Analýza sektorů: Hamilton se trhl v 1. části, Stroll s 328,6 km/h nejrychlejší + VIDEO

Petr Hlawiczka, 25. března 2017, 14:40 Google+

MELBOURNE - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jak si piloti počínali v kvalifikaci a co můžeme usuzovat z časů a rychlostí dosahovaných v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Austrálie 2017?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lewis Hamilton v Austrálii

Lewis Hamilton v Austrálii | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Než se podíváme na časy, tak si nejdříve krátce připomeňme konfiguraci Albert Parku. Po startovní rovince a středně rychlé pravo-levé šikaně následuje další rovinka, na jejímž konci se prudce brzdí do pomalé zatáčky č. 3 - vhodné místo pro předjíždění v závodě. Po levotočivé čtvrtá zatáčce přichází rychlá pátá, která vyžaduje velmi dobrý nájezd a precizní řízení.

Před pomalou šestou zatáčkou začíná krátký druhý sektor s dvěma zatáčkami, které se jedou naplno (8. a 10.). Velmi rychlá šikana 11/12 již patří do nejdelšího, třetího sektoru - letos v ní jsou vozy až o 30 km/h rychlejší. Po jízdě na plný plyn a prudkém brzdění do zatáčky č. 13 na piloty čeká poslední technický úsek s několika prudkými akceleracemi.

Mapa okruhu v Melbourne

Mapa okruhu v Melbourne | zdroj: Formula1.com

Maximální rychlosti se měří na pomezí sektorů, speed trap se nachází na konci cílové rovinky, kde mohou piloti využívat DRS (stejně jako za druhou zatáčkou). Obě DRS zóny sdílejí stejné místo detekce, jež se nalézá 13 m před zatáčkou č. 14.

Hamilton zahájil sezónu nejlépe, když si dojel pro 62. pole-position své kariéry s náskokem 0,268 sekundy na druhého Vettela s Ferrari. Rozhodující krok učinil v prvním sektoru, ve zbývajících dvou ztrácel (v druhém 42 tisícin na Bottase a v třetím 65 tisícin na Vettela). Jeho kolo bylo o 1,6 vteřiny rychlejší než minulý rok.

Onboard video: Nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona Onboard video: Nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona (zdroj: Formula1.com)

Bitva však byla vyrovnanější než minulý rok, kdy Scuderia ztrácela 8 desetin sekundy. Letos je Mercedesu o něco blíže (byť náskok na čtvrtého Räikkönena opět převyšoval 8 desetin) a Ferrari může věřit v to, že se jim podaří se dotáhnout ještě blíže a bojovat o vítězství.

Lewis si jel svou vlastní ligu, když překonal Bottase se stejným vozem o 3 desetiny. Zítra bude hodně záležet na startu a na tom, kdo projede jako první úvodní zatáčku, podle pilotů nás pak už bude čekat spíše nudnější závod.

Nejrychlejší sektory vs. kvalifikační kola

Nejrychlejší sektory vs. kvalifikační kola | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Zklamáním je forma Red Bullu, kteří byli považováni za černého koně s tím, že v předsezónních testech blafují. Ricciardo v Q3 havaroval, Verstappen za Hamiltonem zaostával o 1,3 sekundy, což je hodně. Rakouská stáj je však velmi silná ve vývoji a je možné, že se zlepší více než soupeři před ní. Její šéf Christian Horner uvedl, že v Abú Zabí bude jejich vůz RB13 o 1,5 sekundy rychlejší než v Austrálii.

Překvapením byl Grosjean s Haasem, jenž vybojoval šestou pozici. Po kvalifikaci nadšeně uvedl, že se svým vozem VF-17 v některých zatáčkách dosahuje přetížení téměř 8 G. Forma amerického týmu vzrostla s výkonem nové pohonné jednotky Ferrari, Francouz dosáhl 6. nejrychlejšího času v 1. i v 3. sektoru.

Poměrně velký rozdíl byl mezi ním a Magnussenem (1,4 sekundy), který vypadl už v Q1. Podobné propasti byli i u Williamsu mezi Massou a Strollem (přes 2 sekundy) či mezi Hülkenbergem a Palmerem u Renaultu (3,2 s).

Maximální rychlosti (v km/h) australské kvalifikace

Maximální rychlosti (v km/h) australské kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Oba piloti Toro Rosso naopak podali vyrovnaný a velmi kvalitní výkon a po zásluze postoupili do Q3, letos jsou rychlejší než Force India, která v kvalifikaci skončila až za Haasem, Williamsem i Renaultem.

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Austrálii

Relativní výkonnost týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace v Austrálii | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách byly dnes nejrychlejší vozy poháněné Mercedesem, Stroll dosáhl 328,6 km/h (loni Force India 330,3 km/h), Hülkenberg s Renaultem ztrácel 2,4 km/h a Räikkönen s Ferrari 5,8 km/h. Honda žel přes zimu žádný pokrok neudělala a soupeře moc nestáhla - Alonsovi na speed trapu scházelo 12 km/h (jel o téměř 4 km/h pomaleji než loni), Vandoorneovi dokonce 14,2 km/h.

Španěl s McLarenem předvedl dokonalé kolo, které ale stačilo jen na 13. místo. "Pravdou je, že to je vše, co je naše auto momentálně schopné a Fernando to všechno využil. Bravo," ocenil výkon španělského jezdce závodní ředitel Eric Boullier. Vandoorne na něj ztratil 1,4 s, měl však technický problém s tlakem paliva.

Směsi hladkých pneumatik, které pilotům zbývají pro nedělní závod

Směsi hladkých pneumatik, které pilotům zbývají pro nedělní závod | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: Analýza sektorů: Hamilton se trhl v 1. části, Stroll s 328,6 km/h nejrychlejší + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kevin Magnussen ukázal, jak se bojuje za týmové barvy

Ohlédnutí za GP Saúdské Arábie

Letecký pohled na okruh v Džiddě

GRAFIKA: Startovní rošt v Džiddě - Red Bull v 1. řadě před Ferrari

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Kvalifikaci ovládl Verstappen, Bearman v bitvě s Hamiltonem

Max Verstappen v Bahrajnu

V závěrečném tréninku nejrychlejší Verstappen, Bearman desátý. Zhou havaroval

Carlose o víkendu za volantem neuvidíme

Ferrari náhle mění sestavu: Sainz se už v Bahrajnu nesveze, místo něj povolán nováček

Max Verstappen s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

První trénink v Saúdské Arábii pro Verstappena, druhý pro Alonsa

Lewis Hamilton, Max Verstappen a George Russell společně na pódiu

Verstappen k Mercedesu? "Bylo by to vzrušující," reaguje Russell

Fernando Alonso v Bahrajnu

Scházejí nám 3 či 4 desetiny, popisuje zklamaně Alonso. Briatore pro něj hledá tu nejlepší možnost

Max Verstappen pro sezónu 2024

U Red Bullu vládne napětí dál, Verstappen volá po konci Hornera. Odejde Max ke konkurenci?

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  • Pátek

    • 1. Trénink (2:30 - 3:30)
    • 2. Trénink (6:00 - 7:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (2:30 - 3:30)
    • Kvalifikace (6:00)
  • Neděle

    • Závod (5:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi při návštěvě simulátoru Ferrari

"Nejdříve jsem si myslel, že je to vtip," komentuje svou situaci Giovinazzi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud