"Nový motor překonává výkonnostní cíle, Red Bull bude bojovat o titul," hlásá Renault

Petr Hlawiczka, 13. března 2017, 06:40 Google+

Nová pohonná jednotka Renaultu i přes potíže se spolehlivostí v předsezónních testech překonala výkonnostní cíle automobilky.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 14.03. 07:53) Napište svůj názor
Turbomotor Renaultu

Turbomotor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzský tým se pro sezónu 2017 rozhodl postavit zbrusu novou pohonnou jednotku, která by mu umožnila stáhnout náskok Mercedesu a Ferrari, což by Red Bullu mělo umožnit bojovat o titul.

A i když se v Barceloně projevily u jeho systému pro rekuperaci energie (ERS) potíže, které donutily jeho týmy jezdit v konzervativním módu, přesto ve Viry panuje optimismus: "Je jasné, že budeme v pozici, která jim umožní bojovat o mistrovský titul. Víme to a uděláme maximum, abychom jim to umožnili - to znamená začít se spolehlivým motorem v prvním závodu," popisuje pro motorsport.com Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.

Jejich cílem bylo během zimy dosáhnout v oblasti motoru zrychlení o 0,3 sekundy na kolo, podle Abiteboula se však dokázali zlepšit ještě více: "Myslím, že jsme splnili cíl a možná ho i překonali, což bude záležet na spolehlivosti. Přišli jsme se zcela novou architekturou motoru - nejen v oblasti ICE (spalovacího motoru), ale také u ERS.

To představuje celkem velkou výzvu, obzvlášť z pohledu spolehlivosti, v tomto nedochází k překvapení. Očekávali jsme určité potíže, a ty se objevily. Dobrou zprávou však je, že to neděláme pro nic za nic. Znamená to, že máme výkonnost, když se ji pokoušíme získávat. To se nám často nedařilo, protože jsme si opravdu hlídali vzdálenost a životnost motorových dílů. To jsou stále kritické podmínky. Ale viděli jsme, že výkonnost, kterou jsme chtěli získat, rozhodně dosahujeme."

img-responsive

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul | foto: Renault Sport F1

Renault teď vyhodnocuje poměr výkonnosti a spolehlivosti a jedná o tom, s jakou specifikací v Austrálii nastoupí. Protože letos mohou piloti bez penalizací využít pouze čtyři motory, tak je více než dříve nutné zajistit perfektní spolehlivost. Na druhou stranu nesmí zaostávat ani výkonnost.

"V Melbourne se může stát cokoliv, děláme všechno možné, abychom zajistili, že se tam stanou dobré věci. Věříme, že máme situaci zhruba pod kontrolou, jenže tyto pohonné jednotky jsou tak složité pro kontrolu, že nás před Melbourne stále čeká několik rozhodnutí, které budou mít dopad nejen na konečné pořadí, ale také na to, zda tam dojedeme do cíle či nikoliv. Opravdu se nacházíme na kritické cestě, musíme zůstat soustředění a nebrat nic jako samozřejmost," pokračuje Abiteboul.

V průběhu sezóny poté hodlá nasazovat další vylepšení a výkon navyšovat. Nové nápady a díly již testuje na stolici. "V životě motoru jsou jako vždy věci, které dnes vidíte, už velmi odlišné od toho, co je na dynamometru. Budou se lišit v dodavatelském řetězci a také v konstrukčním oddělení.

V současné době na dynamometru testujeme jedno z velkých vylepšení motoru z pohledu výkonnosti, takže jsme vždy o krok pozadu. A dobrou zprávou opět je, že jsme v této době nepřišli na nic nového či dramatického," uzavírá Abiteboul.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Nový motor překonává výkonnostní cíle, Red Bull bude bojovat o titul," hlásá Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 14.03.2017 07:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton na pódiu po závodě v Bahrajnu

Hamilton: 2018 může být nejtěžší rok v boji o titul

Nico Rosberg s pohárem mistra světa

Nico Rosberg přichází s akademií mladých jezdců

Kimi Räikkönen po závodě v Brazílii

Co skrývá Ferrari? Záhadná páčka na Vettelově volantu

Brendon Hartley v tréninku v Bahrajnu

Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

Úřadující mistr světa F1 Nico Rosberg už jen v roli diváka

Rosberg opouští Kubicův management. Co je příčinou?

Kimi Räikkönen v Bahrajnu

Räikkönen: Rozložení sil v F1 by se mohlo měnit závod od závodu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean při testování s Haasem

Haas podle Grosjeana na první závod není úplně připravený

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

  2. Toro Rosso využívá svou zbraň z LMP1

  3. Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

  4. "Max musí více přemýšlet." Zklamaný Jos Verstappen se syna po další kolizi už tolik nezastává

  5. Red Bull potřebuje více vítězství na to, abych u něj zůstal, říká Ricciardo. Chce nejlepší auto

  6. Renault už vylepšil svůj motor, vítězství Red Bullu vnímá jako potvrzení svých schopností

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud