Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Robert RoBertino Pavelka, 16. dubna 2017, 22:15 Google+

Týmová režie přes její někdejší zákazy je tématem dosti ožehavým, stačí vzpomenout na případy z minulosti, které dost zahýbaly světem F1. V Bahrajnu se opět dostala do popředí, a to hned dvakrát.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 19.04. 12:16) Napište svůj názor
Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V případě Ferrari, kde Kimi Räikkönen pustil v 36. kole dopředu Vettela, šlo o čin pochopitelný, protože Vettel měl čerstvé pneu a Iceman se do boxů teprve chystal, takže nebyl důvod, aby dělal týmovému kolegovi nějaké komplikace. Jiná ale byla situace u Mercedesu. Valtteri Bottas startoval z pole-position, v úvodní fázi závodu vedl, ale ve 48. kole dostal pokyn od vedení týmu, aby pustil před sebe Hamiltona, který měl větší šance dostihnout vedoucího Vettela. 

"Pro závodníka je to to nejhorší, co může slyšet, ale takový je život. Týmové rozhodnutí chápu. Byla tu šance vybojovat nějaké extra body a usilovat o vítězství. Takže v tom vidím smysl, ale je to těžké, když startujete z nejlepší pozice a usilujete o vítězství. Rozhodně jsem týmový hráč, takže jsem nechtěl týmovou režii odmítnout," vyjádřil se k ožehavému tématu Bottas.

Pro Fina nezačala neděle nejlépe. Na startu měl problém s generátorem, takže z toho plynuly problémy s pneumatikami. Závod tedy odstartoval s vyšším tlakem v pneu, než by si přál.

img-responsive

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas na póidu po závodě v Bahrajnu | foto: Daimler AG

"V prvním stintu to byl poměrně velký problém. Sebastian a Lewis na mě hodně tlačili a já nemohl důkladně kontrolovat svou pozici. Pokoušel jsem si vytvořit odstup, ale měl jsem malý přítlak. Proto jsem musel jet na doraz a tím pádem byla životnost mých pneumatik kratší. Měli jsme také určitou smůlu kvůli safety caru, byli jsme pomalejší a Sebastian nás předstihl. Ve druhém ani třetím stintu to pořád nebylo ono, neměl jsem pocit, že vůz byl jako včera, takže bude třeba zjistit, v čem je problém," vysvětluje Bottas.

Pochopitelně padaly i zvídavé otázky, zda mohlo dojít k situaci, že by se Bottas týmové režii nepodvolil (podobné případy u jiných týmů už známe), a pokud by se tak stalo, jestli by dokázal dojet do cíle před Hamiltonem. V tomto směru byl Valtteri velmi obezřetný.

"Možné by to bylo. Musel bych svou pozici tvrdě bránit a to by asi mělo za následek krizové situace. Jak už jsem ale řekl, tým dospěl k názoru, že tu je šance dostihnout Sebastiana jiným způsobem a rozhodl se pro ni," zněla šalamounská odpověď třetího muže v cíli Grand Prix Bahrajnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Přijmout týmovou režii bylo pro Bottase opravdu hodně těžké

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 19.04.2017 12:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Motor Mercedesu

Mercedes se svou pohonnou jednotkou brzy překoná hranici 1000 koní

McLareny budou mít od příštího roku za zády motory Renault

Prost o smlouvě Renaultu s McLarenem, pozitivním tlaku, spolehlivosti a velké ztrátě na špici

Daniil Kvjat v závodě v Belgii

Kvjat byl talentovanější než Gasly nebo Hartley, míní Marko

Aerodynamická pravidla se letos moc nemění, vozy v příštím roce přesto znatelně zrychlí

Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel se raduje z vítězství v závodě v Bahrajnu

FOTO: Napínavý závod za setmění v Bahrajnu a vítězství Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozhovor se šéfem McLarenu o vývoji vozu pro rok 2018 a světlých zítřcích s Renaultem

  2. Vozy budou příští rok o 2 sekundy na kolo rychlejší, naznačují simulace. Jak to bylo letos?

  3. FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

  4. Red Bull nebude na Ricciarda čekat věčně. "Máme velmi dobré možnosti," varuje Horner

  5. Konec partnerství s McLarenem je pro Hondu úlevou, problém dle Hasegawy nebyl v lidech

  6. Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

reklama