Hülkenberg se otřel o Pirelli, Palmer vidí Renault těsně za Williamsem

Robert RoBertino Pavelka, 22. března 2017, 20:20 Google+

Nové pneumatiky by měly přispět k novému, atraktivnějšímu pojetí závodů v roce 2017. Ovšem navzdory optimistickým řečem ze strany Pirelli jsou i tací, kterým se vychvalování až tak nezdá. A neváhají svůj názor dát najevo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dokáže se Renault významněji posunout do středu pole?

Dokáže se Renault významněji posunout do středu pole? | foto: Renault

Sdílejte článek

Jedním z nich je Nico Hülkenberg, který před letoší sezónou opustil stáj Force India a zamířil k Renaultu. Domnívá se, že ačkoliv se pneumatiky stanou odolnějšími proti velkému opotřebení, nadále budou limitujícím faktorem při závodech. Podle jeho slov se nedočkáme žádného závodění naplno, Hülkenberg je v otázce nových pneumatik Pirelli spíše opatrný.

"Možná piloti budou moci klást na Pirelli větší nároky. Ale pořád se domnívám, že nemůžeme jezdit opravdu naplno, protože bychom za to přímo na trati draze zaplatili," tvrdí německý pilot a má co srovnávat. Jako jeden z mála se v roce 2015 zúčastnil závodu 24 hodin Le Mans, kde mělo Porsche jeho posádky k dispozici pneumatiky Michelin. Hülkenberg popsal srovnání se značkou Pirelli jako den a noc, pokud se jedná o jízdní vlastnosti.

img-responsive

Nico Hülkenberg přes pesimistické řeči měl v testech silné chvíle | foto: Renault Sport F1

"Byl jsem ohromně překvapen. Když jsme začali Porsche testovat a poté jeli první závod ve Spa, musel jsem se hodně učit. Zpočátku jsem nebyl vůbec rychlý, protože jsem jezdil poměrně konzervativně, jak jsem byl zvyklý při používání pneumatik Pirelli. Když na nich zkusíte být trochu víc agresivní, prakticky záhy se vám to vrátí. Ale v případě vozů LMP to nebyl ten samý případ. Tam se dalo jet naplno. Překvapující okolností, kterou jsem získal, že tento stav trval po celý závod a nijak nepolevil. To byla docela jiná zkušenost," popisuje rozdíly Hülkenberg.

To ale neznamená, že Nico všechno jedním šmahem zavrhuje. Sice se mu nezdá, že by závody byly ukázkou jízdy nadoraz, ale připouští, že nové monoposty poskytují zcela jistě větší požitek z jízdy.

"Oproti předchozím sezónám se zdají být podobné - jsou ale rychlejší. Větší přítlak znamená, že můžete rychleji projíždět zatáčky, brzdit později, což je celkem jednoduchý vzorec. Rychlost je skvělá, pilotům to přinese větší zábavu a potěšení. Právě pocit větší rychlosti posouvá vozy o úroveň výše směrem k větší náročnosti - i tělesné," pokračuje Hülkenberg.

Cílem je Williams

Hülkenbergův týmový kolega Jolyon Palmer se vrací k otázce formy při testech, kdy Renault podával poněkud rozhárané výsledky. Brit z motoristické rodiny předpokládá, že hned za silnou trojkou by měl být Williams a v jeho patách by rád viděl právě Renault. Pokud se budou všechny vývojové práce dobře vyvíjet, nemusel by Williams být pro Renault nedostižitelný.

img-responsive

Palmer věří ve zlepšení francouzské značky | foto: Renault Sport F1

"Tipoval bych Williams na čtvrtou příčku a potom bude následovat balík vozů středu pole. Očekávám, že mezi nimi budeme i my. Ale těžko říci, jestli se zařadíme na páté nebo osmé místo. Bude to opravdu velmi těsné a Williams by neměl být mimo náš dosah. Domnívám se, že se na motoru hodně udělalo, řekl bych, že naše pohonná jednotka je třetí nejlepší. Doufejme, že se mezera konečně začne trochu uzavírat.

V oblasti šasi se můžeme srovnávat s Red Bullem i dalšími týmy před námi. V obou oblastech je co zlepšovat, ale za poslední rok jsme hodně postoupili kupředu. Jde o to, že to byl první vývojový cyklus našeho vozu, takže jsme pořád hledali optimum v aerodynamickém tunelu a v dalších oblastech. Vývojová fáze bude velká, naše zdroje jsou celkem dobré. Takže i když začneme ve středu pole, jsem přesvědčen, že se časem můžeme posunout to Top 5, možná i na čtvrté místo," hýří optimismem Palmer.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hülkenberg se otřel o Pirelli, Palmer vidí Renault těsně za Williamsem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Marcus Ericsson

"Wehrleinovi se vyrovnám." Ericsson chce co nejdříve sedět v rychlejším autě

Lewis Hamilton zajel v kvalifikaci v Monaku až 14. nejrychlejší čas

Monako představovalo obrat, Mercedes po něm dle Allisona své potíže vyřešil

Pohonná jednotka Mercedesu

Symonds o motorech F1: zaslouží si více chvály, cena odpovídá. Co přijde v roce 2021?

Na horách se svou čtyřkolkou

FOTO: Jak tráví dovolenou Lewis Hamilton? Hory, čtyřkolky, Honda, kamarádi i Neymar

Damon Hill v Argentině - Williams zde vyhrál v letech 1995 - 1997 třikrát po sobě

Argentina se chce vrátit do F1, Whiting dokončil kontrolu okruhu v Buenos Aires

CHristian Horner je potěšen vzrůstající formou Ferrari

Horner: Red Bull stahuje náskok Mercedesu a Ferrari

Gene Haas má důvody k zadumání

Gene Haas se cítí "opravdu deprimován". Důvodem je současné startovní pole

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso a Eric Boullier zatím nemají moc důvodů k úsměvům

Boullier: Honda musí přijmout kulturu F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo je podle Räikkönena budoucí hvězdou F1? Odpověď přišla po testech

  2. Honda odhaluje plány: letos by mohla připravit ještě další 3 specifikace motoru

  3. Palmer si svou sedačku ještě může zachránit. Renault ale stanovil podmínku

  4. Zvládne Kubica závod? Bývalý Rosbergův fyzioterapeut má zcela jasno

  5. Problémy vznikaly v aerodynamickém tunelu. Red Bull o svém špatném vstupu do sezóny

  6. "Letos jsme to trochu přehnali," říká Pirelli i přes spokojenost jezdců. Pneumatiky změkčí

reklama