"Nový motor překonává výkonnostní cíle, Red Bull bude bojovat o titul," hlásá Renault

Petr Hlawiczka, 13. března 2017, 06:40 Google+

Nová pohonná jednotka Renaultu i přes potíže se spolehlivostí v předsezónních testech překonala výkonnostní cíle automobilky.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 14.03. 07:53) Napište svůj názor
Turbomotor Renaultu

Turbomotor Renaultu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Francouzský tým se pro sezónu 2017 rozhodl postavit zbrusu novou pohonnou jednotku, která by mu umožnila stáhnout náskok Mercedesu a Ferrari, což by Red Bullu mělo umožnit bojovat o titul.

A i když se v Barceloně projevily u jeho systému pro rekuperaci energie (ERS) potíže, které donutily jeho týmy jezdit v konzervativním módu, přesto ve Viry panuje optimismus: "Je jasné, že budeme v pozici, která jim umožní bojovat o mistrovský titul. Víme to a uděláme maximum, abychom jim to umožnili - to znamená začít se spolehlivým motorem v prvním závodu," popisuje pro motorsport.com Cyril Abiteboul, ředitel Renaultu Sport F1.

Jejich cílem bylo během zimy dosáhnout v oblasti motoru zrychlení o 0,3 sekundy na kolo, podle Abiteboula se však dokázali zlepšit ještě více: "Myslím, že jsme splnili cíl a možná ho i překonali, což bude záležet na spolehlivosti. Přišli jsme se zcela novou architekturou motoru - nejen v oblasti ICE (spalovacího motoru), ale také u ERS.

To představuje celkem velkou výzvu, obzvlášť z pohledu spolehlivosti, v tomto nedochází k překvapení. Očekávali jsme určité potíže, a ty se objevily. Dobrou zprávou však je, že to neděláme pro nic za nic. Znamená to, že máme výkonnost, když se ji pokoušíme získávat. To se nám často nedařilo, protože jsme si opravdu hlídali vzdálenost a životnost motorových dílů. To jsou stále kritické podmínky. Ale viděli jsme, že výkonnost, kterou jsme chtěli získat, rozhodně dosahujeme."

img-responsive

Ředitel Renaultu Cyril Abiteboul | foto: Renault Sport F1

Renault teď vyhodnocuje poměr výkonnosti a spolehlivosti a jedná o tom, s jakou specifikací v Austrálii nastoupí. Protože letos mohou piloti bez penalizací využít pouze čtyři motory, tak je více než dříve nutné zajistit perfektní spolehlivost. Na druhou stranu nesmí zaostávat ani výkonnost.

"V Melbourne se může stát cokoliv, děláme všechno možné, abychom zajistili, že se tam stanou dobré věci. Věříme, že máme situaci zhruba pod kontrolou, jenže tyto pohonné jednotky jsou tak složité pro kontrolu, že nás před Melbourne stále čeká několik rozhodnutí, které budou mít dopad nejen na konečné pořadí, ale také na to, zda tam dojedeme do cíle či nikoliv. Opravdu se nacházíme na kritické cestě, musíme zůstat soustředění a nebrat nic jako samozřejmost," pokračuje Abiteboul.

V průběhu sezóny poté hodlá nasazovat další vylepšení a výkon navyšovat. Nové nápady a díly již testuje na stolici. "V životě motoru jsou jako vždy věci, které dnes vidíte, už velmi odlišné od toho, co je na dynamometru. Budou se lišit v dodavatelském řetězci a také v konstrukčním oddělení.

V současné době na dynamometru testujeme jedno z velkých vylepšení motoru z pohledu výkonnosti, takže jsme vždy o krok pozadu. A dobrou zprávou opět je, že jsme v této době nepřišli na nic nového či dramatického," uzavírá Abiteboul.

Vytisknout

Diskuze: "Nový motor překonává výkonnostní cíle, Red Bull bude bojovat o titul," hlásá Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 14.03.2017 07:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean při testování s Haasem

Haas podle Grosjeana na první závod není úplně připravený

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud