ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Bottas překvapil Hamiltona a kolik ztrácí Honda

Petr Hlawiczka, 15. dubna 2017, 20:15 Aktualizováno 15.4.2017, 20:40 Google+ Exkluzivně

BAHRAJN - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali v jednotlivých sektorech okruhu v Bahrajnu piloti během kvalifikace a co z toho můžeme vyvodit?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 15.04. 21:54) Napište svůj názor
Kvalifikace v Bahrajnu přinesla několik překvapení

Kvalifikace v Bahrajnu přinesla několik překvapení | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Nejprve si projděme tři části, do nichž je okruh rozdělen. První začíná dlouhou rovinkou s DRS zónou, na jejímž konci se prudce brzdí do úvodní ostré pravotočivé zatáčky, rychlost klesá z 327 na 78 km/h. Následuje rychlá šikana a dlouhá rovinka, na jejímž konci piloti mají opět 300 km/h a brzdění do pomalé, ale široké čtvrté zatáčky.

Druhý sektor je technický obsahuje mix středně rychlých zatáček a jednu rovinku s druhou DRS zónou, kterou uzavírá středně rychlá 11 otevírající se zatáčka a velmi rychlá pravotočivá dvanáctá. Důležitá je zde přítlak.

Třetí sektor začíná brzděním do 13 zatáčky, obsahuje další rovinku a středně rychlou pravotočivou 14. zatáčku a prudkou akcelerací na cílovou rovinku. Místo pro měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází 144 m před první zatáčkou (brzdit do ní piloti začínají o pár metrů dále).

Mapa okruhu v Bahrajnu s vyznačenými sektory

Mapa okruhu v Bahrajnu s vyznačenými sektory | zdroj: Formula1.com

Bottas v třetí kvalifikaci proti Hamiltonovi příjemně překvapil a svého týmového kolegu o 0,052 sekundy porazil. Pomohlo mu zejména zlepšení v posledním sektoru, oproti předchozí jízdě se zlepšil pouze v něm (o 0,081 s), zatímco Lewis byl ve svém posledním pokusu o čtvrt vteřiny pomalejší v 2. sektoru.

Fin zajel na super-měkkých pneumatikách kolo za 1:28,769 min, čímž vylepšil historický rekord v Sákhíru, poté přijal celkem chladně zprávu o první pole-position své kariéry a Hamilton mu k němu férově poblahopřál. Onboard video z vítězného kola Valtteriho najdete zde.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Bahrajnu, jejich teoretický součet a srovnání s dosaženými časy na kolo

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Bahrajnu, jejich teoretický součet a srovnání s dosaženými časy na kolo | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Náskok Mercedesu na Ferrari přesahoval 4 desetiny sekundy, což je v letošní sezóně zatím nejvíce. Překvapení? Nikoliv. Sice poprvé v hybridní éře neovládli ani jeden trénink, přesto se cítili sebevědomě a inženýři Stříbrných šípů během radiokomunikace uvedli, že mají půl sekundy k dobru.

Vettel opět s náskokem 3 desetin předčil Räikkönena, kterému vůz SF70H stále nesedí tak dobře, jako Sebastianovi. Scuderia nejvíce ztrácela v prvním sektoru, v aerodynamicky náročném druhém se držela. Ze své pohonné jednotky ale v Q3 nedokáže najednou dostat o tolik vyšší výkon jako Mercedes, který má pro tuto část speciální mód. K jejich silným stránkám ale patří šetrnost k pnumatikám, proto zítra v závodě očekávám, že rudé vozy budou těm stříbrným mnohem blíže.

Red Bull sice v předchozích podnicích ztrácel přes 1,2 sekundy, V Bahrajnu je ale špičce mnohem blíže, jak dříve avizoval jeho odborný poradce Helmut Marko. Ricciardovi se dokonce podařilo rozdělit Ferrari, na rozdíl od nich se mu podařilo dát dohromady ideální kolo, což v Q3 kromě jeho týmového kolegy (rychlé kolo mu narušil Massa) dokázal ještě Hülkenberg.

Už jsem to psal minule a dnes své příjemné překvapení z Renaultu opět zmíním. Hülkenberg své dnešní kolo přirovnal ke svému pole-position z Brazílie 2010. Dokázal porazit oba Williamsy a potvrdil další velké zlepšení francouzského týmu, jenž byl dnes v kvalifikaci nejlepším ze středu pole. Už se těším na upgrade jeho pohonné jednotky v Barceloně, pro kterou chystá Red Bull rozsáhlá vylepšení (téměř B-specifikaci vozu).

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Kvalitní výkon se Sauberem předvedl Wehrlein, jenž za sebou hned ve svém kvalifikačním debutu po lednovém zranění nechal oba McLareny, obě Force Indie, Sainze a Magnussena s Haasem. McLaren dnes byl nejpomalejším týmem.

Na rovinkách vládly Mercedesy, které obsadily tři z prvních čtyř míst. Nejvyšší rychlost jsme zaznamenali u Strolla - 333,3 km/h. Räikkönen s Ferrari zaostával o 2,8 km/h, Hülkenberg s Renaultem o 3,4 km.

Honda je zoufalá - na rovinkách o 12 - 14 km/h pomalejší a zlepšení stále v nedohlednu. Tento deficit dle zvolených úrovní odporů pro Bahrajn odpovídá zhruba 145 koním, jež ztrácí na Mercedes a Ferrari. Alonsovi navíc v Q2 selhalo MGU-H (v Bahrajnu už třetí), na odpis je kvůli úlomkům žel celá pohonná jednotka.

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Bahrajnu

Maximální rychlosti (v km/h) kvalifikace v Bahrajnu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatik
Teplota dráhy během večera klesala (na 37 °C), což ovlivňovalo vyvážení monopostů. Stratégové týmů se stále rozhodují mezi jednou až dvěma zastávkami během závodu - druhá varianta je sice o něco rychlejší, počítá však s nutností předjíždět soupeře, což je vždy ošemetné.

Rozdíl mezi super-měkkou a měkkou směsí dosahoval v trénincích 1,5 vteřiny na kolo. Super-měkké pneumatiky degradují rychleji než v předchozích dvou podnicích, což nabízí prostor pro pestřejší strategie.

Počet sad pneumatik, které pilotů zbývají pro závod

Počet sad pneumatik, které pilotů zbývají pro závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Jak Bottas překvapil Hamiltona a kolik ztrácí Honda

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 15.04.2017 21:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Toto Wolff si dovolil i malý žert na Hornerovu adresu

Mercedes po incidentu v pátečním tréninku posílil T-křidélka

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud