Na Mercedes nám zas tolik neschází, tvrdí Red Bull. Proč se vrátili k staršímu zavěšení?

Petr Hlawiczka, 28. března 2017, 06:30 Google+

Red Bull popírá, že by změna ve výkladu pravidel ohledně zavěšení měla dopad na jejich výkonnost. A nemyslí si, že by na ty nejrychlejší týmy měli příliš velkou ztrátu - díky rychlému vývoji se na ně chtějí rychle dotáhnout.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.03. 08:55) Napište svůj názor
Max Verstappen během Velké ceny Austrálie

Max Verstappen během Velké ceny Austrálie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Ztráta nového vozu Adriana Neweyho v Melbourne byla po silných řečech v předsezónním období o zapojení se do boje o titul s Mercedesem překvapením - v kvalifikaci se pohybovala kolem 1,3 sekundy na kolo.

Někteří ze ztráty výkonnosti rakouské stáje podezřívají to, že se po dodatečném výkladu pravidel na podnět Ferrari vzdala svého kontroverzního systému zavěšení, které se vzrůstající rychlostí měnil své parametry tak, aby vůz s neobvykle vysokým sklonem snižoval svůj odpor. K podobnému kroku přistoupil i Mercedes, byť jeho systém fungoval odlišně.

To je vzhledem k využívání pohonné jednotky Renault klíčové, protože ta za Mercedesem v oblasti výkonu stále ztrácí. Oborný poradce Red Bullu Helmut Marko tato podezření však smetl ze stolu slovy: "Nepoužili jsme ho z váhových důvodů." V Austrálii kvůli tomu museli volit méně přítlaku, aby se na rovinkách vyrovnali Mercedesu či Ferrari.

img-responsive

Red Bull věří, že se na nejrychlejší týmy brzy dotáhne | foto: Red Bull Content Pool

Šéf týmu Christian Horner na otázku, zda Red Bull doplatil na úpravu pravidel, protože měl předtím pokročilejší systém zavěšení, odpovídá: "Nemyslím si to. Systém zavěšení, který byl zakázaný, jsme chtěli vyvíjet v zimě. A upřímně, i kdybychom měli možnost ho využít, tak by si místo v autě kvůli své hmotnosti nezasloužil. Jezdíme v podstatě s tím, s čím jsme jezdili v předchozích sezónách."

Se závodní rychlostí jejich nového vozu RB13 byl spokojený: "Chceme dělat rychlé pokroky. Naše auto je očividně třetí, ale v dalších dvou závodech plánujeme ztrátu snížit. V Melbourne udělalo nejsilnější dojem Ferrari a zřejmě tam měli nejsilnější auto. Ale docela upřímně si nemyslím, že by Mercedes byl zas o tolik před námi. Podle mě potřebujeme zrychlit o půl sekundy na kolo."

Vytisknout

Diskuze: Na Mercedes nám zas tolik neschází, tvrdí Red Bull. Proč se vrátili k staršímu zavěšení?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.03.2017 08:55 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas ve své nové přilbě

Bottas hodnotí začátek své kariéry u Mercedesu, jeho silné a slabé stránky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud