Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2017, 06:50 Google+

Fernando Alonso po stížnostech na výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy poukazuje na rekordní šetření paliva, k němuž museli se Stoffelem Vandoornem přistoupit ve Velké ceně Austrálie.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 06.04. 20:59) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonskému výrobci se po předsezónních testech podařilo spolehlivost trochu zlepšit, jenže v závodě ztráceli až sekundu na kolo kvůli nutnosti šetřit benzín, zatímco u ostatních pilotů jsme podobné stížnosti nezaznamenali.

Protože ve čtvrtém roce hybridních pohonných jednotek došlo ke změně proporcí vozů a zvětšení odporu, který kladou, přistoupila FIA k navýšení palivového limitu pro závod na 105 kg (z původních 100 kg). A to i přes protesty Mercedesu, podle kterého šlo o zbytečný krok.

Honda je na tom ale s palivovou efektivitou podstatně hůře než soupeři: "V Austrálii to byl náš rekord v šetření paliva. Letos to bude těžké, pokud se motor nezlepší. Nejde jen o výkon, jde o spoustu věcí: o spolehlivost, šetření paliva, což má spoustu dopadů na jízdu. Nemůžeme jezdit normálně, protože musíme obcházet [omezení] motoru," stěžuje si Alonso.

"Je to celkem obtížné, teď to je dost těžké jezdit s autem. Nesmíte po celý závod udělat žádnou chybu, protože když nějakou v zatáčce uděláte, tak vás na další rovince díky rozdílu v rychlosti předjedou. Musíte jezdit bezchybně," pokračuje pilot McLarenu.

img-responsive

Fernando Alonso do cíle v Austrálii kvůli poškození vozu nakonec nedojel, dlouho se však držel na 10. místě | foto: McLaren

"Nemyslím si, že by nám ve srovnání s ostatními scházel vývoj, zkrátka máme nižší výkon, takže na rovinkách trávíme mnohem více času než ostatní," vysvětluje Alonso, jenž kvůli 1,17km dlouhé rovince v Číně očekává ještě těžší výkon než v Melbourne.

V kvalifikaci sice postoupili díky dobré aerodynamice do prostřední části kvalifikace, v závodě však byla jejich konkurenceschopnost kvůli slabinám pohonné jednotky nižší. Honda, která nyní zaměstnala odborníka na spalovací motory - Maria Illiena, pracuje na zlepšení svého agregátu a doufá, že novou verzi dokáže připravit pro Velkou cenu Španělska v květnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 06.04.2017 20:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 v Bahrajnu

Hamilton bude pokračovat s Mercedesem i příští rok, tvrdí Lauda. "Je to jen o detailech"

Sergio Pérez v Bahrajnu

Pérez věří, že se může rovnat s těmi nejlepšími. Nechápe, proč si jej špičkové týmy nevšímají

Carlos Sainz s Renaultem RS18 v Austrálii

Šéf Renaultu o ztrátě Sainze na Hülkenberga: Vzpomeňte, jak si vedl proti Verstappenovi

Fernando Alonso v tréninku v Bahrajnu

Alonso: Výsledky ostatních stájí mě nezajímají

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen zapůjčen

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen v Austrálii

Magnussen: Ericssonovi jsem se za kolizi neomlouval, šlo o závodní incident

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton nevěří, že Ferrari mohou v Číně porazit

  2. Vettel kritizuje načasování výjezdu safety caru, Whiting pro něj má ale jasnou odpověď

  3. Ferrari deklasovalo Mercedes, v Číně mu patří první řada. Frustrovaný Hamilton odstavil auto + VIDEO

  4. ZÁVOD ovlivněný Verstappenem vyhrál jeho kolega Ricciardo

  5. Analýza sektorů - Jak Kimi o pole-position přišel, Vettel překonal rekord a 331 km/h

  6. GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Číny - obě Ferrari před Mercedesy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud