Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Petr Hlawiczka, 6. dubna 2017, 06:50 Google+

Fernando Alonso po stížnostech na výkon a nespolehlivost pohonné jednotky Hondy poukazuje na rekordní šetření paliva, k němuž museli se Stoffelem Vandoornem přistoupit ve Velké ceně Austrálie.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 06.04. 20:59) Napište svůj názor
Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně

Fernando Alonso s McLarenem MCL32 během předsezónních testů v Barceloně | foto: McLaren

Sdílejte článek

Japonskému výrobci se po předsezónních testech podařilo spolehlivost trochu zlepšit, jenže v závodě ztráceli až sekundu na kolo kvůli nutnosti šetřit benzín, zatímco u ostatních pilotů jsme podobné stížnosti nezaznamenali.

Protože ve čtvrtém roce hybridních pohonných jednotek došlo ke změně proporcí vozů a zvětšení odporu, který kladou, přistoupila FIA k navýšení palivového limitu pro závod na 105 kg (z původních 100 kg). A to i přes protesty Mercedesu, podle kterého šlo o zbytečný krok.

Honda je na tom ale s palivovou efektivitou podstatně hůře než soupeři: "V Austrálii to byl náš rekord v šetření paliva. Letos to bude těžké, pokud se motor nezlepší. Nejde jen o výkon, jde o spoustu věcí: o spolehlivost, šetření paliva, což má spoustu dopadů na jízdu. Nemůžeme jezdit normálně, protože musíme obcházet [omezení] motoru," stěžuje si Alonso.

"Je to celkem obtížné, teď to je dost těžké jezdit s autem. Nesmíte po celý závod udělat žádnou chybu, protože když nějakou v zatáčce uděláte, tak vás na další rovince díky rozdílu v rychlosti předjedou. Musíte jezdit bezchybně," pokračuje pilot McLarenu.

img-responsive

Fernando Alonso do cíle v Austrálii kvůli poškození vozu nakonec nedojel, dlouho se však držel na 10. místě | foto: McLaren

"Nemyslím si, že by nám ve srovnání s ostatními scházel vývoj, zkrátka máme nižší výkon, takže na rovinkách trávíme mnohem více času než ostatní," vysvětluje Alonso, jenž kvůli 1,17km dlouhé rovince v Číně očekává ještě těžší výkon než v Melbourne.

V kvalifikaci sice postoupili díky dobré aerodynamice do prostřední části kvalifikace, v závodě však byla jejich konkurenceschopnost kvůli slabinám pohonné jednotky nižší. Honda, která nyní zaměstnala odborníka na spalovací motory - Maria Illiena, pracuje na zlepšení svého agregátu a doufá, že novou verzi dokáže připravit pro Velkou cenu Španělska v květnu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Výkon není jediným problémem Hondy, stěžuje si Alonso

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 06.04.2017 20:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Logo na krytu motoru nového vozu Mercedes F1 W08 EQ Power+

Mercedes rozšíří své působení. V roce 2019 se objeví ve Formuli E

Carey neudal týmům F1 žádnou akcii

Akcie F1 nenadchly, týmy F1 o ně neprojevily zájem

Společný projekt Red Bullu a Aston Martinu: AM-RB 001

Andy Palmer: Chystá se Aston Martin do F1? Potřebujeme pomoc FIA

Lance Stroll se dostal do hledáčku Villeneuva. Zda právem či neprávem, toť otázka...

Villeneuve: Jsem placen za to, abych vyjádřoval své názory

Sebastian Vettel věří, že rychlost Ferrari je stále dobrá - zejména v den závodu

Podaří se Ferrari v Maďarsku porazit Mercedes? Vettel očekává "hodně odlišný víkend"

Fernando Alonso na startovním roštu se svým McLarenem - Hondou

Maďarsko pro McLaren představuje podle Alonsa jednu z nejlepších příležitostí

FIA upřesnila směrnici o přítomnosti oleje v palivu

FIA opět řeší spalování oleje místo paliva a zavádí nové limity týkající se jeho spotřeby

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen v Austrálii

Magnussen: Ericssonovi jsem se za kolizi neomlouval, šlo o závodní incident

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zlomový okamžik sezóny? Prezident Marchionne po Ferrari požaduje okamžitou odpověď

  2. Honda otevřeně o vývoji motoru: Proč nezjistila problémy už na dynamometru?

  3. Cosworth chystá návrat do F1, věří si na Ferrari i Mercedes. Čí vozy by mohl pohánět?

  4. Jak to vypadá s Hamiltonovým odchodem? Změní jen působiště nebo skončí?

  5. FIA od příštího roku zavádí ochranu kokpitu Halo

  6. Kde jsou ti sponzoři? Manchester United jich má přes 90, F1 pouze pět. Proč?

reklama