltona tolik ztrácel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jiskry za Red Bullem Maxe Verstappena

Verstappen v Monaku za tunelem nejrychlejší - dosáhl 293,5 km/h

Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství

Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Max Verstappen s Red Bullem v Monaku

Nejrychlejší kolo Velké ceny Monaka zajel Verstappen startující z posledního místa

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Monaku: Riccardo musel překonat mnoho nástrah

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Sebastian Vettel v tréninku v Monaku

Ferrari v Monaku použilo nové zadní zavěšení

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RIC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso při tréninku v Bahrajnu

Renault v Bahrajnu testuje nové MGU-K, Honda ladí spolehlivost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Ricciardo první, Verstappen poslední

  6. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud