Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Robert RoBertino Pavelka, 16. dubna 2017, 22:15 Google+

Týmová režie přes její někdejší zákazy je tématem dosti ožehavým, stačí vzpomenout na případy z minulosti, které dost zahýbaly světem F1. V Bahrajnu se opět dostala do popředí, a to hned dvakrát.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 19.04. 12:16) Napište svůj názor
Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela. 

"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.

Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.

img-responsive

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na póidu po závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.

Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.

"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 19.04.2017 12:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo při tréninku v Baku

Šílený závod plný nehod v Baku vyhrál Ricciardo před Bottasem a Strollem

Lance Stroll v kvalifikaci v Baku

Co stojí za Strollovým zlepšením? Soukromé testy

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Baku

FOTO: Sobota v Baku, kvalifikace pod taktovou Mercedesu

Kvalifikace v Baku

Hamilton dominuje ve všech sektorech, na rovinkách nejrychlejší Red Bull - přes 356 km/h

Městský okruh v Baku

GRAFIKA: Startovní rošt v Baku po penalizacích Alonsa, Sainze a Vandoornea

Kolem Sauberu se množí rozporuplné informace

Nejde o "demolici" Sauberu, uklidňují situaci zástupci Longbow Finance

Lewis Hamilton byl opět o

Hamilton jako z jiné planety: kvalifikaci vyhrál s ohromujícím náskokem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel se raduje z vítězství v závodě v Bahrajnu

FOTO: Napínavý závod za setmění v Bahrajnu a vítězství Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V Baku začaly nejlépe Red Bully, Vettel třetí, Pérez v závěru tvrdě boural + VIDEO

  2. Mercedes nás nespasí a ve startovním poli se dočkáme řady změn, hlásá Alonso

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Vettel se nechce vymlouvat

  4. Kaltenbornová u Sauberu končí, důvody jsou známy. Kdo ji nahradí?

  5. "Zlomyslný" Rosberg využíval všechny zbraně, tvrdí šéf Mercedesu. Co na to Nico?

  6. Proč zajel Hamilton v závěru Velké ceny Kanady nejrychlejší kolo?

reklama