Tým Sauber nechápe, proč nebyl Magnussen penalizován

Robert RoBertino Pavelka, 26. března 2017, 12:15 Google+

Zvláště v minulém roce byla činnost sportovních komisařů kritizována. Někomu přišlo, že rozhodují příliš přísně, jinému zase, že některé prohřešky procházejí bez povšimnutí. Zdá se, že tento trend bude pokračovat i letos, každopádně tu máme první komentář.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 27.03. 07:12) Napište svůj názor
Moniša Kaltenbornová je přesvědčena o Magnussenově prohřešku

Moniša Kaltenbornová je přesvědčena o Magnussenově prohřešku | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Připomeňme si situaci - v 1. kole vjíždějí bok po boku do zatáčky Marcus Ericsson a Kevin Magnussen. Švéd je o dvě třetiny vozu vpředu, když do něj vráží Dánův Haas poté, co poněkud poskočil na vnitřním obrubníku zmíněné zatáčky. Oba vozy končí mimo trať ve štěrkovém poli, Magnussen si navíc poškodí přední spoiler. Ericsson se dokáže otočit po směru jízdy, Magnussen ho následuje. Pilot Sauberu však ve 24. kole musí kvůli kolizí poškozené hydraulice odstoupit, Magnussen ho následuje o 22 kol později kvůli problémům se zavěšením. Po Grosjeanovi, jehož vozu byl diagnostikován únik vody, se tím naplňuje černý den Haasu.

FIA pro letošní rok pozměnila způsob hodnocení incidentů - postihovat piloty bude pouze tehdy, jestli zavinění kolize bude "zcela jasné nebo půjde o převážnou vinu na kolizi". Vedoucí týmu Sauber Moniša Kaltenbornová je však přesvědčena, že v případě Magnussena šlo o "zcela jasný" podíl na kolizi, která zhatila Ericssonovy šance v závodě.

"Nechápu, proč FIA v tomto případě nereagovala. Vyjasnili pravidla v tom směru, aby vina pilota byla zřejmá, tak nevím, co by se ještě mělo stát, protože tohle byl zcela jasný případ," domnívá se vedoucí Sauberu.

img-responsive

Marcus Ericsson po závodě neměl důvody k úsměvu | foto: Sauber Motorsport AG

Kaltenbornová rovněž vyslovila po závodě domněnku, zda si sportovní komise nenechává tento případ k projednání před dalším závodem v Číně, trvá ale na tom, že se nikdo nemůže vymlouvat na skutečnost, že šlo o kolizi v rané fázi závodu.

"Možná to chtějí projednat na příštím setkání manažerů nebo tak něco, ale rozhodně by se neměl dělat rozdíl v tom, kdy se kolize stala. Žádná diferenciace, jestli jde o první kolo nebo pozdější fázi by neměla hrát roli. To by se vůbec nemělo zvažovat, přijde mi to jako výmluva," dodává Kaltenbornová.

img-responsive

Kevin Magnussen se jako viník necítí | foto: Haas F1 Team

Sám Kevin Magnussen se k incidentu vyjádřil poměrně lakonicky. Spíš se věnoval hodnocení svého vozu. "Měl jsem Ericssona na vnější straně a narazil jsem do jeho boku kvůli nedotáčivosti svého vozu. Byla to spíš nešťastná náhoda, poškodil jsem si přední spoiler, který jsme pak vyměnili a já mohl po delší dobu sbírat data a blíže se seznámit s vozem. Vypadal jako velmi rychlý. To je asi ta nejvíc pozitivní věc z tohoto víkendu," komentoval situaci Magnussen.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Tým Sauber nechápe, proč nebyl Magnussen penalizován

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 27.03.2017 07:12 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault RS18

Nové auto RS18 ukázal i Renault

Nový vůz Sauber C37- Ferrari

Alfa Romeo Sauber představil vůz C37, který bude pohánět nový motor Ferrari + FOTO

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na špici

Renaultu to ještě pár let potrvá, než se dotáhne na Mercedes, soudí Hülkenberg

První test nového Red Bullu RB14

Red Bull podle Marka o titul bojovat nebude, obává se ještě většího náskoku Mercedesu

Daniel Ricciardo s novým Red Bullem RB14 na dráze

První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

Nejnovější počin Adriana Neweyho a jeho konstrukčního týmu

FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniil Kvjat s vozem Toro Rosso STR12 v Austrálii

Maximální rychlosti: Kvajt se Strollem přes 320 km/h, Alonso o 30 km/h pomalejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: Haas jako první ze všech F1 týmů představuje vůz pro sezónu 2018

  2. Povzbudivé výsledky Ferrari: nový motor je spolehlivý, osvědčuje se i změna hlavy válců

  3. FOTO: Red Bull představuje svůj první vůz po spojení s Aston Martinem: RB14

  4. První vůz pro rok 2018 už je na dráze: Ricciardo prohání Red Bull RB14 v Silverstone + VIDEO

  5. Video: První nastartování motoru Renault u McLarenu

  6. Toro Rosso nastartovalo nový motor Hondy. Na který pokus? + VIDEO

reklama

Zprávy odjinud