Hülkenberg se otřel o Pirelli, Palmer vidí Renault těsně za Williamsem

Robert RoBertino Pavelka, 22. března 2017, 20:20 Google+

Nové pneumatiky by měly přispět k novému, atraktivnějšímu pojetí závodů v roce 2017. Ovšem navzdory optimistickým řečem ze strany Pirelli jsou i tací, kterým se vychvalování až tak nezdá. A neváhají svůj názor dát najevo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dokáže se Renault významněji posunout do středu pole?

Dokáže se Renault významněji posunout do středu pole? | foto: Renault

Sdílejte článek

Jedním z nich je Nico Hülkenberg, který před letoší sezónou opustil stáj Force India a zamířil k Renaultu. Domnívá se, že ačkoliv se pneumatiky stanou odolnějšími proti velkému opotřebení, nadále budou limitujícím faktorem při závodech. Podle jeho slov se nedočkáme žádného závodění naplno, Hülkenberg je v otázce nových pneumatik Pirelli spíše opatrný.

"Možná piloti budou moci klást na Pirelli větší nároky. Ale pořád se domnívám, že nemůžeme jezdit opravdu naplno, protože bychom za to přímo na trati draze zaplatili," tvrdí německý pilot a má co srovnávat. Jako jeden z mála se v roce 2015 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, kde mělo Porsche jeho posádky k dispozici pneumatiky Michelin. Hülkenberg popsal srovnání se značkou Pirelli jako den a noc, pokud se jedná o jízdní vlastnosti.

img-responsive

Nico Hülkenberg přes pesimistické řeči měl v testech silné chvíle | foto: Renault Sport F1

"Byl jsem ohromně překvapen. Když jsme začali Porsche testovat a poté jeli první závod ve Spa, musel jsem se hodně učit. Zpočátku jsem nebyl vůbec rychlý, protože jsem jezdil poměrně konzervativně, jak jsem byl zvyklý při používání pneumatik Pirelli. Když na nich zkusíte být trochu víc agresivní, prakticky záhy se vám to vrátí. Ale v případě vozů LMP to nebyl ten samý případ. Tam se dalo jet naplno. Překvapující okolností, kterou jsem získal, že tento stav trval po celý závod a nijak nepolevil. To byla docela jiná zkušenost," popisuje rozdíly Hülkenberg.

To ale neznamená, že Nico všechno jedním šmahem zavrhuje. Sice se mu nezdá, že by závody byly ukázkou jízdy nadoraz, ale připouští, že nové monoposty poskytují zcela jistě větší požitek z jízdy.

"Oproti předchozím sezónám se zdají být podobné - jsou ale rychlejší. Větší přítlak znamená, že můžete rychleji projíždět zatáčky, brzdit později, což je celkem jednoduchý vzorec. Rychlost je skvělá, pilotům to přinese větší zábavu a potěšení. Právě pocit větší rychlosti posouvá vozy o úroveň výše směrem k větší náročnosti - i tělesné," pokračuje Hülkenberg.

Cílem je Williams

Hülkenbergův týmový kolega Jolyon Palmer se vrací k otázce formy při testech, kdy Renault podával poněkud rozhárané výsledky. Brit z motoristické rodiny předpokládá, že hned za silnou trojkou by měl být Williams a v jeho patách by rád viděl právě Renault. Pokud se budou všechny vývojové práce dobře vyvíjet, nemusel by Williams být pro Renault nedostižitelný.

img-responsive

Palmer věří ve zlepšení francouzské značky | foto: Renault Sport F1

"Tipoval bych Williams na čtvrtou příčku a potom bude následovat balík vozů středu pole. Očekávám, že mezi nimi budeme i my. Ale těžko říci, jestli se zařadíme na páté nebo osmé místo. Bude to opravdu velmi těsné a Williams by neměl být mimo náš dosah. Domnívám se, že se na motoru hodně udělalo, řekl bych, že naše pohonná jednotka je třetí nejlepší. Doufejme, že se mezera konečně začne trochu uzavírat.

V oblasti šasi se můžeme srovnávat s Red Bullem i dalšími týmy před námi. V obou oblastech je co zlepšovat, ale za poslední rok jsme hodně postoupili kupředu. Jde o to, že to byl první vývojový cyklus našeho vozu, takže jsme pořád hledali optimum v aerodynamickém tunelu a v dalších oblastech. Vývojová fáze bude velká, naše zdroje jsou celkem dobré. Takže i když začneme ve středu pole, jsem přesvědčen, že se časem můžeme posunout to Top 5, možná i na čtvrté místo," hýří optimismem Palmer.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg se otřel o Pirelli, Palmer vidí Renault těsně za Williamsem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz s Renaultem RS18

Renault se chce s motorem dotáhnout na špici do konce roku. Kdy nasadí lehčí MGU-K?

Start závodu ve Španělsku

Je dobré se umět ohlédnout

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41 v Barceloně

Williams od prvního kola v předsezónních testech věděl, že je zle. Sezónu ale neodepisuje

Valtteri Bottas by chtěl u Mercedesu zůstat dlouho

Bottas chce uzavřít s Mercedesem smlouvu přinejmenším na 2 roky

Fernando Alonso má letos nabitý kalendář

F1 je momentálně tak "trochu na dně," WEC je pro Alonsa zábavnou alternativou

Brendon Hartley v třetím tréninku před svou havárií

Honda řeší u Hartleyho dilema, brzké penalizace jsou nevyhnutelné

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00 - 16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům

Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dotáhli jsme se na Renault, vylepšení McLarenu ale na top týmy nestačí, říká Alonso

  2. FIA vysvětluje, proč zakázala Ferrari řešení zpětných zrcátek

  3. Druhý den testů v Barceloně patřil Bottasovi po těsném boji s Ferrari

  4. První den sezónních testů nejrychlejší Verstappen, šanci dostala řada mladíků i nová světla

  5. Zbytečná zastávka Ferrari? "Šlo o správné rozhodnutí!" tvrdí Vettel, byť po ní přišel o pódium

  6. Grosjean bude v Monaku za svůj zběsilý manévr a hromadnou havárii penalizován + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud