K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Robert RoBertino Pavelka, 16. dubna 2017, 22:15 Google+

Týmová režie přes její někdejší zákazy je tématem dosti ožehavým, stačí vzpomenout na případy z minulosti, které dost zahýbaly světem F1. V Bahrajnu se opět dostala do popředí, a to hned dvakrát.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 19.04. 12:16) Napište svůj názor
Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela. 

"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.

Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.

img-responsive

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na póidu po závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.

Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.

"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 19.04.2017 12:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jiskry za Red Bullem Maxe Verstappena

Verstappen v Monaku za tunelem nejrychlejší - dosáhl 293,5 km/h

Daniel Ricciardo se dočkal a konečně slaví v Monaku vítězství

Ricciardo potvrdil skvělou formu Red Bullu, konečně vyhrál v Monaku

Max Verstappen s Red Bullem v Monaku

Nejrychlejší kolo Velké ceny Monaka zajel Verstappen startující z posledního místa

Daniel Ricciardo v Monaku

PROHLÁŠENÍ po závodě v Monaku: Riccardo musel překonat mnoho nástrah

Daniel Ricciardo s Red Bullem v Monaku

ANALÝZA SEKTORŮ: Ricciardo suverénní, Alonso měl na 6. místo. Ferrari na rovinkách 289 km/h

Sebastian Vettel v tréninku v Monaku

Ferrari v Monaku použilo nové zadní zavěšení

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RIC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel se raduje z vítězství v závodě v Bahrajnu

FOTO: Napínavý závod za setmění v Bahrajnu a vítězství Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bully nenašly přemožitele ani odpoledne, Vettel i Hamilton ztrácejí přes půl sekundy

  2. Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam na něj?

  3. Mercedes má ze závodu v Monaku velké obavy

  4. Současné motory nemají výkonnostní limit, shodují se Mercedes a Ferrari

  5. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku - Ricciardo první, Verstappen poslední

  6. Aston Martin do 9 měsíců pozná, zda dokáže pro Red Bull postavit dostatečně silný motor

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud