Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2017, 06:50 Google+

Fernando Alonso po stížnostech na výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy poukazuje na rekordní šetření paliva, k němuž museli se Stoffelem Vandoornem přistoupit ve Velké ceně Austrálie.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 06.04. 20:59) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonskému výrobci se po předsezónních testech podařilo spolehlivost trochu zlepšit, jenže v závodě ztráceli až sekundu na kolo kvůli nutnosti šetřit benzín, zatímco u ostatních pilotů jsme podobné stížnosti nezaznamenali.

Protože ve čtvrtém roce hybridních pohonných jednotek došlo ke změně proporcí vozů a zvětšení odporu, který kladou, přistoupila FIA k navýšení palivového limitu pro závod na 105 kg (z původních 100 kg). A to i přes protesty Mercedesu, podle kterého šlo o zbytečný krok.

Honda je na tom ale s palivovou efektivitou podstatně hůře než soupeři: "V Austrálii to byl náš rekord v šetření paliva. Letos to bude těžké, pokud se motor nezlepší. Nejde jen o výkon, jde o spoustu věcí: o spolehlivost, šetření paliva, což má spoustu dopadů na jízdu. Nemůžeme jezdit normálně, protože musíme obcházet [omezení] motoru," stěžuje si Alonso.

"Je to celkem obtížné, teď to je dost těžké jezdit s autem. Nesmíte po celý závod udělat žádnou chybu, protože když nějakou v zatáčce uděláte, tak vás na další rovince díky rozdílu v rychlosti předjedou. Musíte jezdit bezchybně," pokračuje pilot McLarenu.

img-responsive

Fernando Alonso do cíle v Austrálii kvůli poškození vozu nakonec nedojel, dlouho se však držel na 10. místě | foto: McLaren

"Nemyslím si, že by nám ve srovnání s ostatními scházel vývoj, zkrátka máme nižší výkon, takže na rovinkách trávíme mnohem více času než ostatní," vysvětluje Alonso, jenž kvůli 1,17km dlouhé rovince v Číně očekává ještě těžší výkon než v Melbourne.

V kvalifikaci sice postoupili díky dobré aerodynamice do prostřední části kvalifikace, v závodě však byla jejich konkurenceschopnost kvůli slabinám pohonné jednotky nižší. Honda, která nyní zaměstnala odborníka na spalovací motory - Maria Illiena, pracuje na zlepšení svého agregátu a doufá, že novou verzi dokáže připravit pro Velkou cenu Španělska v květnu.

Vytisknout

Diskuze: Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 06.04.2017 20:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen v Austrálii

Magnussen: Ericssonovi jsem se za kolizi neomlouval, šlo o závodní incident

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud